lederboard

Branżowe systemy informatyczne dla firm komunalnych – funkcje i zastosowanie

Systemy informatyczne, dzięki którym możliwa jest kompleksowa gospodarka odpadami, to przyszłościowa inwestycja dla firmy komunalnej.

Dzięki wsparciu branżowych systemów informatycznych zarządzanie gospodarką odpadami może być jeszcze efektywniejsze. Jakie rozwiązania oferują nowoczesne systemy tego typu? W jakich obszarach sprawdzą się najlepiej?

Programy do zarządzania odpadami – dla kogo?

Obecnie dostępne na rynku systemy pozwalające na zarządzanie odpadami oferują swoim użytkownikom dostęp do dedykowanych, branżowych narzędzi wspomagających efektywną pracę.

Systemy tego typu przeznaczone są przede wszystkim dla przedsiębiorstw:

  • odbierających odpady od klientów, między innymi odpady komunalne, medyczne, weterynaryjne, przemysłowe czy budowlane
  • zajmujących się wynajmowaniem kontenerów na odpady
  • prowadzących utrzymanie czystości
  • świadczących usługi serwisowe
  • zajmujących się pielęgnacją zieleni

Dostarczają one kompleksową gamę rozwiązań, która pomaga w transporcie i gospodarce odpadami, prowadzeniu usług w terenie i usług serwisowych. Dzięki nim można jeszcze łatwiej zarządzać posiadanymi zasobami – pojazdami, urządzeniami, pracownikami, placem.

Poprzez integrację mogą one również funkcjonować jako program do BDO, upraszczając i przyspieszając przekazywanie informacji do BDO – Bazy Danych Odpadowych.

Funkcje oferowane przez systemy dla firm komunalnych

Branżowe systemy informatyczne dla firm komunalnych oferują dostęp do wielu funkcji, łącząc w ten sposób rozwiązania stosowane w różnych programach.

Oprogramowanie pozwalające na zarządzanie gospodarką odpadami umożliwia między innymi:

  • Zarządzanie posiadanymi pojazdami i urządzeniami – kontrola nad eksploatacją pojazdów,
  • Zarządzanie transportem – optymalne planowanie tras oraz harmonogramowanie,
  • Monitorowanie ruchu pojazdów – dzięki technologii GPS możliwe jest kontrolowanie ich położenia w czasie rzeczywistym,
  • Zarządzanie pracownikami – przygotowywanie dla nich kalendarzy zadań, monitorowanie postępu wykonywanych zleceń,
  • Zarządzanie ruchem na placu firmy – przydzielanie miejsc, ramp, awizacje,
  • Zarządzanie dokumentami – tworzenie dokumentów, między innymi faktur, rozliczeń, ich archiwizowanie,
  • Zarządzanie relacjami z klientami – wsparcie dla obsługi klienta dzięki funkcjom systemu CRM.

Dodatkowo można korzystać z pełnej gamy rozwiązań w ramach integracji oraz modułów rozszerzających posiadaną funkcjonalność programu. Dzięki temu użytkownik może również dobrać je do własnych potrzeb.

System może pozwalać na korzystanie z poniższych funkcjonalności:

  • Integracja z ERP – systemami służącymi do zarządzania posiadanymi zasobami firmowymi,
  • Integracja z wagami, RFID, RCP, terminalami, czujnikami, kartami paliwowymi – umożliwia łatwiejsze gromadzenie danych i przekazywanie ich bezpośrednio do systemu,
  • Integracja z giełdami transportowymi – pozwala na łatwiejsze realizowanie zleceń z giełd,
  • Moduł system BDO – przez integrację z Bazą Danych Odpadowych można łatwiej przekazywać raporty do BDO oraz obsługiwać KPO,
  • Moduł paliw – SENT, umożliwia łatwiejsze zarządzanie dostawami paliw,
  • Moduł ładunków niebezpiecznych – ADR, pozwala na łatwiejsze zarządzanie procesami w przypadku transportu ładunków oznaczonych jako niebezpieczne.

Powyższe rozwiązania branżowe oferuje System Soteko, który jest multiplatformowym systemem dla firm komunalnych działającym na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.

Systemy do zarządzania odpadami – co można zyskać?

Wdrożenie programu umożliwiającego zarządzanie odpadami oferuje wiele korzyści dla firm. Zaliczają się do nich między innymi:

  • Zredukowanie czasu potrzebnego na prowadzenie procesów,
  • Zapobieganie błędom, przekroczeniom terminów,
  • Zwiększenie efektywności pracy firmy,
  • Zmniejszenie kosztów związanych z pracą,
  • Usprawnienie obiegu informacji w firmie,
  • Łatwe dopasowanie do własnych potrzeb dzięki dodatkowym modułom, integracjom.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję zasady Polityki prywatności