Czy przedsiębiorcy dobrze zapoBIEGAJĄ zatorom płatniczym?

Firma faktoringowa Bibby Financial Services, wspólnie z partnerami, namawiała przedsiębiorców do zapoBIEGANIA zatorom płatniczym. Uczestnicy Bibby Fair Pay Run, nieszablonej akcji z pogranicza gospodarki i sportu amatorskiego, symbolicznie obiegli miejscowość Zator aż 64 razy. Zwracali w ten sposób uwagę na problem zatorów płatniczych w polskiej gospodarce i promowali płacenie faktur na czas.

 

 

Kryzys wywołany pandemią COVID-19 pogłębił problemy, z którymi małe i średnie przedsiębiorstwa borykały się już wcześniej – zwłaszcza te związane z płynnością finansową, wynikające z zatorów płatniczych. Jak wynika z wiosennego pomiaru Bibby MSP Index, aż 37 proc. polskich MŚP za największe wyzwanie w czasie pandemii uznaje utrzymanie płynności finansowej. Dlatego firma faktoringowa Bibby Financial Services zorganizowała akcję pod hasłem „zapoBIEGAJ zatorom płatniczym”.
Bibby Fair Pay Run odbył się w formule wirtualnej. Każdy uczestnik mógł pokonać dystans 150 km w wybranym przez siebie miejscu i czasie. Łącznie uczestnicy pokonali 9 610 km, obiegając symbolicznie miejscowość Zator aż 64 razy. Aby pokonać 150 km najszybszy zawodnik potrzebował zaledwie 12 godzin i 19 minut. Uczestnicy odbyli w sumie 1 762 treningi, nie tylko biegowe, ale również marszowe i nordic walking. Nie wszyscy pokonali 150 km, średnio było to 89 km, ale w tej rywalizacji od dystansu ważniejsza była idea.

– Cieszymy się, że nasi klienci i partnerzy biznesowi z takim entuzjazmem dołączyli do akcji. Ważny był każdy uczestnik, który opowiadał, że zapoBIEGA zatorom płatniczym i pokazywał swoje treningi w mediach społecznościowych. W ten sposób przypominaliśmy przedsiębiorcom, jak szkodliwe jest nadmierne „kredytowanie się” u swoich dostawców. Jestem dumny, że do akcji przyłączyli się pracownicy firm, które na co dzień pomagają przedsiębiorcom w zapobieganiu zatorom płatniczym. W biegu wystartowali przedstawiciele branży faktoringowej (Faktoria, BNP Paribas Faktoring, Bibby Financial Services, Atradius), kancelarii prawnych (Ligocki Kancelaria), wywiadowni gospodarczych (CRIF), dostawcy oprogramowania ułatwiającego funkcjonowanie firm (Autenti, Atinea), pośrednicy finansowi (Faktoring Ekspert, Grupa Brokerska Unity), a także media (Newsweek, My Company). – mówi Tomasz Rodak, dyrektor sprzedaży w Bibby Financial Services.

W ramach Bibby Fair Pay Run zapoBIEGAJ zatorom płatniczym prowadzona była także akcja edukacyjna na temat zagrożeń powodowanych przez zatory płatnicze oraz sposobów zabezpieczania się przed nimi. Materiały eksperckie publikowane były w mediach tradycyjnych i społecznościowych.
Więcej informacji o akcjiBibby Fair Pay Run

Czym są zatory płatnicze?

Zatory płatnicze to zjawisko powstające w sytuacji, gdy firma nie otrzymuje na czas zapłaty od swojego klienta, przez co traci płynność finansową i nie ma możliwości regulowania swoich zobowiązań. Jedno opóźnienie w płatności uruchamia reakcję łańcuchową: w gospodarce powstaje zator i pieniądze nie płyną, przez co kolejne firmy mają problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Zatory płatnicze są nie tylko problemem jednego podmiotu, ale zagrażają dobrej kondycji wielu przedsiębiorstw, a w skali makro przekładają się na stan gospodarki naszego kraju.

Partnerzy akcji

Sponsorem tytularnym akcji jest Bibby Financial Services, niezależna firma faktoringowa, działająca na polskim rynku od blisko 20 lat. Bibby Financial Services pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w utrzymaniu płynności finansowej, jednocześnie edukując je w zakresie prowadzenia i rozwoju biznesu. Realizuje również badanie Bibby MSP Index, monitorujące koniunkturę w polskim sektorze MŚP. Jako sponsor tytularny biegu Bibby Financial Services chce promować pozytywne postawy płatnicze w obrocie gospodarczym, a w szczególności – regulowanie faktur w terminie.
Do grona partnerów Bibby Fair Pay Run zapoBIEGAJ zatorom płatniczym dołączyli: British-Polish Chamber of CommerceStowarzyszenie Dyrektorów Finansowych FINEXAAtineaAutentiCRIFLigocki KancelariaPolarBiznes na OstroMagazyn FirmaSerwis FaktoringowyPraca dla Biegacza oraz Klub Zabiegane Dni.
Patronat medialny objęły: NewsweekMyCompanyMagazyn Bieganie.
Organizatorem biegu jest agencja Futurama Sp. z o.o., obecna na rynku od ponad 8 lat i działająca pod marką Human Signs.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności