lederboard

Sztuczna inteligencja pomoże zrobić codzienne zakupy w 3 sekundy!

Kupowanie produktów spożywczych, środków czystości, kosmetyków, leków oraz artykułów dla dzieci i zwierząt to powtarzalne czynności. Wykonywane są codziennie przez miliony ludzi na całym świecie, a  wraz z nimi, świadomie lub nie, szukamy kompromisów pomiędzy ceną, jakością i ilością nabywanych towarów. Wszystko to sprawia, że stajemy się małymi porównywarkami cen. Zaczynamy traktować codzienne zakupy jak wymuszoną konieczność odmawiając sobie innych aktywności ponieważ, czas nadal ma niski kurs wymiany. Ale czy tak musi być? Wcale nie!

 

Krzysztof Tucki, Chief Business Development Officer z Allmart.pl, opowiada o nowym projekcie internetowym, który zmieni zasady robienia zakupów w sieci.

Skąd pomysł na Allmart.pl?   

Pomysł na biznes narodził się pomiędzy półkami jednego z warszawskich supermarketów, w którym regularnie widywałem te same osoby. To tacy smart shopperzy, którzy wiedzą gdzie dany produkt oferowany jest najtaniej, a podczas zakupów jeżdżą od sklepu do sklepu. Przyznam się, że moja żona też dała wciągnąć się w ten trend. Zdałem sobie wówczas sprawę, jak wiele czasu w miesiącu marnujemy na proste z pozoru czynności, które w efekcie nie przynosiły zamierzonego celu.

Później przyszedł kolejny trend. Informacje o cenach produktów pochodziły z porównywarek cenowych. Ale kto ma czas na porównywanie cen produktów i jednostkowej wartości kilku złotych? Jeśli dodamy do tego fakt, że prawie nigdy nie uda nam się zamówić najtańszych produktów z jednego sklepu to po zmarnowaniu dwóch godzin w internecie wsiadamy do samochodu i jedziemy na zakupy. Czyli jak, jak co tydzień!

Sztuczna inteligencja pomoże dokonać wyboru koszyka zakupów w 3 sekundy!

Tak właśnie powstał Allmart.pl. Z naszego przekonania, że technologia powinna wspierać, a nie komplikować nasze codzienne decyzje zakupowe. Dzięki niej powinniśmy płacić mniej za nasze zakupy i zyskać to czego nie da się kupić za żadne pieniądze – naszego czasu.

Realizacja pomysłu jaki tkwił w głowach naszego małego (3 osobowego) zespołu wydawała się prawie nierealna. Ale… udało się! Po dwóch latach ciężkiej pracy zbudowaliśmy platformę zakupową, którą nazwaliśmy Allmart. Nie ukrywam, że nasz projekt to duża innowacja na rynku e-commerce ponieważ dzięki machine learing oferuje e-konsumentom unikatową funkcjonalność porównywania koszyka produktów w wielu sklepach internetowych jednocześnie, uwzględniając lokalizację oraz preferencje zakupowe użytkownika. Dodatkowo, robimy to w czasie 3 sekund, oferując najtańszą ofertę i ograniczając liczbę dostaw do minimum. To jednak nie wszystko. Użytkownicy Allmart.pl mogą składać oraz opłacać zamówienia bezpośrednio w platformie. Płatność realizowana jest tylko raz, bez względu na to, z ilu sklepów pochodzi zamówienie.

Jak na tym skorzystają klienci?

Naszym zdaniem istotnie. Dwie główne korzyści to niższy całościowy koszt zakupów oraz znacznie dużo więcej czasu dla samych kupujących. Szacujemy, że użytkownicy będą mogli zaoszczędzić w miesiącu do 30% na zakupach oraz do 14 dni w roku. Czas ten można wykorzystać w bardziej przyjemny sposób. Ot spotkać się ze znajomymi czy wyskoczyć na basen lub spacer z dziećmi.

Ale to nie koniec nowości, podając swój kod pocztowy oraz preferencje odbioru moga wykorzystać potencjał rynku lokalnego rynku, nie rezygnująć jednocześnie z możliwości zamówienia produktów z dowolnego miejsca w Polsce. Składanie zamówień ułatwiają również optymalnie zaprojektowane listy zakupowe, które użytkownik może dowolnie modyfikować. W tym przypadku cały proces zakupowy nie powinien być dłuższy niż 1 minutę. Proszę sobie wyobrazić jak dużo czasu mamy na inne przyjemności w życiu. Moja żona z przekąsem mówi, że dopiero teraz ma supermarket w swojej torebce i wiele czasu dla nas.

Czy to wszystko na co mogą liczyć konsumenci?

Oczywiście, że nie. Już niedługo udostępnimy aplikację na telefon, która pozwoli skanować produkty podczas wizyty w supermarkecie. Każdy zeskanowany produkt będzie można dodać do wirtualnego koszyka, a następnie sprawdzić jego koszt w innych sklepach zanim dojdziemy do kasy supermarketu.

Ponadto, będziemy doskonalić algorytmy sztucznej inteligencji tak by odzwierciedlać ludzkie wybory. Nasz kolejny cel to precyzyjne podpowiadanie zamienników produktów z uwzględnieniem preferencji konsumenta. Ta funkcjonalność ma pozwolić użytkownikom na ograniczenie liczby dostaw do 1.

A co na to sklepy?

Nie ukrywam, że byłem zaskoczony jak pozytywnie przedsiębiorcy są nastawieni do Allmart.pl. W czwartym kwartale ubiegłego roku uruchomiliśmy fazę Friends & Family, pozyskując kilkanaście sklepów, które przekazało do Allmart.pl prawie 35 tys produktów. Zrealizowaliśmy też ponad 50 zamówień zbierając bardzo dobre opinie o usłudze.

 

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności