lederboard

Branża nieruchomości potwierdza swoją pozycję w online!

W marcu cała branża stanęła przed zadaniem bez precedensu – jak dalej sprzedawać i wynajmować mieszkania, gdy nie można ich fizycznie pokazać. Pomimo stopniowego odmrażania gospodarki oraz życia społecznego, nie ma pewności, jak będzie wyglądał rynek za miesiąc, kwartał, pół roku, gdy większość Polaków zetknie się z recesją i trudną sytuacją finansową. Dlatego najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce już na początku pandemii, zainicjował misję ratunkową dla branży, startując z programem #ZdalnyAgent. Cel? Niedopuszczenie do załamania rynku i wsparcie partnerów biznesowych w trudnym okresie.

 

 

Wyzwania w dobie pandemii

Solidna dawka wiedzy, eksperci, bezpłatne webinary, najświeższe statystyki rynkowe, podejmowane głównie tematy związane z obecną sytuacją i jej wpływem na rynek nieruchomości i 50 kamer Ricoh Theta V do samodzielnego tworzenia wirtualnych spacerów 3D – oto odpowiedź na pandemię najpopularniejszego serwisu ogłoszeń nieruchomości w Polsce.

– Wiedzieliśmy, że rabaty to tylko kropla w morzu potrzeb, a nasze działania muszą obejmować o wiele szerszy zakres wsparcia. Postanowiliśmy zadziałać doraźnie (rabaty) i długoterminowo, stąd pomysł na bezpłatne wypożyczanie kamer do wirtualnych spacerów, porady ekspertów i dostarczanie aktualnych informacji wszystkim, którzy bacznie śledzą ten sektor – wyjaśnia Dorota Dwornik, Marketing Communication Specialist w Otodom.

Cykl bezpłatnych warsztatów online dla agentów nieruchomości i deweloperów

Program #ZdalnyAgent skierowany jest zarówno do pośredników, deweloperów, jak i klientów końcowych. Live’y poruszają kwestie związane z rynkiem nieruchomości. Od marca do tej pory (koniec maja) przeprowadzono ich blisko 27. Początkowo z wysoką intensywnością, nawet 3 razy w tygodniu. Obecnie wypracowano stały harmonogram. Wszystkie webinary są transmitowane na Facebooku – w każdy wtorek o godz. 10:00 jednocześnie na grupie zamkniętej na Facebooku, dedykowanej pośrednikom i deweloperom, koordynowanej przez Otodom (Akademia Rozwoju Agenta) oraz na stronie Otodom, a w każdy czwartek o 10:00 tylko na grupie ARA, z tematyką bardziej profesjonalną.

Gośćmi spotkań byli dotychczas między innymi: Filip Springer (reportażysta), Michał Kisiel (Bankier.pl), Paweł Komar (Notus Finanse), Marta Żysko-Pałuba (psycholog), Marta Rybicka (IQS), Aleksandra Przegalińska (VR i nowe technologie), Waldemar Rogowski (BIK) i praktycy rynkowi – czołowi pośrednicy i deweloperzy. Łącznie blisko 40 ekspertów. Podczas spotkań zarówno pośrednicy, jak i klienci, zadają pytania oraz biorą czynny udział w dyskusji.

Rozprzestrzenianie wiedzy na różnych kanałach

Cykl bezpłatnych webinarów to nie wszystko. W ramach szerszego projektu wsparcia strategicznego dla agentów nieruchomości na dedykowanej grupie na Facebooku Akademia Rozwoju Agenta, eksperci odpowiadają na pytania agentów dotyczące kwestii prawnych, RODO, podpisów elektronicznych itp., a wiedza rozbudowywana jest również na blogu.

Jako autorytet w branży Otodom nieustająco obserwuje rynek, rozmawia z ekspertami, analizuje, zleca badania i gromadzi statystyki. Wszystko po to, by dostarczać wiedzę, studzić emocje, ułatwiać użytkownikom dokonywanie właściwych wyborów, a branży – prowadzenie biznesu.

– Regularnie dzielimy się wynikami badań, które zlecamy i przeprowadzamy. Treści te trafiają także na nasze konta na LinkedInie, Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Zainteresowani przestrzenią publiczną w najbliższych tygodniach poznawać będą też wyniki Rankingu Dzielnic Otodom, który powstał dla 12 miast na podstawie ponad 120 000 ankiet – zachęca Jarosław Krawczyk.

Nie poprzestają na formie webinarów i artykułów, baza wiedzy pogłębiana jest o inne kanały, takie jak Youtube czy kanały streamingowe do podcastów. Zróżnicowana forma pozwala czerpać wiedzę niezależnie od czasu i miejsca i wpływać na nowoczesny wizerunek pośrednika nieruchomości, który prężnie działa online. Taki wachlarz narzędzi świetnie wpisuje się w ideę #zostańwdomu.

***
Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce. Umożliwia swoim użytkownikom wyszukanie, przeglądanie i zamieszczanie ogłoszeń sprzedaży i wynajmu nieruchomości: w szczególności mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich, biur czy lokali. Każdego dnia z serwisu Otodom korzysta średnio ponad 320 tys. osób, a 50 procent użytkowników robi to korzystając z mobilnej strony lub aplikacji. Codziennie pojawia się w nim średnio 6 tysięcy nowych ofert. W listopadzie  2019 serwis odwiedziło ponad 2,9 mln realnych użytkowników. Daje to Otodom pierwsze miejsce wśród serwisów specjalizujących się w ogłoszeniach nieruchomości. Dane te potwierdza niezależny audyt Gemius/PBI.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności