LEGO najsilniejszą marką zabawek w Polsce


Eksperci i konsumenci biorący udział w badaniu Superbrands uznali LEGO za najsilniejszą markę zabawek w Polsce. Ponadto LEGO zajęło w rankingu TOP20 Superbrands Polska 2015/16, obejmującym marki wszystkich kategorii obecnych na polskim rynku, wysokie, drugie miejsce, i występuje tam jako jedyna marka zabawek dla dzieci.

 

 

LEGO już drugi rok z rzędu znalazło się na podium w zestawieniu TOP20 badań siły i wizerunki marki Superbrands Polska. W tym roku LEGO uplasowało się na drugim miejscu, tuż za marką Google i przed marką YouTube – poinformowała 30 listopada w komunikacie prasowym firma LEGO Polska.

Jak przypomniano w komunikacie, Superbrands to jedno z najszerzej zakrojonych badań siły i wizerunki marki w Polsce – wzięło w nim udział ponad 50 ekspertów branżowych i 15 tys. konsumentów, którzy oceniali ponad 2300 marek w 110 kategoriach produktów i usług. Mierzono wspomaganą znajomość marki, skłonność do polecenia marki oraz (po raz pierwszy) kapitał marki. Wyniki były ważone do struktury populacji ze względu na płeć oraz przedział wiekowy.

– Ogromnie nas cieszy, że i konsumenci, czyli rodzice, i eksperci tak wysoko ocenili klocki LEGO, dzięki czemu już po raz drugi marka LEGO zajęła drugą pozycję w prestiżowym rankingu TOP20 Superbrands Polska. Dewizą Grupy LEGO jest zdanie wypowiedziane przez założyciela LEGO, Olego Kirka Christansena: „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”. Zgodnie z tym mottem naszym celem jest dostarczanie dzieciom na całym świecie kreatywnych, rozwijających, dających mnóstwo radości i bezpiecznych zabawek dla dzieci. Dla Grupy LEGO dobra zabawa to bezpieczna zabawa, dlatego klocki LEGO są produkowane z materiałów spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości. W efekcie od pięciu lat nie mieliśmy na całym świecie ani jednej reklamacji – zaznaczyła cytowana w informacji dla mediów Emilia Kalinowska, Senior Marketing Manager w LEGO Polska.

LEGO_0mniejsze

Firma LEGO powstała w 1932 r. w małym miasteczku Billund w Danii. Założycielem był stolarz Ole Kirk Christiansen, który na skutek kryzysu gospodarczego zaczął produkować drewniane zabawki zgodnie ze swoją dewizą „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”.

Nazwa jest zbitką wyrazów LEg GOdt, czyli po duńsku „baw się dobrze”. Dopiero w 1947 r. z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza plastikowa zabawka. Prototyp klocka, znanego dziś niemal na całym świecie, powstał w 1949 r. Jednak prawdziwy przełom nastąpił w 1958 r., kiedy syn założyciela – Godfred Kirk Christiansen – opatentował pomysł łączenia klocków LEGO za pomocą słupka i tulejki.

Odkrycie Goldfreda okazało się punktem zwrotnym i kluczem do sukcesu. System sprawił, że budowle LEGO są niezwykle stabilne, a nieograniczone możliwości zespalania elementów pozwalają na tworzenia niesamowitych wręcz konstrukcji. Dwa klocki o ośmiu wypustkach można połączyć aż na 24 różne sposoby, a dla ośmiu takich klocków istnieje prawie nieskończona liczba połączeń.

LEGO_2mniejsze

Dziś szacuje się, że na każdego mieszkańca Ziemi przypadają 62 klocki LEGO, a po świecie „chodzi” ponad 5 mld ludzików LEGO. Od 1958 r. w sumie wyprodukowano 650 mld klocków, które już dawno wyszły poza pokoje dziecięce i wykorzystywane są przez ludzi sztuki, filmu, architektów czy nauczycieli akademickich.

 

(gm)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności