lederboard

Mamę najczęściej spotkasz… za kierownicą Škody Fabii


Według danych Grupy AAA AUTO 25% klientów firmy w Polsce stanowią kobiety. Zbliżający się Dzień Matki zwrócił szczególną uwagę autorów raportu na grupę kobiet posiadających dzieci. Jak się okazuje, najbardziej istotnymi cechami samochodu używanego dla mam są bezpieczeństwo i praktyczność, które cenią dużo bardziej niż komfort, czy wygląd pojazdu. Kolejnymi, ważnymi dla nich kryteriami wyboru auta są także ekonomiczność silnika i pojemność bagażnika. Mamy najczęściej można zobaczyć za kierownicą Škody, Opla i Fiata.

 

– Polki preferują auta typu hatchback, ponieważ wybiera je aż 55% klientek w AAA AUTO. Kobiety posiadające dzieci skłaniają się także coraz częściej ku modelom kombi, SUV-om i minivanom. Dla matek wartość nadrzędną stanowią bezpieczeństwo i solidność pojazdu. Sama osobiście, jako matka dwuletniej córeczki i zarazem aktywny kierowca, wybieram większe, przestrzenne i bezpieczne samochody. Istotnym czynnikiem jest dla mnie duży bagażnik, jak wiadomo, podróżując z dzieckiem potrzeba w nim więcej miejsca. Kobiety są bardzo pragmatyczne przy wyborze samochodu, jednak im one są młodsze, tym bardziej zwracają uwagę na wygląd i kolor pojazdu – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO.

 

AAA AUTO__Dyrektor_Generalna_Grupy_AAA_AUTO_z_corka

Najczęściej wybierane przez mamy modele samochodów używanych w AAA AUTO, w okresie styczeń – kwiecień 2016 roku:

1. Škoda Fabia
2. Opel Astra
3. Ford Fiesta
4. Toyota Yaris
5. Toyota Avensis
6. Ford Focus
7. Fiat 500
8. Volkswagen Golf
9. Volkswagen Passat
10. Hyundai i30

Co ciekawe, początkujący kierowcy wśród kobiet sugerują się innymi aspektami przy zakupie samochodu. Traktują go przede wszystkim jako najbardziej wszechstronny środek transportu i symbol niezależności. W tym wypadku kobiety stawiają na mały rozmiar auta, co jest niewątpliwym atutem, jeśli chodzi o poruszanie się i parkowanie w mieście. Zwracają też uwagę na to, aby samochód mało palił i był ekonomiczny.

Polki mające dzieci najczęściej można spotkać w samochodach w kolorze eleganckiej czerni (18,5%), srebrnym (17,6%), oraz niebieskim (17,2%).

 

*** Grupa AAA Auto istnieje na rynku od 24 lat i prowadzi sieć ponad 40 salonów samochodowych w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA Auto obsłużyła ponad 1,75 miliona klientów. Obroty firmy przekraczają 435 milionów euro i sprzedaje ona ponad 63 000 pojazdów rocznie.

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności