lederboard

Szkolenie: Umowy na utrzymanie, serwis i rozwój systemów IT- najlepsze praktyki i sporne kwestie

office-1209640_1280

Do wynegocjowania postanowień oraz zarządzania realizacją umów na utrzymanie, serwis oraz rozwój systemu IT często nie przykłada się niestety tak dużej wagi i znaczenia jak do umów wdrożeniowych dotyczących systemów IT. Tymczasem umowy te są kluczowe dla zapewnienia sprawnego działania organizacji, pochłaniają one również większą część budżetów IT. Umowy utrzymaniowe mają również przeważnie charakter umów wieloletnich, tym istotniejsze jest więc odpowiednie określenie w nich zadań i podziału odpowiedzialności pomiędzy Usługodawcą i Usługobiorcą. Już choćby z tych przyczyn warto przeanalizować poszczególne podtypy tych umów, jak i poświęcić im więcej uwagi przy okazji negocjowania kontraktu wdrożeniowego, czy zawieraniu nowej umowy serwisowej.

 

Rosnące znaczenie umów utrzymaniowych wynika również z przechodzenia coraz większej liczby dostawców IT na model usługowy, w ramach którego klient zamiast płacić za wdrożenie, płaci właśnie za utrzymanie i świadczenie na jego rzecz usług serwisowych.

Granice pomiędzy pojęciami takimi jak SaaS, hosting, utrzymanie, update, upgrade, outsourcing, serwis czy rozwój systemu IT – nie są tak wyraźne jak kiedyś i zależą od postanowień konkretnie zawartej umowy. Na tle realizacji umów serwisowych zaobserwować można również rosnącą liczbę sporów arbitrażowych i sądowych.

Stąd tak istotne jest odpowiednie zredagowanie umów utrzymaniowych oraz serwisowych oraz wypracowanie mechanizmów działania, które zminimalizują ilość sytuacji spornych.

Istotną część ryzyk związanych z realizacją umów serwisowych, utrzymaniowych i rozwojowych da się ograniczyć lub wyeliminować poprzez odpowiednie zapisy umowy, które zostaną przedstawione w ramach warsztatu. W jego trakcie omówiony zostanie również sposób redagowania przedmiotu umowy serwisowej, odpowiedzialność i obowiązki stron wynikające z zawarcia takiej umowy, ryzyka związane z poszczególnymi postanowieniami takich umów – w tym ryzyko sytuacji vendor lock in – tj. uzależnienia się od pojedynczego Usługobiorcy, a także najczęstsze przypadki sporów na tle realizacji takich umów i orzecznictwo sądów z tym związane.

Warsztat jest kierowany do Usługodawców i Usługobiorców zarówno z rynku zamówień prywatnych (enterprise), jak i publicznych (public).

Szczegółowy PROGRAM szkolenia: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2017/unu2/index.php

Zapraszamy do skorzystania z 10% RABATu na udział w szkoleniu poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego:

http://www.cpi.com.pl/imprezy/2017/unu2/formularz_pr10.php

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>