Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Ukraińcy coraz mocniej napędzają polską gospodarkę. W 9 miesięcy otworzyli ponad 25 tys. małych firm

W pierwszych trzech kwartałach br. 32,9 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób mających obywatelstwo inne niż polskie....
Strona głównaRozmaitościAneta Moniuszko: Doradztwo ma konkretny cel – wzrost finansowy firmy

Aneta Moniuszko: Doradztwo ma konkretny cel – wzrost finansowy firmy

O doradzaniu w biznesie, tworzeniu własnej marki, wartościach i stworzonym przez siebie projekcie BożyŚwiat.pl opowiada w szczerej rozmowie z Iloną Adamską Aneta Moniuszko.

 

Co według Ciebie jest dziś kluczowe, żeby skutecznie sprzedawać swoje produkty lub usługi – niezależnie od branży?

Nie ma jednej recepty na skuteczną sprzedaż. Moje doświadczenia poka­zują, że sukces to efekt eksperckiej wiedzy, strategicznej pracy i konse­kwencji. Nie wierzę już w szybkie po­rady – każda branża wymaga indywi­dualnej analizy i testowania różnych strategii. Jeśli miałabym wskazać jedną cechę, która bardzo pomaga, to byłaby to charyzma – z poczuciem humoru potrafi działać cuda.

Jakie najczęstsze błędy obserwujesz u osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą i budowaniem marki osobistej?

Nie chcę wskazywać „najczęstszych błędów” bez badań, ale widzę, że wie­lu początkujących nie ma wsparcia. Dlatego warto zacząć z mentorem i zaplanować działania na minimum pół roku. To może pomóc uniknąć zniechęcenia, które często pojawia się na starcie.

Czy według Ciebie każdy powinien budować swoją markę osobistą, na­wet jeśli nie działa publicznie? Jakie korzyści z tego płyną?

Zdecydowanie nie każdy. Marka oso­bista może być świetnym narzędziem biznesowym, ale wiąże się z kosztami psychicznymi i koniecznością obec­ności w social mediach. Ludzie chcą kontaktu z prawdziwą osobą, nie z wynajętym zespołem. Sama zara­biam na marce, ale w jakimś stopniu straciłam anonimowość – dziś widzę, jak wielką ma ona wartość dla zdrowia psychicznego.

Jak wyglądała Twoja droga do zbudo­wania silnej marki osobistej? Co miało największy wpływ na jej rozpoznawal­ność i autentyczność?

Nie jestem rozpoznawalna w całym kraju, ale w swoich niszach tak. Po­mogła mi praca z osobą o silniejszej marce – to tzw. efekt dźwigni. Drugi mój projekt, „Boży Świat”, zbudowa­łam sama. Nie chciałam współpracy, zależało mi na autentyczności. Tworzę wartościowe treści, szkolenia, książki i po prostu dzielę się tym, co ważne. Ludzie to doceniają.

Jakie działania marketingowo-sprze­dażowe przynoszą Ci dziś najlepsze rezultaty – i co mogłabyś doradzić osobom, które nie mają dużych budżetów?

Nie zdradzam swoich strategii, bo to fundament każdej firmy. Ale gdybym miała mały budżet, postawiłabym na Instagram i rolki. Jedna dobrze zro­biona rolka może przyciągnąć tysiące nowych osób – to świetna baza do sprzedaży.

Czym dla Ciebie jest doradztwo bizne­sowe – jak odróżniasz je od klasyczne­go coachingu czy szkoleń?

W moim wydaniu doradztwo ma kon­kretny cel – wzrost finansowy firmy, z którą współpracuję. Pomagam klien­tom zarabiać więcej. Coaching to pyta­nia, nie rozwiązania – ja działam od­wrotnie. Szkolenia cenię, ale polecam tylko te prowadzone przez praktyków z realnymi wynikami.

Jak wyglądają Twoje indywidualne konsultacje z klientkami? Co za­zwyczaj jest największym wyzwa­niem dla osób, które się do Ciebie zgłaszają?

Najczęściej brakuje im wiedzy mar­ketingowej. Często też niepotrzebnie „doktoryzują się” z tematów, które warto delegować. Mam zespół eks­pertów – prawników, specjalistów od podatków, SEO czy reklam – i dzielę się tymi kontaktami. To często robi ogromną różnicę.

Jesteś osobą wierzącą. Prowadzisz między innymi projekt „Boży Świat” – jak Twoja wiara wpływa na decyzje biznesowe, które podejmujesz na co dzień?

Wiara jest dla mnie kluczem. Każdą ważną decyzję poprzedzam modlitwą i otwieram Biblię – zawsze znajduję trafną wskazówkę. Kiedy Bóg jest na pierwszym miejscu, wszystko inne tra­fia na właściwe miejsce.

Czy zdarzyło Ci się kiedyś zrezygno­wać z jakiegoś projektu, klienta lub współpracy właśnie dlatego, że coś było niezgodne z Twoimi wartościami opartymi na wierze?

Tak, wielokrotnie. Nie jest to dla mnie trudne. Dziś mogę sobie pozwolić na brak kompromisów. Moje wartości są konserwatywne, nie zgadzam się na ich rozmywanie – czarne to czarne, białe to białe.

Inspirująca myśl, z którą chciałabyś zostawić naszych czytelników?

Zaufaj Bogu bardziej niż ludziom, a zo­baczysz, czym są cuda.

Rozmawiała: Ilona Adamska

Aneta Moniuszko

Założyła i prowadzi projekt BożyŚwiat.pl, który został stworzony z myślą o każdym, kto potrzebuje wsparcia i dobrego słowa. Z wykształcenia administratywistka i prawniczka, podyplomowo absolwentka MBA (przedsiębiorczość i marketing). Przedsiębiorczyni, założycielka trzech firm i certyfikowana trenerka mentalna. Z pasji instruktorka golfa warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Autorka ciekawych publikacji z zakresu wiary, biznesu, psychologii i aspektów mentalnej gry w golfa. Na co dzień współpracuje z ludźmi biznesu, lekarzami, golfistami oraz wszystkimi, którzy pragną zmiany. Lubi mawiać, że wszystko czego potrzebujemy, mamy w sobie, a Boża łaska najobficiej wylewa się na działających.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.