lederboard

Bez znajomości ani rusz

Jak często myślisz sobie, że jej/jemu udało się bo miał kontakty? Stereotypy uczą nas, że żeby wybić się w prawie należy mieć prawnicze korzenie – rodziców od których można przejąć kancelarię lub chociaż ciocię czy wujka którzy podrzucą zlecenie. Obecnie rynek pozwala na posiadanie tak samo cennych kontaktów niezależnie od tego jakie jest twoje pochodzenie. Oczywiście, trzeba włożyć w to trochę pracy i wysiłku albo przynajmniej umiejętnie zarządzać czasem by w natłoku obowiązków znaleźć chwilę na networking, ale czy nie przyjemniej jest móc porozmawiać z potencjalnymi klientami bez niewygodnej koszuli, w luźnym t-shircie przy lampce prosecco?

 

Wyjaśnienia pojęcia networkingu na próżno szukać w polskich słownikach. Anglojęzyczne definiują go jako system wsparcia i dzielenia się wiedzą wśród osób o podobnych zainteresowaniach. Tego typu spotkań w całym kraju pojawia się coraz więcej. Czym więc spośród nich wszystkich wyróżniają się te organizowane przez Girlboss?

Ewa Gadomska, szkoleniowiec z zakresu marketingu produktów luksusowych stworzyła rok temu Girlboss – markę ale przede wszystkim grupę niesamowitych kobiet, które wzajemnie wspierają się i zarażają pozytywną energią. 14 czerwca 2019 r. dziewczyny obchodziły pierwszy rok istnienia firmy. Spotkanie wyjątkowe, bo w kameralnym lokalu Bogucicka 3 Siostry Bajgiel i Kawa w Katowicach, przy smacznym jedzeniu, dobrym winie i inspirujących przemowach. Daria Stasiak – jedna z prelegentek, pracownica Girlboss opowiadała o tym co ją inspiruje w poniższych słowach:

– Kiedy mówimy o liderach, często przychodzą nam na myśl dowódcy, politycy albo przedsiębiorcy, którzy stworzyli wielkie imperia. Ale bycie liderem to coś więcej niż tylko zarządzanie ludźmi. To sprawianie, że oni sami chcą za nami podążać. To wydobywanie z nich najlepszych cech, często takich o których sami nie pomyśleliby, że w ogóle je mają. To wykorzystywanie swojej siły i władzy do czynienia świata lepszym. Dla mnie Oprah jest właśnie taką liderką. Nawet odbierając Złoty Glob za całokształt swojej działalności i to jako pierwsza czarnoskóra kobieta, wykorzystała ten moment nie jako swoją chwilę chwały lecz jako moment do szerzenia swojej misji. Do obwieszczania światu prawdy. Każda z nas jest wyjątkowa. Każda ma swoją historię, bardzo często niełatwą. Doświadczałyśmy seksizmu, ageizmu oraz wszelkich innych dyskryminacji, ale i tak mamy niesamowite szczęście. Bo my w siebie wierzymy. A tam, za drzwiami jest wiele kobiet, które jeszcze tej swojej siły i wiary nie odkryły. Od nas zależy, jakimi będziemy liderkami, jak wykorzystamy tą swoją siłę i jak wpłyniemy na świat. 

Nie zabrakło wymiany wizytówek, konkursów z nagrodami i….pakowania uczestniczkom jedzenia na wynos. Taka domowa i rodzinna atmosfera zdecydowanie wyróżnia Girlboss na tle pozostałych spotkań networkingowych. Marka rozrasta się dlatego wkrótce będzie możliwość wzięcia udziału w spotkaniach także poza Katowicami.

Młodych prawników na tego typu spotkaniach wciąż widać nieczęsto. Może warto zastanowić się czy w obecnych czasach nie jest to jedna z ważniejszych dróg zdobycia klientów.

Monika Chylak – prawnik branży kreatywnej, +48 693 513 413

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności