lederboard

Burda przejmuje Edipresse. Za kolejnym przejęciem na rynku mediów stoją prawnicy z Wolf Theiss

Multi-dyscyplinarny zespół Wolf Theiss kierowany przez Partnera, Jacka Michalskiego doradzał Burda Media Polska przy nabyciu wszystkich akcji w Edipresse Polska od szwajcarskiej Edipresse Group. Transakcja jest jedną z największych i najbardziej znaczących z punktu widzenia polskiego rynku mediów.

 

 

Kancelaria Wolf Theiss, na zasadzie wyłączności, była odpowiedzialna za wszystkie transakcyjne kwestie prawne związane z nabyciem. Zespół prowadzi sprawy bez zakłóceń, duża część pracy z powodzeniem wykonywana jest zdalnie, a obecne ograniczenia nie wpłynęły na realizację celów biznesowych naszego klienta. „Ta transakcja jest tego doskonałym przykładem – obejmowała negocjacje i zgłoszenie do organu antymonopolowego (Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), które przeprowadziliśmy zdalnie. Chciałbym podziękować naszemu klientowi za zaufanie i pogratulować wszystkim zaangażowanym stronom” – podsumował Jacek Michalski, Partner, szef zespołu Corporate/M&A.

Warszawskie biuro Wolf Theiss doradzało, w zakresie prawa polskiego, we wszystkich aspektach projektu, w tym w wybranych kwestiach podatkowych pod kierownictwem Partnera, Karoliny Stawowskiej. Zespół podatkowy, specjalizujący się w reorganizacjach i efektywnych podatkowo strukturyzacjach, często wspiera projekty transgraniczne, uzupełniając obsługę prawną kancelarii o doradztwo podatkowe. Przejęcie Edipresse Polska to kolejny znaczący projekt z udziałem zespołu podatkowego, docenionego niedawno przez klientów jako bardzo dobrze rozumiejący zagadnienia związane z branżą mediów i marketingu (ranking the Legal 500, 2021).

Transakcja ma istotne znaczenie dla polskiego i międzynarodowego rynku mediów. Burda International, do której należy Burda Media Polska, jest właścicielem 250 marek w 16 krajach; w Polsce działa od ponad 25 lat. Burda Media Polska posiada w swoim różnorodnym portfolio ponad 60 marek, w tym National Geographic, Focus oraz jedne z najpopularniejszych tytułów kobiecych: Gala, Glamour i Elle. Przejmowane portfolio obejmuje 13 tytułów, w tym serwisy internetowe i prasę dla kobiet: Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, a także dwutygodniki Viva i Party. Poprzez przejęcie Edipresse Polska, Burda kontynuuje swoją strategię transformacji cyfrowej skupiając się na biznesie konsumenckim w mediach dedykowanych tematyce stylu życia, mody i urody.

Warunki finansowe pozostają poufne. Finalizacja transakcji uzależniona jest m.in. od uzyskania zgód regulacyjnych.

 

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *