Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Jedynie 34 proc. Polek wierzy we własne możliwości, a zdaniem 71 proc. badanych jest to cecha wyróżniająca osoby pewne siebie

Według najnowszego badania pewność siebie jest ważniejsza dla kobiet niż dla mężczyzn, częściej też uważają ją za cechę pozytywną. Zdaniem ponad ⅔ Polaków pewność...
Strona głównaRozmaitościBurda przejmuje Edipresse. Za kolejnym przejęciem na rynku mediów stoją prawnicy z...

Burda przejmuje Edipresse. Za kolejnym przejęciem na rynku mediów stoją prawnicy z Wolf Theiss

Multi-dyscyplinarny zespół Wolf Theiss kierowany przez Partnera, Jacka Michalskiego doradzał Burda Media Polska przy nabyciu wszystkich akcji w Edipresse Polska od szwajcarskiej Edipresse Group. Transakcja jest jedną z największych i najbardziej znaczących z punktu widzenia polskiego rynku mediów.

 

 

Kancelaria Wolf Theiss, na zasadzie wyłączności, była odpowiedzialna za wszystkie transakcyjne kwestie prawne związane z nabyciem. Zespół prowadzi sprawy bez zakłóceń, duża część pracy z powodzeniem wykonywana jest zdalnie, a obecne ograniczenia nie wpłynęły na realizację celów biznesowych naszego klienta. „Ta transakcja jest tego doskonałym przykładem – obejmowała negocjacje i zgłoszenie do organu antymonopolowego (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), które przeprowadziliśmy zdalnie. Chciałbym podziękować naszemu klientowi za zaufanie i pogratulować wszystkim zaangażowanym stronom” – podsumował Jacek Michalski, Partner, szef zespołu Corporate/M&A.

Warszawskie biuro Wolf Theiss doradzało, w zakresie prawa polskiego, we wszystkich aspektach projektu, w tym w wybranych kwestiach podatkowych pod kierownictwem Partnera, Karoliny Stawowskiej. Zespół podatkowy, specjalizujący się w reorganizacjach i efektywnych podatkowo strukturyzacjach, często wspiera projekty transgraniczne, uzupełniając obsługę prawną kancelarii o doradztwo podatkowe. Przejęcie Edipresse Polska to kolejny znaczący projekt z udziałem zespołu podatkowego, docenionego niedawno przez klientów jako bardzo dobrze rozumiejący zagadnienia związane z branżą mediów i marketingu (ranking the Legal 500, 2021).

Transakcja ma istotne znaczenie dla polskiego i międzynarodowego rynku mediów. Burda International, do której należy Burda Media Polska, jest właścicielem 250 marek w 16 krajach; w Polsce działa od ponad 25 lat. Burda Media Polska posiada w swoim różnorodnym portfolio ponad 60 marek, w tym National Geographic, Focus oraz jedne z najpopularniejszych tytułów kobiecych: Gala, Glamour i Elle. Przejmowane portfolio obejmuje 13 tytułów, w tym serwisy internetowe i prasę dla kobiet: Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, a także dwutygodniki Viva i Party. Poprzez przejęcie Edipresse Polska, Burda kontynuuje swoją strategię transformacji cyfrowej skupiając się na biznesie konsumenckim w mediach dedykowanych tematyce stylu życia, mody i urody.

Warunki finansowe pozostają poufne. Finalizacja transakcji uzależniona jest m.in. od uzyskania zgód regulacyjnych.