Czy kampania marketingowa SMS jest skuteczna?

Istnieje wiele kanałów komunikacji z klientem, a jednym z najważniejszych są wiadomości tekstowe. Dlaczego mają takie znaczenie? Przede wszystkim ze względu na łatwość zastosowania. Wiadomości SMS to szybka i zwięzła forma przekazywania komunikatu między firmą i jej odbiorcą. To również duża oszczędność czasu i zwiększenie efektywności kampanii marketingowych i obsługi klienta. Mają one duży potencjał, ponieważ pomagają zdobyć nowych klientów, nakłaniają do działania obecnych, a odpowiednio skonstruowane wpływają na powrót tych nieaktywnych.

 

Wiadomość tekstowa składa się z kilku elementów. Jeden z nich z pewnością przyciąga uwagę odbiorcy. Dzięki niemu klient w momencie otrzymania wiadomości nie będzie zdezorientowany od kogo ona jest. Można powiedzieć więcej – wzbudzi w nim pozytywne skojarzenia. Czy brzmi to jak początek skutecznej kampanii marketingowej? Czy wiesz o czym mowa? Ten element to tzw. nadpis.

Tak, warto zwrócić uwagę na dedykowane pole nadawcy w wiadomości tekstowej. Tak pozytywny efekt można osiągnąć, jeśli na górze wiadomości zamiast numeru telefonu umieścisz nazwę firmy. Wysyłka marketingowa kanału SMS, służy do realizacji działań marketingowych za pomocą SMS, daje możliwość wstawienia nazwy firmy, a także marki lub produktu zamiast numeru telefonu. Zdecydowanie warto skorzystać z tej opcji, ponieważ dzięki temu zmniejsza się dystans między marką a klientem. Jeśli klient od razu wie, jaka firma się z nim kontaktuje, ma to wpływ na zwiększenie zaufania wobec niej i przekazywanej wiadomości. Jest ona lepiej odbierana niż wiadomość od nieokreślonego nadawcy, w której nieznany numer telefonu może budzić brak zaufania.

Musisz przyciągnąć więcej klientów do swojego internetowego sklepu? Potrzebujesz zwiększyć ilość zamówień na wynos w Twojej restauracji poprzez przesłanie linków bezpośrednio do menu? A może chcesz podziękować swoim stałym klientom i przesłać im indywidualny kod rabatowy na Świąteczne obniżki i rabaty? Marketing SMS to idealne rozwiązanie, by poinformować klientów o specjalnych okazjach, ale też o zachodzących zmianach, czy nowościach. Niezależnie od okazji, każda firma może stworzyć własną kampanię SMS. Co więcej, może być ona również spersonalizowana. Co to oznacza?

Jeśli Twoja baza kontaktów jest bogata w takie informacje jak imiona, nazwiska, ulice, miasta i inne dane, to każda wiadomość będzie miała treść z ich poprawną odmianą. Zastosowanie takich danych sprawi, że odbiorca poczuje się wyjątkowo i potraktuje taką wiadomość bardziej indywidualnie, co wpłynie na jej efektywność. Jak przytacza raport Marketer+ 86% marketerów zauważyło, że personalizacja podnosi liczbę generowanych leadów, a aż 92% respondentów uważa, że personalizacja wpływa na budowanie świadomości marki.*

Jak można mierzyć efekty takich działań?

Najczęściej w takiej usłudze raportowanie odbywa się w czasie rzeczywistym, w formie graficznej. Warto pamiętać o tym, że można łączyć kampanię

SMS z mailingiem, aby jeszcze bardziej wzmocnić przekaz i zwiększyć zasięg dotarcia. A jeśli lubisz być oryginalny i wolisz niebanalne rozwiązania, możesz iść o krok dalej. Zamiast zwykłego SMSa wysyłaj wiadomości multimedialne z różnymi grafikami, dźwiękami lub filmikami. Istnieje również możliwość wysyłki SMSów odczytywanych lub odtwarzających nagranie. Takie treści dotrą nawet na telefon stacjonarny. Kolejną opcją jest wysyłka kodów QR z informacją o indywidulanym kodzie rabatowym, adresie www, pełnych danych kontaktowych. Możesz przesyłać również wizytówki, zaproszenia na eventy lub ekskluzywne treści w postaci kolorowego kodu z grafiką. Kampanie SMS powinny być przeprowadzone z właściwym targetowaniem. Zastosowanie ma tu podział demograficzny lub geograficzny. Jednak przede wszystkim pamiętaj, że wszystko zależy to od celu podejmowanych działań oraz oferty, jaką chcesz promować.

Marketing SMS jest bardzo efektywnym kanałem komunikacji firmy z klientami. Otwieralność wiadomości SMS jest na poziomie aż 98%! Ale sam wysoki poziom otwarć wiadomości nie wystarczy. Przede wszystkim trzeba zadbać o wartościową treść i prosty przekaz, który można wzbogacić pożytecznymi funkcjonalnościami.

Autor: Karolina Prusaczyk

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności