Czego pragną pracownicy? Benefitowej rewolucji!

Od wielu lat na rynku pracy można było zauważyć pogoń za benefitami. Czasy pandemii jednak wiele zmieniły. Pracodawcy w znacznym stopniu ograniczyli benefity a te, które pozostały, często nie spełniają wymagań i potrzeb pracowników.

 

 

Pandemia pokazała, że dla pracowników ważne są aspekty związane z bezpieczeństwem i stabilizacją. Sytuacja ta wymusiła na firmach przejście w tryb pracy zdalnej bądź hybrydowej. Jak wynika z raportu „Motywacyjny (Re)start” Sodexo Benefits and Rewards Services, prawie połowa (49%) ankietowanych zapytanych o działania, jakie ich zdaniem powinien podjąć odpowiedzialny pracodawca w dobie pandemii, opowiedziała się za dostosowaniem benefitów do obecnej sytuacji. Dla większości ankietowanych najważniejsze jest, poza dostępem do prywatnej opieki medycznej i ubezpieczenia, zapewnienie środków ochrony osobistej oraz bezpieczeństwa w miejscu wykonywania pracy.

Ankietowani zapytani o cechy idealnego benefitu pracowniczego wskazali w pierwszej kolejności na wspieranie budżetu domowego (66%). Ponadto 60% badanych uważa, że powinien być elastyczny – dawać swobodę wyboru. Co czwarty (24%) respondent jest zdania, że benefit idealny powinien być nowoczesny w formie np. elektroniczny. W ofercie świadczeń pozapłacowych swojego pracodawcy ankietowani chętnie widzieliby dofinansowanie wakacji (41%), dojazdów do pracy (18%) czy posiłków (12%). Jest to niejako podpowiedź dla osób odpowiedzialnych za Fundusz Świadczeń Socjalnych, jak docenić pracowników i wpłynąć na ich efektywność.

Rozwiązania szyte na miarę pracowników

Badanie Sodexo Benefits and Rewards Services pokazuje, że mimo iż oczekiwania pracowników co do benefitów wzrosły, to wielu pracodawców wciąż nie zmieniło podejścia do polityki socjalnej. W obecnej sytuacji, kiedy większość firm decyduje się na pracę zdalną, niektóre oferowane dodatki przestają być dla pracowników atrakcyjne, ponieważ po prostu nie mogą z nich skorzystać – jak np. bilety do kina czy karnet na siłownię. Istnieją jednak alternatywne rozwiązania – elastyczne, bezpieczne, realnie wspierające domowy budżet. Odpowiedzią na te oczekiwania są takie produkty jak np.

Wirtualna Karta Podarunkowa Sodexo czy eVoucher. Gwarantują bezpieczeństwo, ponieważ są dostarczane online bezpośrednio do obdarowanego i dają cały wachlarz możliwości – można z nich korzystać również bez wychodzenia z domu, wystarczy połączenie z internetem.

– Oferta benefitowa pracodawców się zmienia i coraz częściej jest dostosowana do aktualnego, nowego trybu życia oraz pracy Polaków. Dla pracowników ważne są poczucie bezpieczeństwa, zachowanie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, ale także elastyczność i wygoda w korzystaniu z benefitów – mówi Katarzyna Turska, Dyrektor ds. HR w Sodexo Benefits and Rewards Services.

Work life balance – potrzebny jak nigdy

Jak wynika z raportu „Motywacyjny (Re)start” Sodexo, niemalże co drugi (46%) ankietowany uważa, że w pracy zdalnej przeszkadza mu brak granic pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Więcej niż co trzeci (32%) pytany zwraca uwagę na trudności związane z godzeniem obowiązków pracownika i rodzica czy partnera.

Będąc szefem, warto więc pamiętać, że samo oferowanie pracownikom benefitów nie wystarczy. W obecnych czasach ważne jest, aby były one dopasowane do potrzeb danej osoby oraz dawały realne wsparcie w codziennym życiu.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności