lederboard

Anna Suska: Każdy z nas ma swoją własną markę osobistą

Autorka ebooka „5 Kroków do zbudowania własnej marki osobistej” oraz książki „MLM bez tajemnic” opowiada o mentoringu w biznesie, czyli o nowej metodzie przekazywania doświadczeń oraz o tym jak powstawały jej dwie najnowsze publikacje.

 

Ilona Adamska: Z wykształcenia jesteś ekonomistką, ale także zajmujesz się tzw. personal brandingiem, rozwojem osobistym. Co jest najistotniejsze w budowaniu marki osobistej?

Anna Suska: Każdy z nas ma swoją własną markę, swój personal brand. Bardzo dobrze oddaje to powiedzenie, że „Marka osobista to to, co ludzie mówią o nas i jak nas postrzegają”. Wiele osób myśli, że branding dotyczy tylko firm, a tak naprawdę w dzisiejszym świecie zaczyna się od nas samych, kiedy budujemy naszą firmę. Marka osobista to zestaw skojarzeń, wrażeń i emocji, które ludzie odczuwają przed, w trakcie i po rozmowie z tobą. Jeśli wzbudzasz pozytywne emocje, jesteś od samego początku na wygranej pozycji. W budowaniu marki chodzi o długofalowe cele, które chcesz zrealizować. Musisz dokładnie określić: kim chcesz być? co chcesz przekazać klientowi? co jest dla ciebie ważne? Jakimi wartościami się kierujesz? co jest twoją pasją? jaka jest twoja wizja, misja i wartości? co chcesz osiągnąć? Z jakimi problemami potrafisz sobie poradzić? jakie emocje mają towarzyszyć osobom, które z tobą rozmawiają lub kiedy oglądają twoje zdjęcia w mediach społecznościowych? jak do tego dojść? Jak to pokazać? Jakie narzędzia wykorzystać? Do kogo mówić, kto ma być odbiorcą komunikatów? kiedy zrealizujesz swoje cele? Kiedy odpowiesz sobie na te pytania, określisz dokładnie, jaki jest twój cel w budowaniu marki osobistej.

Zapraszam cię na stronę www.excellencevale.com tam możesz pobrać za darmo mój ebook „5 Kroków do zbudowania własnej marki osobistej”.

Do kogo kierujesz tego ebooka?

Ten ebook skierowany jest do wszystkich profesjonalistów na etacie. Jeśli chcesz być znana w branży jako ekspert, powinnaś zadbać o swoją markę osobistą jak najszybciej, tak aby np. inne firmy składały ci oferty pracy. Osób prowadzących własne biznesy – kiedy twoja marka osobista będzie rozpoznawalna, będziesz mogła zdecydowanie szybciej rozwijać swój biznes i pozyskiwać klientów czy współpracowników.

Pomyśl, jak sama wybierasz np. produkty czy usługi? Czy szybciej podejmujesz decyzję zakupową, kiedy znasz właściciela np. z mediów? Osób prowadzących biznes z firmą MLM – kiedy zbudujesz swoją markę np. jako lidera w MLM, łatwiej będzie Ci budować sieć klientów i partnerów biznesowych.

Jako biznes mentor, z jakimi pytaniami najczęściej się spotykasz się w pracy? Co jest najbardziej interesujące w tym, co robisz?

Najbardziej interesujące jest to, że spotykam mega przedsiębiorcze osoby, które często w pracy ze mną nabierają drugiego rozpędu. Kiedy widzę ich efekty, cieszę się jak małe dziecko.Często np. ktoś przez dwa miesiące robi więcej niż przez 2 lata, tym samym zarabia 100%, a nawet 200% więcej! Jako biznesmentor pracuję od wielu lat z różnymi firmami. Tak naprawdę chyba wszystkie problemy są mi znane i kompletnie nie stanowią dla mnie przeszkody w rozwoju firmy, więc kiedy ustalam strategię z klientem, on często nie wierzy, że to takie proste i pasja, jaka się w nim rodzi w nim, jest czymś niesamowitym. Pytań jest wiele, od wyboru formy prowadzenia działalności, po strategie rozwoju, produkt czy idealnego klienta. Dla mnie biznes to jest pasja i zarażam nią moich klientów bardzo skutecznie.

Czym jest dokładnie biznes mentoring?

Mentoring w biznesie – to nowa metoda ukierunkowana na przekazywanie doświadczeń na linii doświadczony przedsiębiorca lub menedżer – osoba stawiająca pierwsze kroki w biznesie, osoba lub firma, która chce zmienić swoje wyniki na znacznie lepsze. Zamiast nauki na własnych błędach można wykorzystać doświadczenie mentora.

Moja oferta obejmuje:

• mentoring tradycyjny – pracuję z jedną osobą, wspólnie ustalamy cele na dany miesiąc, rok i sprawdzamy rezultaty raz w miesiącu.

• mentoring grupowy – forma skierowana zarówno dla firm, które chcą uzyskać lepsze wyniki w danym dziale oraz dla małych firm, gdzie grupę stanowi cała firma.

• e-mentoring – bez konieczności spotykania się. Wiele kwestii możemy omówić wykorzystując e-mail, skype czy komunikatory internetowe.

Jesteś autorką książki „MLM bez tajemnic…”. Gdybyś mogła swoimi słowami wyjaśnić, co właściwie oznacza MLM?

Podstawą sukcesu w MLM jest budowanie sieci klientów i partnerów biznesowych, którzy będą kupować produkty lub usługi, a także uczenie innych, aby działali w ten sam sposób.

150x217_cover-1RGB

Skąd pomysł na książkę?

„MLM bez tajemnic” powstał z potrzeby dania innym informacji na temat biznesu, który mogą zacząć bez dużego przygotowania czy kapitału. Jako praktyk biznesu tradycyjnego pokazuję plusy i minusy tego biznesu. Postanowiłam napisać tę książkę, aby podzielić się tym, czego doświadczyłam i zaobserwowałam, pracując w marketingu sieciowym, który jest już dziś sprawdzonym modelem biznesowym. Miliony ludzi na całym świecie zarabiają, wykorzystując marketing sieciowy,więc jeśli ktoś szuka sposobu na dodatkowy dochód przy minimalnym wkładzie finansowym, dobrym pomysłem może być praca w tej branży.

Książkę tę dedykuję wszystkim osobom prowadzącym własną działalność, którzy mogą budować drugie źródło dochodu, wykorzystując swoją bazę klientów. Osobom pracującym na etacie i każdej osobie, która chce zmienić coś w swoim życiu.

Jakim kluczem kierowałaś się przy wyborze bohaterów książki?

Zaprosiłam kilka osób, które odniosły lub odnoszą sukcesy w swoich firmach MLM, a które znam osobiście lub podziwiam. Chciałam pokazać prawdziwe osoby, które podzieliły się ze mną wiedzą, dlaczego rozpoczęły współpracę w tym sektorze, co je do tego skłoniło i jakie mają dla moich czytelników wskazówki. W „MLM bez tajemnic” znajdziesz wywiady między innymi z Kamilą Rowińską, Moniką Szpigiel czy Michałem Wójcikiem i jeszcze trzema innymi osobami.

Dwa największe Twoim zdaniem mity dotyczące MLM, które obalasz w książce?

Mit 1 – firma w network marketingu to piramida finansowa

Netwok marketing często jest mylony z piramidą finansową. Różnica polega na tym, że w marketingu każdy partner może mieć własnych klientów, którym dostarcza towary lub usługi w zależności od ich potrzeb, przy czym cena jest niższa w porównaniu do produktów czy usług podobnej jakości w sklepach.W piramidach finansowych nie ma zazwyczaj towarów. Partnerzy zarabiają wyłącznie na bardzo wysokim wpisowym wpłacanym przez nowych członków struktury. Im więcej zwerbują osób do biznesu, tym więcej zarobią.

W network marketingu zarobek zależy od obrotu naszej organizacji/struktury, do której należą nasi dystrybutorzy/konsultanci, ale przede wszystkim nasi klienci. Czyli tak naprawdę od obrotu całkowitej sprzedaży produktów lub usług. W piramidzie finansowej zarobek zależy od liczby zwerbowanych osób, które muszą wpłacać pieniądze, aby ktoś mógł zarobić. Często piramidy takie szybko upadają, kiedy osoby na szczycie zaczynają wypłacać sobie prowizje. Zarówno w network marketingu, jak i w piramidzie finansowej chodzi o pozyskanie nowych osób do biznesu i dlatego tak wiele osób myli pojęcia, boi się rozpocząć działalność, używając takiego modelu.

Mit 2 – to nie jest biznes! Mój kolega próbował i nic nie zarobił

Wiele, a nawet większość takich opinii na temat marketingu sieciowego pochodzi z ust osób, które z tym systemem nie miały w ogóle styczności lub też zrezygnowały na samym początku. Kiedy ja osobiście słyszę taką opinię, moje pytania są proste: co ta osoba zrobiła?

Jaki zespół zbudowała? W odpowiedzi często słyszę, że w zasadzie to nic nie zrobiła… To tak jakbyśmy przyjęli opinię kogoś, kto nigdy nie odniósł sukcesu, że ten sposób na zarabianie pieniędzy nie działa. Wszyscy wiemy, że tak nie jest. Wszystko zależy od nas samych: to, gdzie chcemy być i ile zarabiać.

Cechy profesjonalnego marketera w MLM? Czy jest to praca faktycznie dla każdego?

Kiedy zastanawiałam się, czy wejść w network marketing, zadałam sobie pytanie, czy jestem w stanie prowadzić ten biznes? Ciągle słyszałam slogany: „każdy to może robić!”, „co jest trudnego w rekomendowaniu biznesu i produktów wśród znajomych?”. No cóż, gdyby to było takie proste, mielibyśmy samych milionerów, a jest przecież zupełnie odwrotnie. Gdzie więc leży problem? Właśnie w tym, że każdy może dołączyć do biznesu!Nie zrozum mnie źle, ale czy jeśli mam samochód, a nie mam prawa jazdy, to pojadę tym samochodem? Dokładnie tak samo jest w marketingu sieciowym– trzeba zdobyć pewne umiejętności, aby ta jazda była w ogóle możliwa.

Każdy, kto będzie chciał się nauczyć network marketingu, będzie konsekwentny, może odnieść sukces w tej branży. Natomiast jeśli ktoś liczy na to, że pozyska kilka osób do biznesu i ludzie sami do niego przyjdą, jest w dużym błędzie.Dlatego uważam, że w tej branży mogą pracować tylko te osoby, które naprawdę tego chcą.

Z moich obserwacji profesjonalista w MLM:

Jest ambasadorem swojej firmy
Duplikuje system
Dokształca się w zawodzie
Jest wiarygodny
Wyznacza czas na rozwój osobisty.
Jak myślisz, dlaczego ludzie tak rzadko umieją cieszyć się z sukcesów innych?

Myślę, że to wynika z poczucia, że są gorsi od innych. Często z zagrożenia, że ktoś zabierze im klientów czy stanowisko. Nie mamy tego też w genach. Ja działam zupełnie inaczej i uczę celebrować moich klientów sukces swój i innych, co powoduje, że ich biznesy rozwijają się niesamowicie.

Twoje biznesowe motto?

„Jak zamykają ci drzwi, szukaj innych”. Wiele osób poddaje się, kiedy ktoś mówi, że coś nie da się zrobić… Ja uważam, że jeśli naprawdę zależy ci na czymś, to zawsze można znaleźć drogę, jak do tego dojść. Trzeba tylko pracować konsekwentnie i szukać rozwiązań właściwych dla ciebie.

Trzy najważniejsze rady dla młodych ludzi otwierających własny biznes?

Kochani młodzi ludzie, macie przewagę nad osobami z mojej dekady. Urodziliście się z tabletem w ręku, wykorzystajcie więc technologie do rozwoju własnej firmy, zautomatyzujcie działania w waszej firme i uczcie się od mentorów, dzięki którym podejmiecie właściwe decyzje szybciej i pewniej.

Plany na najbliższe miesiące? 

Mam ich bardzo dużo. Moja nowa firma ExcellenceVale przygotowała szkolenie Sukces przez duże S 9 grudnia 2017 w Londynie dla ponad 500 przedsiębiorczych osób, w 2018 roku planujemy organizację kolejnych jak też wprowadzamy produkty online. W styczniu rusza mój autorski program mentoringowy „To Your Success”, wieloetapowy projekt pełen zauważalnych zmian, gdzie uczestnicy mogą założyć i skutecznie poprowadzić działalność gospodarczą – a jeśli już mają swoją firmę, sprawdzą, czy poprawnie określili profil klienta, czy mają właściwy plan rozwoju i sprzedaży oraz profil idealnego pracownika.

To będzie niesamowity rok dla moich klientów, ponieważ zebrałam w ten program 16 lat mojego doświadczenia w prowadzeniu biznesu, więc jeśli ktoś prowadzi firmę, ale efekty ma średnie, powinien niezwłocznie zapisać się na program.

„To Your Success!”– dla kogo jest ten program?

Oferta skierowana jest do profesjonalistów pracujących na etacie, przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie, dyrektorów i właścicieli firm, korporacji oraz inwestorów, a także osób zajmujących się sprzedażą oraz tych, którzy mają ochotę na spektakularne zmiany bez względu na miejsce zamieszkania, bo wszystko będzie online. W tym programie weźmie maksymalnie udział 50 osób z całego świata, a ja z innymi ekspertami zadbam, aby 2018 rok był ich najlepszym rokiem w karierze zawodowej.

Rozmawiała: Ilona Adamska

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności