lederboard

Marcin Andrzejewski: Budujemy pozycję i prestiż firm

SAX_2586c

O najbardziej elitarnym wyróżnieniu w kraju – Polish Exclusive, wielkiej Gali Biznesu i potrzebie promocji małej i średniej przedsiębiorczości opowiada Marcin Andrzejewski, Dyrektor Programowy Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej.

 

 

Czy zajmuje się Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej?

Budujemy siłę, pozycję i prestiż marek już obecnych lub dopiero debiutujących na rynku. Naszą misją jest promocja najlepszych przedsiębiorstw zarówno krajowych jak i zagranicznych, ale rejestrowanych w Polsce. Od 15 lat prowadzimy ogólnopolskie programy certyfikacji, w wyniku których wyłaniamy najlepsze podmioty i przyznajemy certyfikaty oraz godła promocyjne potwierdzające wiarygodność i jakość. Firmy, które zdobywają nasze certyfikaty i wyróżnienia, równocześnie otrzymują wsparcie marketingowe i PR-owe.

Jakie typu certyfikaty przyznaje CBCK?

Głównym programem, który prowadzimy od początku istnienia CBCK jest Firma Roku. Certyfikat potwierdza wiarygodność i rzetelność przedsiębiorstw. W tym roku reaktywowaliśmy także duży projekt konsumencki – Hit Konsumenta, który promuje produkty cieszące się największą popularnością i sympatią kupujących. Równocześnie prowadzimy wyspecjalizowane programy branżowe, np. dla firm z sektora budowlanego czy zdrowia i urody.

CBCK jest również organizatorem najbardziej prestiżowej Gali Biznesu w Polsce. Siódma edycja odbyła się kilka miesięcy temu w warszawskim Hotelu Sheraton. Kto bierze udział w tym wydarzeniu i jaki ma ono charakter?

Naszym najbardziej prestiżowym programem jest Polish Exclusive, w którym wyróżniane są przede wszystkim produkty i usługi spełniające najwyższe standardy jakości, zaspakajające potrzeby bardziej wymagającego klienta. Ogłoszenie laureatów odbywa się podczas corocznej Gali Biznesu. To bardzo uroczyste ceremonia, a zarazem niezwykle radosne wydarzenie. To wielkie święto przedsiębiorczości, podczas którego cieszymy się razem z laureatami z sukcesu ich firm.

Jak rozumieją Państwo ekskluzywność, jakie kryteria należy spełniać, by otrzymać Polish Exclusive?

Dla wielu Polaków ekskluzywne znaczy drogie, my zwracamy uwagę na zupełnie inne aspekty. Dla nas ekskluzywność to jakość. W zależności od branży, może być to design i estetyka wykonania, funkcjonalność i solidność,  komfort użytkowania czy zastosowane rozwiązania i technologie. W przypadku usług patrzymy na ich kompleksowość i sprawność  przeprowadzenia transakcji. Firmy powinny zadbać też o wygodę klienta, np. zdejmując z niego ciężar załatwiania formalności czy zapewniając dodatkowe usługi. Bardzo ważna jest jakość obsługi nie tylko podczas transakcji, ale i po zakończeniu sprzedaży.

Jakie korzyści wiążą się z otrzymaniem tego wyróżnienia?

Wszystko zależy od umiejętności wykorzystania takiego sukcesy. Otrzymanie wyróżnienia to okazja do przeprowadzenia kampanii wizerunkowej czy informacyjnej, pochwalenia się zarówno kontrahentom, jak i klientom, a także podziękowania pracownikom i zmotywowania ich do dalszej pracy. To skuteczne narzędzie promocji dla marek, które chcą dotrzeć do klientów premium i zwiększyć sprzedaż w tej grupie docelowej. To jedyne wyróżnienie w Polsce potwierdzające najwyższą jakość i elitarność.

SAX_2551c

W jaki sposób wspierają Państwo laureatów?

Współpraca z nami nie kończy się na przyznaniu certyfikatu czy wyróżnienia. Wraz z nim laureaci otrzymują roczny pakiet promocyjny, w ramach którego ułatwiamy dotarcie do mediów i sponsorów oraz oczywiście potencjalnych klientów. W naszym zespole pracują świetni specjaliści od budowania świadomości marki i promocji sprzedaży, dlatego laureaci mogą liczyć na profesjonalne wsparcie w wielu obszarach.

Kto może skorzystać najbardziej na takim wyróżnieniu? Czy tylko duże firmy i znane marki?

Kryterium wielkości przedsiębiorstwa czy długości obecności na rynku nie ma znaczenia. Nie jest istotna również cena, często nagradzane przez nas produkty reprezentują wyjątkowe właściwości i zapewniają wysoką wartość dodaną, choć należą do średniej półki cenowej. Wyróżniają się na tle konkurencji właśnie dlatego, że gwarantują klientowi o wiele lepszy produkt czy usługę w podobnej cenie. Zdobycie certyfikatu Polish Exclusive jest więc dla nich bardzo istotnym potwierdzeniem  wysokiej jakości, a godło wzmocnieniem przekazu kierowanego do konsumentów.

Jakie firmy znalazły się wśród laureatów VII edycji?

Polish Exclusive to program ponadbranżowy, a więc wśród laureatów znajdują się przedsiębiorstwa z bardzo różnych sektorów produkcyjnych i handlowych, wszystkie łączy jednak wysoka jakość i wszechstronność  oferty. W tym roku mieliśmy przyjemność wyróżnić tak znane marki, jak Gerlach, Muszynianka czy Apis. Najbardziej dumny jestem jednak z tych firm, które często sami odkrywamy lub jako pierwsi promujemy je w Polsce. W tym roku taką perełką jest  innowacyjny laser diodowy do całkowicie bezbolesnej epilacji Epildream One marki Apg Tech dystrybuowany w Polsce przez grupę Alfaparf. Wyróżniliśmy także najbardziej przedsiębiorcze kobiety biznesu tytułem BusinessWoman Roku, swoje statuetki przyznała też po raz pierwszy redakcja naszego magazynu Tygrysy Biznesu, który powstał w zeszłym roku jako wsparcie misji promocji najlepszych przedsiębiorstw.

Na Gali przyznali Państwo też po raz pierwszy certyfikaty najlepszym pracodawcom w Polsce. Dlaczego zdecydowali się Państwo na uruchomienie tego programu?

W ubiegłym roku ruszyła pierwsza edycja programu Best Quality Employer mającego na celu certyfikację i promocję liderów na rynku pracy. To odpowiedź na rosnącą potrzebę przedsiębiorstw w zakresie tworzenia swoich marek, jako atrakcyjnych i rzetelnych pracodawców. Rekrutacja jest coraz większym wyzwaniem dla firm, a poszukujący pracy przywiązują coraz większą wagę do wizerunku przyszłego pracodawcy. Rynek potrzebuje narzędzi, które zweryfikują to, co firmy deklarują, a co faktycznie otrzymują pracownicy. Nasz program wpisuje się więc w coraz popularniejszą ideę employer brandingu, ułatwiając firmom przyciągnięcie najlepszych specjalistów i budowanie silnej marki pracodawcy.

15 lat promocji przedsiębiorczości to szmat czasu. Jak zmienił się polski przedsiębiorca w tym czasie?

Kilkanaście lat temu nasze certyfikaty służyły firmom głównie do tego, by potwierdzać jakość i rzetelność, a konsumentom ułatwiać decyzję, który produkt wybrać. A zwłaszcza leczyły polskie firmy z kompleksów wobec zachodnich i przekonywały konsumenta, że krajowe produkty nie są gorsze. Tamte czasy minęły. Dziś coraz więcej klientów ceni sobie polskie produkty wyżej niż zagraniczne, ale przede wszystkim poziom naszych marek w niczym nie odstaje od europejskich standardów. Nadal nasze certyfikaty są poświadczeniem spełniania określonych standardów, ale coraz częściej służą również do podkreślenia, że dana marka reprezentuje określone wartości ważne z punktu widzenia konsumenta. Widać to zwłaszcza na przykładzie wyróżnienia Polish Exclusive, które pomaga wzmocnić prestiżowy wizerunek firmom.

Nie zmieniła się za to jedna rzecz. Wciąż dostrzegam dużą potrzebę promocji małych i średnich przedsiębiorców, również lokalnych, którzy często nie mają świadomości atrakcyjności swojej oferty, potrzebują też profesjonalnego wsparcia promocyjnego. Jednym z celów, które przed sobą stawiamy jest wyławianie takich rynkowych perełek. Możliwość wspierania ich rozwoju i obserwowanie, jak odnoszą kolejne sukcesy to dla mnie ogromne źródło satysfakcji.

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>