AAA AUTO świętuje 25-lecie i powita w tym roku swojego dwu-milionowego klienta


Grupa AAA AUTO rozpoczęła swoją działalność ćwierć wieku temu w Czechach. W czasie swojego funkcjonowania obsłużyła 1,9 miliona klientów – kupujących i sprzedających. Na jesieni tego roku dealer planuje osiągnąć pułap 2 milionów klientów. Przez dwadzieścia pięć lat AAA AUTO bardzo dynamicznie rozwijała sieć swoich oddziałów, dochodząc do liczby 40 salonów w 4 krajach Europy Środkowej, które zatrudniają obecnie 2 300 pracowników. AAA AUTO rozwinęła także swoją działalność na rynkach zachodnich – poprzez eksport na tamtejsze rynki.

 

Nazwa marki ma swoje źródło w znanym z książek telefonicznych w latach 90. sposobie szeregowania firm. Marketingowa technika trzech „A” w nazwie firmy stała się późniejszą inspiracją dla korporacji taksówkowych, agencji nieruchomości oraz wielu innych przedsiębiorstw z najrozmaitszych gałęzi przemysłu. W 2012 roku AAA AUTO odnowiła sprzedaż samochodów pod legendarną marką Czeska Mototechna. Niecałe dwa lata później stworzyła markę Mototechna Premium, w ramach której sprzedawane są auta luksusowe, jak na przykład hybrydowy Fiskar Karma czy Mercedes Benz G500 w wersji kabriolet. Mototechna sprzedała ponad 30 000 samochodów po swoim powrocie na rynek. Warto wspomnieć, że klienci w Polsce również mogą kupować samochody pod brandem Mototechna, ponieważ firma oferuje możliwość transportu aut.

Korzystając ze zdobyczy Internetu i narzędzi marketingowych firma stała się pionierem w zakresie telemarketingu i internetowej sprzedaży samochodów. Obecnie 90% transakcji z klientami Grupy AAA AUTO realizowanych jest za pośrednictwem Internetu i telefonów komórkowych.

– Na początku lat dziewięćdziesiątych świat stał przed nami otworem i wydawało się, że przy odrobinie wysiłku możemy dokonać wszystkiego. Nasz pierwszy oddział składał się z małego pomieszczenia sprzedażowego, był jeden sprzedawca, właściciel – i to wszystko! Pozostałe rzeczy też były jednak słabo rozwinięte i dlatego proces komunikacji z klientem, dobijanie targu, trwało często miesiącami, z uwagi między innymi na kłopoty z łącznością telefoniczną – wspomina Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AAA AUTO.

 

AAA AUTO_Karolina Topolova

 

– Wychodząc naprzeciw wymaganiom klientów w 1998 roku otworzyliśmy call center w Pradze, co było innowacją w odniesieniu do rynku samochodów używanych nie tylko w Czechach, ale także całej Europie Środkowej – dodaje Topolová, która była założycielką pierwszego call center w Grupie AAA AUTO.

Pod rządami obecnej Dyrektor Generalnej AAA AUTO, call center w Pradze stało się jednym z najnowocześniejszych w swojej branży w całym regionie Europy. Główne call center Grupy AAA AUTO obejmuje obecnie 200 konsultantów, którzy odbierają telefony i obsługują pocztę elektroniczną w Pradze oraz Ostravie, odnośnie transakcji nie na rynku czeskim, ale także polskim, słowackim i węgierskim.

AAA AUTO jako pierwsza firma zaoferowała klientom w Czechach możliwość sprzedaży swoich samochodów za gotówkę, bez konieczności oczekiwania na sprzedaż na warunkach określonych przez pośredników. Ten model z powodzeniem funkcjonuje obecnie w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. AAA AUTO specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Samochody są szczegółowo badane w trakcie zakupu, co powoduje, że aż 65-70% z nich nie jest przyjmowane z powodu usterek technicznych lub prawnych. Firma proponuje klientom szeroką ofertę usług, od wykupu, przez zakup w rozliczeniu, aż do zakupu pojazdu na raty i z pakietem ubezpieczeń.

Dotychczas AAA AUTO otworzyła w Polsce cztery oddziały: w Piasecznie, Warszawie, Wrocławiu i Katowicach. Obecnie firma oferuje w Polsce niemal 800 sprawdzonych aut, które w 80% pochodzą z rynku rodzimego. O klientów troszczy się 130 pracowników, w tym także operatorów call centre AAA AUTO, dostępnych siedem dni w tygodniu, od 8:00 do 21:00.

Firma planuje uruchamiać w Polsce kilka oddziałów rocznie, początkowo w największych miastach kraju. W każdy z nich będzie inwestowała około 2 mln Euro, a środki zostaną przeznaczone na adaptację siedzib oddziałów oraz zakup aut. Sprzedaż w polskich oddziałach AAA AUTO dynamicznie rośnie. Wzrost sprzedaży w latach 2015 – 2016 wyniósł 145 %. W samym 2017 roku sprzedano już 309 aut.

***

Grupa AAA Auto istnieje na rynku od 24 lat i prowadzi sieć ponad 40 salonów samochodowych w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA Auto obsłużyła ponad 1,75 miliona klientów. Obroty firmy przekraczają 435 milionów euro i sprzedaje ona ponad 63 000 pojazdów rocznie.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności