Polski e-commerce rośnie jak na drożdżach


Podczas gdy wzrost polskiego PKB wyniósł w ub.r. ok. 3,4 proc., w przypadku e-commerce było to ponad 20%. Przy tym tempie z pewnością będzie systematycznie zwiększać swój udział w strukturze produktu krajowego, który obecnie wynosi 6 proc. – wynika z analizy firmy Sofort GmbH.

 

Pozytywne zmiany na polskim rynku e-commerce, oprócz naturalnego wzrostu i rosnącej popularności, były powiązane ze znaczną intensyfikacją niektórych trendów, jakich jak m-commerce oraz wzrostem znaczenia omnichannel (sprzedaży wielokanałowej) – czytamy w informacji prasowej, przesłanej przez Sofort GmbH.

Podkreślono w niej, że według prognoz wartość segmentu m-commerce w 2015 r. była wyceniona na 2 mld zł i zapewne będzie rosnąć w tempie przekraczającym 100 proc. Jest to powiązane ze wzrostem zaufania do zakupów przez internet w ogóle, jak i z faktem, że coraz bardziej popularne stają się smartfony.

Kolejnym ważnym trendem – według Sofort GmbH – jest rosnąca rola sprzedaży wielokanałowej w handlu detalicznym. Właściciele sklepów coraz bardziej rozumieją, że docieranie do klientów przez różne, połączone ze sobą kanały może przynieść lepsze rezultaty. Dla sklepów tradycyjnych i online koniecznością staje się umożliwianie klientom nabywanie dóbr na różne sposoby.

W komunikacie prasowym podkreślono też, że polskie e-sklepy oferują lepsze i bardziej profesjonalne usługi, co skutkuje bezpieczniejszymi zakupami oraz pozwala utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży przez internet.

Potwierdza to – zaznaczono w informacji dla mediów – raport Gemius; pokazuje on, że każdego roku polscy konsumenci w coraz większym stopniu deklarują, że zakupy przez internet: są bezpieczne (33% w 2015 r. i 31% w 2014 r.), szybkie (61% do 60%), tańsze (63% do 62%) oraz oferują szerszy wybór produktów (64% do 57%).

ecommerce2

„Wszystkie te fakty pozwalają twierdzić, że polski e-commerce wreszcie (…) staje się pełnoprawnie sprofesjonalizowanym biznesem, z każdym rokiem coraz ważniejszym dla wzrostu gospodarczego w ogóle. Jako regularny uczestnik wydarzeń branżowych obserwujemy rosnącą liczbę wystawców, także z zagranicy, a także zwiększającą się liczbę osób odwiedzających tego typu imprezy. Ten trend pokazuje zainteresowanie profesjonalnymi usługami e-commerce, co w znacznym stopniu zbliża nas do największych rynków w Europie” – oceniła w komentarzu Sofort GmbH.

SOFORT GmbH oferuje rozwiązania dla bezpiecznych zakupów towarów i produktów cyfrowych w internecie. Przedsiębiorstwo, z siedzibą w Gauting koło Monachium, jest częścią Klarna Group – wiodącego europejskiego dostawcy usług płatniczych. Jest liderem na niemieckim rynku pośrednictwa w przelewach bezpośrednich. Miesięcznie ponad 30 tys. sprzedawców e-commerce realizuje więcej niż 3 mln transakcji za pośrednictwem SOFORT Banking. Poza Polską, usługa ta oferowana jest również w: Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, na Słowacji, w Szwajcarii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

(gm)

FOT. C00 pixabay

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności