lederboard

Radosław Olejniczak: Inteligentne domy i autonomiczne samochody, czyli przyszłość sklepów z elektroniką

Ciągle ewoluujący rynek, rosnące potrzeby klientów oraz idące za tym wyższe wymagania sprawiają, że sklep z elektroniką to już od dawna coś więcej niż tylko miejsce zakupu komputerów i telewizorów. Technologia rozwija się w ekspresowym tempie, więc dystrybutorzy muszą za tym nadążyć. O strategii asortymentowej i nowych kategoriach produktowych w Komputronik oraz sklepach przyszłości mówi Radosław Olejniczak – Dyrektor Departamentu Zakupów Komputronik S.A.

 

 

Komputronik to sklep, który swoją działalność rozpoczynał od asortymentu komputerowego, by po 22 latach oferować klientom także produkty z segmentów GSM, RTV, AGD, a nawet Home. Oferta na przestrzeni ostatnich lat znacznie się rozszerzyła. Jaki był i jest powód takiego działania?

Radosław Olejniczak: Rozwój o kolejne grupy produktowe był dla nas naturalnym procesem obok ewolucji rynku ogólnie pojętej elektroniki. Dwadzieścia lat temu kategoria taka jak telefon wydawała się dla nas czymś zupełnie obcym. Dziś smartfon jest oczywistym substytutem komputera. Podobnie sprawa się ma w przypadku telewizorów. Jeszcze niedawno podłączaliśmy do nich komputery typu MediaCenter, czyli sprzęt salonowy przypominający magnetowid, posiadający zainstalowaną kartę tunera telewizyjnego i system operacyjny. Dziś telewizory w naszym domu są zintegrowanym centrum multimedialnym (SmartTV). Aktualnie jesteśmy w trakcie kolejnej rewolucji zwanej SmartHome, czyli inteligentny dom. W tym obszarze możliwości rozwojowe są wręcz nieograniczone. W ofercie Komputronik znajduje się nawet system nawadniający Gardena, który pozwoli uruchomić podlewanie ogrodu zdalnie za pomocą smartfona.

Czym obecnie kieruje się firma przy doborze asortymentu dostępnego w poszczególnych kategoriach?

Stawiamy przede wszystkim na współpracę z producentami, którzy są potentatami w poszczególnych kategoriach produktowych i reprezentują tak zwaną półkę średnią oraz wyższą. Naszą najważniejszą wartością jest zadowolenie klientów i satysfakcja z dokonanego zakupu, dlatego też sprzęt znajdujący się w ofercie Komputronik jest niezawodny i dobry jakościowo.

Czy dziś o konkurencyjności marki decyduje szeroki asortyment, jego jakość czy cena? Jak pogodzić te wszystkie elementy tak, aby cieszyć się niezachwianą pozycją na rynku?

Aby pogodzić te czynniki trzeba zaoferować klientowi coś więcej niż tylko atrakcyjną cenę czy wysoką jakość produktu. Obecnie istotne kwestie to innowacyjność oraz fachowe doradztwo i na to również kładziemy silny nacisk w Komputronik. Poza tym dbamy o kompletność i komplementarność oferty. Potwierdzeniem tego jest fakt, że w tym momencie proponujemy klientom bardzo szeroki wachlarz produktowy. Mamy około 100 000 artykułów dostępnych w sklepie internetowym z szybkim czasem dostawy.

Odpowiadacie na zapytania i potrzeby konsumentów, a może sami generujcie określony popyt? Czy są plany na wprowadzenie jeszcze innych, nowych kategorii? Może są takie, na których wyjątkowo Komputronik chce się skupić w najbliższym czasie?

Będąc jednym z liderów rynku Komputronik zawsze kreował nowe kategorie produktowe – to jedno z naszych zadań, ale także pewna odpowiedzialność. Dziś swoją uwagę skupiamy na wprowadzeniu klienta w świat SmartHome. Sprzyjają nam przy tym działania takich potentatów jak Google, Apple czy Amazon, które starają się integrować urządzenia różnych producentów.

Jak będzie wyglądał sklep z elektroniką za 10 lat? Po jakie produkty z segmentu elektroniki będziemy sięgać?

Poprzez unifikację i przenikanie się różnych branż wokół omawianego wcześniej SmartHome może okazać się, że sklepy z elektroniką, poza standardowymi urządzeniami, będą skupiały się na sprzedaży całych pakietów rozwiązań do inteligentnego domu. Z drugiej strony może pójść to jeszcze o krok dalej i w ofercie pojawią się nawet autonomiczne samochody. Już dziś w pracę nad nimi inwestują firmy o rodowodzie komputerowym takie jak nVidia czy Intel. Może się okazać, że te zmiany przyjdą nawet szybciej niż myślimy.

Jakie cele chce zrealizować Dział Zakupów Komputronik w roku 2019?

R.O.: Nasza praca cały czas koncentruje się wokół optymalizacji oferty. Chcemy jak najlepiej dopasować ją do ciągle zmieniających się potrzeb klienta. Poza tym musimy pamiętać o dynamicznym rynku elektroniki, który ciągle ewoluuje.

 

 

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *