lederboard

Biznesowy dress code


Świadome kreowanie wizerunku prawdziwego biznesmena składa się z kliku elementów: wyglądu zewnętrznego, właściwego zachowania, umiejętności prowadzenia rozmowy, kultury osobistej, a także bycia specjalistą w swojej dziedzinie. Wszystkie one muszą być ze sobą spójne, aby mogły zbudować harmonijny wizerunek, akceptowany przez wszystkich ludzi.

 

Prawdziwy biznesmen całym sobą musi sygnalizować własne kompetencje i profesjonalizm, dlatego tak ważny jest jego wygląd zewnętrzny. Odpowiedni ubiór, właściwe dodatki i poprawna aparycja to składniki świadczące o szacunku do innych oraz do samego siebie. Są także podstawą dla budowania zaufania.

Elementem obowiązkowym w garderobie biznesmena powinien być odpowiednio skrojony garnitur dobrej jakości w kolorze granatu lub szarości. Czerń zarezerwowana jest na wystawne przyjęcia i specjalne uroczystości, na co dzień nie należy jej stosować. Biel, jasny błękit i pastelowy róż to barwy, na które z powodzeniem można postawić przy wyborze koszul. Indywidualnie wiązany krawat sięgający klamry paska, skarpety w odpowiednim kolorze, to podstawowe zasady biznesowego dress codu.

Biznes stawia na prostotę i klasykę, dlatego należy wystrzegać się wzorzystych materiałów. Zasada mówi, że im mniej wzorów na tkaninie, tym jest ona bardziej profesjonalna i elegancka. Dobrej jakości skórzane, wypastowane buty są wizytówką prawdziwego biznesmena. Wśród dodatków dominuje skóra naturalna i sztuczna. Sprawdzi się ona na przykład pod postacią stylowej teczki, etui na pióro, aktówki.

8

Elegancki, klasyczny zegarek, obrączka, sygnet to biżuteria, na którą mężczyzna może sobie pozwolić. Omawiając biznesowy dress code, wspomnieć należy także o odpowiedniej higienie osobistej i estetyce ubioru. Każdy element garderoby powinien być wyprasowany, czysty i odświeżony. Diabeł tkwi w szczegółach, dlatego warto poświęcić uwagę na zadbane paznokcie, włosy, przystrzyżony zarost i delikatne perfumy.

Biznesowa etykieta to wiedza rozległa i szczegółowa, ale bardzo przydatna. Przestrzeganie podstawowych zasad u ludzi funkcjonujących w biznesie, którym zależy na pozytywnych opiniach i szacunku otoczenia, jest obowiązkowe, powinno być świadome i naturalne.

Paulina Fortuna
PR Manager Strefa Stylu
www.strefastylu.com.pl

fot. Piotr Serafin

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję zasady Polityki prywatności