Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Historyczny rekord na rynku złota – kruszec przekracza 3000 dolarów za uncję!

Rynek złota w pierwszych miesiącach roku wykazuje niezwykłą dynamikę, osiągając - do tej pory kilkunastokrotnie - historyczne maksima cenowe. W piątek, 14 marca, kruszec...
Strona głównaWywiadyAlina Roszczyńska: Najważniejszy jest człowiek

Alina Roszczyńska: Najważniejszy jest człowiek

O tym, jak warto układać sobie życie zarówno w sensie ekonomicznym, finansowym, jak i mentalnym, duchowym, a także o nieustającej potrzebie rozwoju – opowiada Alina Roszczyńska w wywiadzie z Iloną Adamską.

 

 

Jest Pani ekonomistką, audytorem jakości, trenerką oraz agentką ubez­pieczeniową. Co zainspirowało Panią do tak wszechstronnej kariery i jak te różne obszary wpływają na Pani po­dejście do pracy z klientami?

Ekonomia to wszystko, co nas otacza, to życie, to nasze finanse, to jakość i stabil­ność finansowa. Ubezpieczenia stano­wią poważny, mocny filar dla każdego, dla kogo liczy się spokój finansowy.

Na każdym etapie działalności jednak najważniejszy jest człowiek. Zrozumia­łam stosunkowo wcześnie, że nie moż­na traktować człowieka przedmioto­wo, dlatego zaczęłam się interesować: jak dotrzeć do słuchacza, który myśli inaczej niż ja; jak wysłuchać drugiego człowieka, by zrozumieć, co dla niego jest naprawdę ważne. W tym pomaga mi ciągłe kształcenie się w dziedzinie przywództwa, jako trener, coach.

Pracuje Pani z przedsiębiorcami, prawnikami, lekarzami oraz osobami indywidualnymi w kwestiach prawa sukcesyjnego. Jakie są najważniejsze wyzwania związane z doradztwem w tym zakresie i jak udaje się Pani łą­czyć te różnorodne potrzeby?

Faktycznie głównymi moimi klientami są przedsiębiorcy, w tym prawnicy, le­karze, ale nie tylko. Kwestia ubezpieczeń to nie tylko finanse. Kiedy siadam do rozmów z moimi klientami, biorę pod uwagę różne scenariusze. Zaczynam od przyglądnięcia się zapisom prawnym w ich działalnościach, od sprawdzenia, jak będzie ich firma prosperowała, gdy ich zabraknie, gdy zabraknie wspólni­ka, członka zarządu, małżonka. Waż­nym aspektem dla przedsiębiorcy jest wyłączenie z pracy na skutek choroby i to nie tylko jego, ale i członka rodzi­ny. Funkcjonujemy w społeczeństwie nie tylko na płaszczyźnie przedsiębior­cy, ale i w środowisku rodzinnym. Aby dobrze skonstruować plan finansowej ochrony, trzeba przyjrzeć się wszystkim aspektom, które towarzyszą życiu.

Wiele osób, bo ponad 85% społeczeń­stwa, nie ma spisanego testamentu, zapominamy albo wręcz nie jesteśmy świadomi, że trzeba zrobić zapisy po­śmiertne do swoich kont bankowych. To wszystko wydaje się takie oczywi­ste, ale kiedy dochodzi do zderzenia z rzeczywistością, nagle pojawiają się poważne problemy. O tych i innych ważnych aspektach rozmawiam. Życie polega na braniu odpowiedzialności a ja staram się w tym pomagać.

Jakie techniki i podejścia stosuje Pani, aby wspierać klientów w przekształce­niach zarówno na poziomie osobistym, jak i biznesowym?

Wszystko zaczyna się od uświadomienia sobie, w jakim punkcie w życiu jesteśmy i dlaczego. Zaczynamy od poznania sa­mych siebie, od tego, dlaczego tak a nie inaczej żyjemy, działamy. To proces. Tego się nie przyśpieszy. Dzisiaj wiele osób chce wszystko na już. Dosłownie chcemy wrzucić siebie do „mikrofalów­ki” i wyjść gotowym do realizacji swoich marzeń. To tak nie działa…

Wspieram poprzez spotkania mastert­mind, poprzez szkolenia, w których poruszam temat pracy z mózgiem, ze swoimi przekonaniami, doświadczenia­mi. Często przeprowadzam uczestni­ków przez medytacje, by doświadczyli tego, czego oczekują w życiu… Sesje co­achingowe prowadzę dla osób chcących wprowadzać zmiany w swoim życiu.

Jako konsultantka biznesowa oraz agentka ubezpieczeniowa współpra­cuje Pani z kancelariami prawnymi i biu­rami księgowymi. W jaki sposób Pani usługi przyczyniają się do efektywniej­szego wprowadzania zmian w firmach?

Jak wspominałam, praca z moimi klien­tami opiera się na zaufaniu, na poznaniu wszystkiego, co ich dotyczy, ich rodzin, współpracowników, pracowników. Gdy wiem, jakie momenty, jakie sytuacje mogą być zagrożeniem dla funkcjo­nowania firm, rodzin, osób, to podpo­wiadam odpowiednie rozwiązania. Nie można być alfą i omegą, dlatego z po­mocą zaprzyjaźnionych kancelarii praw­nych i biur księgowych wprowadzamy zmiany, zabezpieczenia u klientów.

Jest Pani członkiem wielu prestiżo­wych organizacji, takich jak Maxwell Leadership Certified Team czy MDRT. Jakie korzyści i inspiracje czerpie Pani z uczestnictwa w tych międzynarodo­wych strukturach?

Przede wszystkim z MLCT czerpię ogromną wiedzę i doświadczenie od najlepszych liderów w różnych bran­żach. Współpraca z nimi to wielki przywilej. Nie byłabym w tym miejscu, w którym jestem, gdyby nie organizacja trenerska. To ten rozwój i praca nad sobą spowodowały, że jestem w MDRT, organizacji skupiającej 1% najlepszych światowych doradców ubezpieczenio­wych. Patrzę na ubezpieczenia poprzez pryzmat ogólnoświatowy i korzystam z wiedzy, która jest unikatowa.

Praca agentki ubezpieczeniowej, zwłaszcza w kontekście indywidual­nych i grupowych polis, wymaga duże­go zrozumienia potrzeb klienta. Jakie są kluczowe elementy budowania za­ufania w tej branży?

Jeśli coś robisz, to rób to dobrze. Jeśli coś mówisz, że zrobisz, to rób to – takimi kryteriami kieruję się w życiu. Zawsze jestem z moimi klientami, gdy jest taka potrzeba. Podpowiadam, odpowiadam, dbam o nasze relacje. Moi klienci wiedzą, że mogą zadzwo­nić do mnie o poradę, wsparcie. Wciąż się dokształcam w dziedzinie ubez­pieczeń, gdzie ilość zmian jest bardzo duża.

Pełni Pani także rolę mentorki i coacha. Co uważa Pani za najważniejsze w pro­cesie mentoringu i jakie efekty najbar­dziej ceni sobie Pani w tej roli?

Najważniejszy jest człowiek i to, cze­go oczekuje, to, do czego jest gotów. Wiele osób mówi o swojej gotowo­ści do zmian, ale boi się wyjść poza schemat dotychczasowych działań. Einstein powiedział, że „szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów”. Lubię pracować z ludźmi i obserwować, jak wzrastają, jak poprawiają swoje relacje z bliski­mi, pracownikami. Wszystko to osią­gają dzięki swojej pracy, zaangażo­waniu, a ja jestem z boku, trochę im w tym pomagając, czasami wierząc w nich bardziej, niż oni sami wierzą w siebie.

Dlaczego zdecydowała się Pani na wsparcie kampanii społecznej „Nie hejtuję – motywuję”?

Nie wyobrażam sobie, żeby nie brać udziału w tej kampanii. To zjawisko mocno rozpowszechnione we współ­czesnym świecie, w którym chcąc za­błyszczeć, ranimy innych, nie zważając na to, co te osoby czują. Czas to za­trzymać! Powiedzieć STOP PRZEMOCY w każdej postaci.

Czy spotkała się Pani z hejtem?

Wiele razy doświadczyłam hejtu, cho­ciaż nie nazywałam tego tak, bo byłam nauczona radzenia sobie ze wszystkim. Bycia „twardą w życiu”, tego nauczyła mnie mama. Jako nastolatka w szkole walczyłam z hejtem, bo moi rodzice nie zaopatrywali się w Pewexie. Jako osoba dorosła, będąc na stanowisku – z niezrozumieniem ze strony pracow­ników, z oszustwami ze strony właści­cieli. Obecnie w pracy agenta z hejtem od osób, którym przeszkadza, że żyję według wartości. Taka zaczyna ota­czać nas rzeczywistość, dlatego trzeba o tym mówić głośno i nie wyrażać na to zgody. Głośny sprzeciw wielu osób może temu zapobiec.

Wspomina Pani o swojej roli żony i mat­ki trójki dzieci. Jak udaje się Pani godzić życie zawodowe z rodzinnym?

Praca zajmuje mi sporą część życia, jest moją pasją. Rodzina jest dla mnie ostoją i kołem zamachowym. Nie umia­łabym istnieć bez rodziny. Rodzina to dla mnie największa wartość, dlatego celebruję każdą chwilę z moimi bliski­mi. Może to być wspólny obiad, wyjazd, zwykłe pogaduchy. Jestem też dla nich, gdy tego potrzebują. Musimy ten ba­lans mieć w sobie.

Złota myśl, którą chciałaby Pani prze­kazać naszym czytelnikom?

Mój cytat życia: „Jeżeli robisz to, co ła­twe, Twoje życie będzie trudne. Jeśli robisz to, co trudne, Twoje życie będzie łatwe” – Les Brown.

Rozmawiała: Ilona Adamska

fot. Beata Wróblewska

Alina Roszczyńska – właściciel firmy Growth LD, w ramach której prowadzi Kancelarię Ubezpieczeniową i Firmę Szkoleniową. Agent ubezpieczeniowy – specjalista od finansów, planów sukcesji i zabezpieczeń finansowych. Coach, mówca motywacyjny, trener przywództwa.