Prowadzone przez kobiety firmy, które powstały z odwagi, pasji do oceanu, miłości do dzieci, dbałości o dobrostan psychiczny i fizyczny oraz chęci samorealizacji – to one zostały wyróżnione w pierwszej polskiej edycji globalnego programu Visa She’s Next. Właścicielka każdej z nich otrzyma grant w wysokości 20 000 złotych oraz roczny dostęp do konsultacji mentorskich i coachingowych. Wśród zgłoszeń znalazły się także biznesy prowadzone przez uchodźczynie z Ukrainy, a jeden z nich zasilił grono laureatów.
– Skala popularności pierwszej odsłony Visa She’s Next w Polsce to dla nas kolejne potwierdzenie, że wsparcie mikro, małych i średnich firm, także tych prowadzonych przez kobiety, jest istotne i potrzebne. Dlatego tak bardzo cieszę się, że Visa wzmacnia przedsiębiorców nie tylko poprzez programy grantowe, lecz także budując zaufanie do handlu, dbając o spokój ducha kupujących i sprzedających, gdy płacą Visa – powiedziała Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa.
– Visa to marka, która nie tylko dostarcza najlepsze technologie, ale także wspomaga firmy, by tworzyć miejsca pracy i budować dobrobyt społeczny. Pomoc biznesom prowadzonym przez kobiety w osiąganiu najlepszych wyników i adaptacji w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu przynosi korzyści nie tylko dla nich samych, ale i całej gospodarki – dodał Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.
Pięć zwycięskich firm reprezentuje różne branże, od odzieżowej (streetwear oraz stroje przeznaczone do uprawiania sportów wodnych), przez produkcję akcesoriów i zabawek dla dzieci, realizację inicjatyw na rzecz edukacji dzieci i młodzieży, po specjalne wydarzenia i wyjazdy regeneracyjne mające budować dobrostan uczestników.
Laureatkami pierwszej edycji Visa She’s Next w Polsce zostały:
Inspiracją do powstania Nevrboard – firmy projektującej stroje surferskie i kąpielowe – stała się fascynacja oceanem, miłość do fal i niezapomnianych przygód. Anna Pałka, założycielka firmy oraz instruktorka sportów wodnych, zdecydowała się wykorzystać materiały od polskich producentów, w tym pochodzące z recyklingu, by tworzyć barwne, kobiece i komfortowe stroje. Czerpiąc z własnych doświadczeń, postawiła na funkcjonalność ubrań i ochronę przed szkodliwymi promieniami UV.
Gugu the Hero tworzy akcesoria i zabawki z naturalnych surowców, bezpiecznych dla dzieci i możliwie bliskich naturze. W ofercie posiada między innymi maty edukacyjne, kauczukowe, grzechotki, kosze na zabawki i tekstylia. Firma była nominowana do nagrody przyznawanej innowacyjnym produktom na międzynarodowych targach branżowych. Obecnie jej założycielka, Magdalena Śliwińska, wprowadza markę na rynki zagraniczne.
Projekt Selflove, prowadzony przez dwie siostry – Aleksandrę i Zofię Jędrzejewskie –zajmuje się organizacją wyjazdów regeneracyjnych, zajęć i warsztatów z obszaru self-care, nie tylko dla kobiet. W swojej ofercie mają także wydarzenia dla firm. Aleksandra, z wykształcenia fizjoterapeutka, postanowiła połączyć swój zawód i doświadczenie z umiejętnościami wielu innych specjalistek i specjalistów, z którymi współpracują.
Whysoserious to streetwearowa marka dla młodych kobiet, która od samego początku lokuje produkcję ubrań w polskich szwalniach. Whysoserious stawia na budowanie społeczności klientek między innymi z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Celem właścicielki, Aleksandry Szysz, jest wprowadzenie firmy na zagraniczne platformy internetowe.
Babyland school to firma, która od 10 lat podejmuje inicjatywy na rzecz edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży w Charkowie. Obecnie jej właścicielka, Oksana Rybaeva, pracuje nad uruchomieniem pierwszego punktu w Polsce, który ma być zlokalizowany w Poznaniu. Przedsiębiorczyni chce stworzyć miejsce, w którym młode osoby z Ukrainy będą mogły integrować się w nowym środowisku, porozumiewać między sobą w ojczystym języku, rozwijać swoje zainteresowania oraz cieszyć się szczęśliwym i bezpiecznym dzieciństwem. Jej celem jest również odciążenie rodziców z Ukrainy poprzez zapewnienie ich pociechom kompleksowej opieki w ciągu dnia.
Dostrzegając, w jaki sposób postępująca cyfryzacja handlu może przynieść ogromne korzyści małym biznesom, Visa zobowiązała się w 2020 r. do ucyfrowienia 50 mln małych i średnich przedsiębiorstw, koncentrując się przy tym również na wspieraniu rozwoju gospodarczego kobiet. Program Visa She’s Next, we współpracy z platformą IFundWomen, pomaga firmom należącym do kobiet w rozwoju ich działalności dzięki grantom i wsparciu doradczemu, a także innowacyjnym narzędziom i rozwiązaniom płatniczym. Od 2020 roku Visa zainwestowała ponad 2,5 mln dolarów w granty i coaching dla przedsiębiorczyń poprzez program Visa She’s Next na całym świecie, w tym w USA, Kanadzie, Indiach, Wietnamie, Egipcie, ZEA i Arabii Saudyjskiej[1]. W Europie miał swoje edycje m.in. w Irlandii, Łotwie, Szwecji i Danii. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym został uruchomiony.
***
Wszystkie nazwy, logo marek i/lub znaki towarowe należą do ich właścicieli, służą wyłącznie do celów identyfikacyjnych, a ich użycie nie oznacza poparcia dla produktu lub powiązania z Visa.
Informacje o Visa
Visa (NYSE: V) jest jednym ze światowych liderów płatności cyfrowych. Umożliwia transakcje płatnicze między konsumentami, sprzedawcami, instytucjami finansowymi i instytucjami rządowymi w ponad 200 krajach. Naszą misją jest połączenie całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszej, wygodnej, niezawodnej i bezpiecznej sieci płatniczej, wspierając tym samym rozwój ludzi, firm i całej gospodarki. Wierzymy, że gospodarki, które uwzględniają wszystkich na całym świecie, pomagają wzrastać każdemu. Uważamy, że zapewnienie dostępu do nich jest fundamentem przyszłości przepływu pieniędzy. Więcej informacji można znaleźć na visa.pl.
[1] Dane Visa 2022.