lederboard

Adam i Piotr Rączyńscy, czyli twórcy marki APART

apart_indali_sokolowska_2s


Biżuteria towarzyszy człowiekowi od najdawniejszych lat. Ozdabiała ciała kobiet i nadawała im indywidualność. Dziś zyskała status cenionej oraz kosztownej sztuki, która stała się nieodzownym elementem ubioru. Co więcej, jubilerskie misterne prace są już nie tylko atutem kobiet, ale i mężczyzn, a nawet dzieci. Nie dziwi więc fakt, że rynek jubilerski na świecie sprzedaje biżuterię za prawie 150 miliardów euro rocznie, a w samej Polsce wart jest ponad 3 mld złotych.

 

Biżuteria odgrywa jedną z kluczowych ról w branży fashion. I choć jest tylko jej niewielkim procentem, to przecież nie wyobrażamy sobie świata bez pięknych kamieni, złota, srebra. Stanowi nie tylko stabilną inwestycję finansową, ale ma ogrom wartości niematerialnych: rodzinną, pamiątkową, estetyczną, a nawet psychologiczną czy społeczną. Niezależnie od trendów jest zawsze na czasie. Na arenie międzynarodowej liczą się Cartier, Tiffany & Co., a także wielkie nazwiska haute couture jak Dior czy Chanel. Ale czy jest jeszcze miejsce na rodzime firmy? Mniejszych graczy, którzy mieliby szansę z gigantami?

Na szczęście sfera ta jest niezwykle chłonna i potrafi co rusz utorować drogę kolejnym projektantom. W Polsce nasi twórcy mogą poszczycić się licznymi nagrodami, udziałem w wielu międzynarodowych konkursach. Zarówno prywatni projektanci, jak i wielkie firmy jubilerskie przykładają wagę do tego, by wychodzące z ich pracowni dzieła były zarówno doskonałe pod względem wyglądu, estetyki, jak i trwałości. Wśród najlepszych branży w naszym kraju wysuwa się na pierwszy plan lider, który wkrótce obchodzić będzie 40-lecie swego istnienia.

Apart stał się na przestrzeni lat najbardziej rozpoznawalną marką wśród klientów rynku jubilerskiego. Konkurencja owszem istnieje, ale pozostaje ja do tej pory daleko w tyle. Firma, która jest dziełem dwóch braci, jest przykładem na to, że wytrwałość i niezwykłe rzemiosło może wynieść na wyżyny sukcesu.

Adam Rączyński od najmłodszych lat wykazywał zdolności manualne. Sztuka nie była mu obca. Pasja przerodziła się w zawód. Został mistrzem rzemiosła artystycznego. Jako młody, wykształcony człowiek postanowił działać na własny rachunek. Chciał tworzyć biżuterię ślubną z białego i żółtego złota. I tak zaczęła się historia, która trwa do dziś. Kilka lat później dołączył do niego brat – Piotr.

 

wizerunek-mm-zloto_

 

Podział obowiązków wyznaczyły pasje obojga. Szlachetne kamienie i złoto, czyli jubilerstwo, to domena jednego, zegarki to natomiast hobby drugiego. Może to przypadek, a może wielkie szczęście sprawiło, iż podczas jednej z zawodowych podróży do Paryża, gdzie przybyli na zaproszenie znanego jubilera rozpoczęli swoją przygodę z diamentami. Trafili do Antwerpii – miasta będącego mekką dla sprzedawców i kupców tych niezwykłych kamieni. Ta szansa została znakomicie wykorzystana.

Bracia Rączyńscy stali się tymi, którzy tak naprawdę wprowadzili diamenty na nasz rodzimy rynek. Wiadomo, że brylanty od zawsze budziły emocje, zauroczyły również kobiety w Polsce. „Są najlepszymi przyjaciółmi kobiety” – jak śpiewała Marlin Monroe. Te małe cuda natury były od wieków niezastąpionym elementem biżuterii. Najtwardszy minerał charakteryzuje się niezwykłą przezroczystością. Jubilerzy mają swoje sposoby, by dodatkowo jeszcze podnieść jego walory optyczne: szlif brylantowy, szmaragdowy, bagiety, gruszki czy markizy wydobywają blask diamentów.

Najcenniejszy – Regent znajduje się w Luwrze, a zakupiony był przez Księcia Orleanu w 1717 roku. Największy natomiast – Cullinan – zdobi brytyjskie berło królowej. W Polsce możemy pochwalić się czarnym diamentem zdobiącym puszkę Św. Stanisława na Wawelu oraz bezbarwnym diamentem w monstrancji na Jasnej Górze
„Duże dziewczynki potrzebują dużych diamentów” mawiała Elisabeth Taylor. Ostatnimi laty największe z nich sprzedawały Domy Aukcyjne Christie’s oraz Sotheby’s. Ten pierwszy sprzedał 118 karatowy za 30 milionów dolarów, drugi za bagatela 48 miliona niebieski diament Blue Moon, a za 83 miliony dolarów Pink Star.

 

2015-06-25-wizerunek38x31

 

Dziś diamenty są znakiem rozpoznawczym Apartu. Tutaj możemy znaleźć bardzo duży ich wybór. Nawet te najmniejsze z nich mają niebiański urok. Szczególna moc piękna przyciąga wzrok i budzi emocje. Bracia doskonale zdają sobie sprawę, że zawsze będą one cieszyć się powodzeniem. Co ciekawe, w ofercie Apart znajdziemy wiele innych kamieni ujętych w piękne biżuteryjne wzory: szmaragdy, rubiny, szafiry, topazy czy unikalne tanzanity to tylko niektóre z nich. Często bywają łączone z diamentami, ale występują również samodzielnie w naszyjnikach, kolczykach czy pierścionkach. Tanzanit to klejnot gwiazd, ceniony na całym świecie, noszony m.in. przez Penelope Cruz czy Angelinę Jolie.

W roku 2013 powstała jubileuszowa kolekcja perłowa. Na przestrzeni lat stały się one jednym z ulubionych dodatków kobiet, choć nie są wieczne jak diamenty. Grace Kelly, Audrey Hepburn, Coco Chanel nie wyobrażały sobie bez nich klasycznej i eleganckiej stylizacji. W Apart znajdziemy szeroki wybór biżuterii z perłami. Połączone ze złotem, srebrem, a także innymi kamieniami są piękne, subtelne i ponadczasowe. Wśród oferowanych pereł znajdziemy te najcenniejsze, o najbardziej regularnym kształcie i pięknym połysku, jak np. perły Akoya, South Sea.

Jednak sfera jubilerska nie zamyka się tylko na pierścionkach, bransoletkach czy koliach. Pasja zegarmistrzowskiej sztuki pozwoliła braciom Rączyńskim na inwestowanie w najlepsze, głównie szwajcarskie – czasomierze. Apart jest dystrybutorem tak prestiżowych marek jak: Vacheron Constantin, Jaeger – LeCoultre, A. Lange & Sohne, Baume & Mercier, Zenith, Breitling, Maurice Lacroix i wiele, wiele innych, których jakość jest doceniana na całym świecie. Co więcej, bracia Raczyńscy są właścicielami szwajcarskiej marki zegarków Albert Riele z tradycjami sięgającymi końca XIX wieku. Ich jakość gwarantowana magicznym „swiss made” zdobywa uznanie nie tylko Polaków, ale również zagranicznych klientów.

 

indali

 

Apart to przede wszystkim doskonały warsztat oraz grono stałych i sprawdzonych pracowników. Praca oraz wytrwałość uczyniła z nich potentata jubilerskiego w naszym kraju. Prawie 200 salonów oraz ogrom nagród m.in.: wielokrotnie zdobyty tytuł Najmocniejszej Polskiej Marki dziennika „Rzeczpospolita”, Superbrands, Doskonałość Mody magazynu „Twój Styl”, Orzeł „Wprost”, European Trusted Brands czy Amber Partner Award poświadczają fenomen Apart. Marka od lat współpracuje i wspiera polskich uznanych projektantów mody, jak np. – duet Paprocki i Brzozowski, Tomasz Ossoliński, Teresa Rosati, Łukasz Jemioł. Biżuteria i zegarki z oferty królują na wybiegu podczas pokazów i gal, pojawiają się też na sesjach zdjęciowych z pięknymi modelkami i gwiazdami. Przy tym pracownie Apart wykonują statuetki na wiele konkursów: Kobieta Roku Glamour, Róże Gali, Elle Style Awards, Viva Photo Awards i wiele innych.

Bracia od początku wiedzieli, jaką drogą obrać, by osiągnąć sukces. Znane i cenione kobiety chciały być ich ambasadorkami. Już w 2007 twarzą kampanii została Aneta Kręglicka. Niezwykłe sesje w stolicach wielkiej mody – Paryżu, Nowym Jorku, Warszawie i Monte Carlo – do dziś uchodzą za jedne z najlepszych przykładów prac katalogowych. Od 2010 ambasadorką Apartu jest Anja Rubik, która stanęła przed obiektywem jednego z najlepszych fotografów na świecie – Marcina Tyszki. Biżuterię Apart pięknie prezentują i również pełnią rolę ambasadorek m.in. Katarzyna Sokołowska, Marta Żmuda Trzebiatowska czy też Małgorzata Socha. W rodzinnych kampaniach świątecznych występuje stylowa para polskiego show biznesu – Olivier Janiak i Karolina Malinowska. Wszystkie sesje świąteczne i kampanie dopracowane są w szczegółach. Każdy element biżuterii ma podkreślać odpowiedni klimat i nastrój, a miejsca dostosowane są do stylu kolekcji.

I taki jest Apart. Podąża za pragnieniami swych klientów, ofiarowując im marzenia. Dostosowując asortyment do wymogów zmieniającego się rynku, sięga po coraz nowsze rozwiązania. W ostatnim czasie zaprezentował kolekcję dla najmłodszych. Biżuteria inspirowana postaciami z popularnych bajek Disneya, zegarki AM:PM Star Wars czy też kolekcje charmsów to droga wyznaczająca nowe trendy. By utrzymać się na rynku, trzeba stawiać kolejne kroki. Nowości dla zainteresowanych modą, biżuteria męska i nowoczesne zegarki – zarówno sportowe jak i klasyczne to świat Apart.

Przyglądając się bliżej, zauważamy, że Apart zachował rzemieślniczą sztukę, choć nie jednemu może przeszkadzać nastawienie na komercyjnego klienta. Wiele autorskich projektów, liczne akcje promocyjne, możliwości indywidualnych zamówień sprawiają, że Apart stał się przyjazną i bardzo lubianą marką wśród klientów obu płci.

A bracia Rączyńscy? Przetrwali próbę czasu, momenty niestabilności rynku, trudnych warunków gospodarczych. Zyskali renomę i prestiż, od lat konsekwentnie pracują na swój sukces. Nie są celebrytami z pierwszych stron gazet, choć to ich prace zdobią najsłynniejszych. Hasło przewodnie „z miłości do piękna” oddaje przesłanie Apart – sztukę Adama i Piotra.

 

Magdalena Leszner-Skrzecz / LBQ

fot. Materiały prasowe

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>