lederboard

Ludzie firmy – długofalowa inwestycja

Dla 52% zatrudnionych najważniejsza w pracy jest atmosfera, a wśród specjalistów i menadżerów dominuje możliwość rozwoju. Pokazują to  badania Pracuj.pl i firmy Randstad, a także udowadniają przedstawiciele polskiego biznesu.

 

Priorytety pracowników zmieniają się wraz z pokoleniem i zajmowanym stanowiskiem. Młodsi stawiają na klimat, starsi na stabilność zatrudnienia, a doświadczeni i wykwalifikowani – możliwość rozwoju. Zdają sobie z tego sprawę pracodawcy, którzy robią wszystko, by pracowników utrzymać jak najdłużej.

Pieniądze to nie wszystko

Jak wynika z badania „Monitor Rynku Pracy” firmy Randstad, prawie 8 na 10 Polaków jest zadowolonych ze swojej obecnej pracy. Rozwijającym się, szukającym nowych pracowników firmom coraz trudniej przejąć osoby zatrudnione u konkurencji. Większe zarobki? To za mało. Jak pokazuje badanie Pracuj.pl wśród osób, które nie planują zmiany pracy, kluczowa jest atmosfera w firmie (52%) i lubienie tego, co się robi (48%). – To pokazuje, że warto dbać o pracownika, starać się utrzymać go w zespole jak najdłużej. Bo znalezienie wykwalifikowanego następcy, szczególnie na stanowiska wyższego szczebla, może trwać długo i przynieść realne straty przedsiębiorstwu – mówi Tadeusz Kumaszka, prezes zarządu Lange Łukaszuk.

Inwestycja w człowieka

Wrocławski dystrybutor narzędzi, elektronarzędzi i oświetlenia działa na rynku od 30 lat. Firma, której historia zaczyna się od naprawy sprzętu elektronicznego w garażu i instalacji systemów alarmowych, dziś jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę uznanych światowych marek. Przedsiębiorstwo zatrudnia 70 pracowników, a wielu z nich może pochwalić się kilkunastoletnim stażem. – Od początku działalności wiedzieliśmy, że inwestycja w człowieka jest tą, z której „zwrot” jest najpewniejszy – przekonuje Tadeusz Kumaszka, który w Lange Łukaszuk przeszedł wszystkie szczeble kariery, od stanowiska w magazynie po aktualną funkcję prezesa zarządu. – Jasna ścieżka kariery, perspektywa rozwoju zawodowego i współpraca oparta na szacunku to elementy niezbędne, by w czasach wysokiej konkurencyjności budować zgrany i efektywny biznesowo zespół. To droga, którą konsekwentnie podążamy od lat – dodaje Tadeusz Kumaszka.

Bezcenni eksperci

Jak dowodzą badania ARC Rynek i Opinia nt. motywacji menadżerów, dla 67% z nich istotnym motywatorem jest możliwość rozwoju zawodowego. – Jako firma handlowa organizujemy szkolenia, które pozwalają pracownikom zarówno na poszerzenie wiedzy o produkcie, jak i rozszerzenie kompetencji miękkich – mówi Tadeusz Kumaszka. Jak podkreśla, taka forma współpracy przynosi korzyści wszystkim. – W ramach spotkań szkoleniowych z klientami, pracownicy często sami przejmują rolę prowadzących. To pomaga budować też własny wizerunek kompetentnego specjalisty i odczuć wagę roli, jaką odgrywamy w przedsiębiorstwie.

Obopólny zysk

Po trzech dekadach na rynku dolnośląskie przedsiębiorstwo może poszczycić się rocznymi obrotami na poziomie 50 mln zł i wzrostem o 100% w ciągu niecałych 10 lat. Lange Łukaszuk jest wyłącznym przedstawicielem ponad 20 renomowanych marek, zaopatruje 30 punktów partnerskich i ponad 1000 sklepów specjalistycznych na terenie całego kraju. To w dużej mierze efekt mądrego zarządzania pracownikami.

 

Lange Łukaszuk jest wyłącznym przedstawicielem w Polsce 20 wiodących światowych marek w branżach: elektronarzędziowej, narzędziowej, elektrotechnicznej i oświetleniowej. Jako pierwszy wprowadził do Polski szereg renomowanych producentów, jak Steinel, Panasonic, Starmix, Collomix, Proxxon czy Wolfcraft. Od 30 lat strategia rozwoju polega na rozbudowie oferty o produkty tylko wysokiej klasy. Lange Łukaszuk wprowadza na polski rynek również rozwiązania innowacyjne i przyszłościowe technologie w różnych kategoriach produktowych. Jest pionierem w dziedzinach m.in. opalarek oraz pistoletów klejowych. Firma działa na terenie całego kraju, zaopatrując blisko 30 punktów partnerskich oraz ponad 1000 sklepów specjalistycznych i marketów budowlanych. Dla wielu grup asortymentowych jest wiodącym dystrybutorem na polskim rynku narzędziowym.

 

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *