lederboard

Komfort w biurze można zmierzyć! Wie to już niemal jedna czwarta firm

Aż 23% pracodawców korzysta ze strategii User Experience (UX) przy projektowaniu i późniejszym użytkowaniu biura.  Wiedzą, że przestrzeń do pracy powinna być dostosowana do nawyków pracowników – na co dzień korzystają oni z elastycznych usług, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb. Przyzwyczajenie do udogodnień i innowacji przy codziennych czynnościach wywiera presję na firmach – ich pracownicy chcą tego samego w biurze! Eksperci CBRE, organizatora konkursu OFFICE SUPERSTAR 2019, zwracają uwagę, że monitorowanie funkcjonalności biura i bieżące wprowadzanie modyfikacji jest szczególnie ważne organizacjach, w których pracują ludzie z różnych pokoleń.

 

 

W tym celu 45% pracodawców zamierza w ciągu kolejnych trzech lat położyć mocny nacisk na aranżację komfortowych przestrzeni biurowych. Natomiast 34% organizacji chce zatrudnić lidera UX, co znacząco wpłynie na poziom wykorzystania strategii UX w zarządzaniu biurem i optymalizacji jego funkcjonalności.

Wymóg elastyczności przestrzeni biurowej wynika z aktualnej sytuacji na rynku pracy, gdzie przenikają się bardzo różne pokolenia. Ponieważ w jednym biurze możemy spotkać przedstawicieli generacji X, Y i Z, warto już teraz przygotować się na nadchodzące zmiany w sposobie pracy i kreować powierzchnie, w których każde pokolenie będzie się czuło dobrze.

Flex space to nie tylko moda

Niemal równie szybko jak konsumenckie nawyki ewoluuje sposób wykorzystania przestrzeni biurowej. Stały podział funkcji poszczególnych pomieszczeń odchodzi w zapomnienie. Elastyczność to możliwość kreowania miejsca, zmieniającego się w zależności od aktualnych i przyszłych potrzeb zatrudnionych i samej firmy. I tak np. sala konferencyjna łatwo może stać się strefą pracy cichej lub dodatkowym pomieszczeniem dedykowanym pracy projektowej.

Jak pokazują wyniki badania CBRE „EMEA Occupier Survey 2019”, w ciągu najbliższych trzech lat  aż 45% firm zamierza intensywnie korzystać z elastycznych przestrzeni, co oznacza przyrost o 20 p.p. w stosunku do chwili obecnej. Choć główną motywacją pozostanie wciąż redukcja kosztów (43%) i dostosowywanie pomieszczeń do aktualnego obłożenia (48%), warto zwrócić uwagę na rosnące znaczenie Employer Brandingu w strategiach biznesowych organizacji. Blisko 30% przedsiębiorstw uznaje dobrze zaprojektowane, wielofunkcyjne przestrzenie biurowe jako sposób na przyciąganie talentów i zatrzymywanie  wykwalifikowanych ekspertów.

Na rynku pracy dominującą siłą stają się Millenialsi,  pierwsze zawodowe kroki stawia także pokolenie Y, a wykwalifikowani specjaliści to ludzie po 50 roku życia. Pojawia się więc konieczność pogodzenia oczekiwań i przyzwyczajeń kilku generacji. Wraz z nowym pokoleniem wkracza zapotrzebowanie na nowoczesne technologie i możliwość pracy zdalnej. Natomiast popyt na biura w najlepszych lokalizacjach zdecydowanie przewyższa podaż. Dlatego tak istotne staje się optymalne wykorzystanie posiadanej przestrzeni i dostosowywanie jej do potrzeb użytkowników. W konkursie OFFICE SUPERSTAR poszukujemy i wyróżniamy właśnie takie organizacje, które z powodzeniem adaptują się do dynamicznych zmian, a ich biura odpowiadają na potrzeby organizacji – mówi Dominika Kowalska, Zastępca Dyrektora działu Strategii Środowiska Pracy i Zarządzania Zmianą w CBRE.

Wielopokoleniowość wymaga elastyczności

W celu uniknięcia poczucia wykluczenia, spadku efektywności czy nadmiernej rotacji pracowników, powinno się zbadać motywacje i ograniczenia każdego z pokoleń, a także opracować strategię UX, której wdrożenie przynosi wymierne korzyści. Zdaniem 91% organizacji głównym celem badania UX jest poprawa jakości współpracy, a 82% ankietowanych wskazuje na wzrost produktywności oraz utrzymanie talentów.

Im bardziej biuro dostosowane jest do organizacji i im więcej jest w nim technologii prostych w użytku, tym większa satysfakcja z pracy w danej przestrzeni. Każde udogodnienie czy innowacja, intuicyjna w obsłudze przekłada się na codzienne pozytywne doświadczenia. Aby nasz czas spędzony w pracy był jak najbardziej efektywny, firmy powinny wypracowywać strategię UX, która pomoże wykorzystywać przestrzeń i rozwiązania technologiczne dla komfortu użytkownika końcowego – podsumowuje Dominika Kowalska.

Pokaż swoje nowoczesne biuro

Jeśli twoje biuro jest zaprojektowane z myślą o dobrym samopoczuciu pracowników i chcesz wzmocnić wizerunek swojej firmy jako wymarzonego pracodawcy, zgłoś się do OFFICE SUPERSTAR 2019! Jest to pierwszy i jedyny w Polsce konkurs, nagradzający unikalne przestrzenie biurowe, doceniający nowatorskie koncepcje oraz wyznaczający aktualne trendy. Wystarczy do 26 lipca wypełnić bezpłatny formularz na stronie www.officesuperstar.pl. Każda firma może zgłosić swoje wnętrze maksymalnie do dwóch spośród 16 kategorii.

 

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *