Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Ukraińcy coraz mocniej napędzają polską gospodarkę. W 9 miesięcy otworzyli ponad 25 tys. małych firm

W pierwszych trzech kwartałach br. 32,9 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób mających obywatelstwo inne niż polskie....
Strona głównaRozmaitościCzy rynek nieruchomości jest gotowy na pokolenie Z?

Czy rynek nieruchomości jest gotowy na pokolenie Z?

Temat Generacji Z coraz częściej porusza się w kontekście różnic pokoleń – jednak nie powinno nas to dziwić. Przedstawiciele tej generacji coraz liczniej meldują się na rynku pracy. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości będą dysponować swoimi oszczędnościami, które ulokują w różne inwestycje – w tym oczywiście także na rynku nieruchomości. Jakie są ich potrzeby i oczekiwania wobec deweloperów?

 

 

Czas to pieniądz, a kawa to rozmowa

Pokolenie Z żyje w ciągłym ruchu. Niezwykle ważną dla nich kwestią jest lokalizacja ich miejsca zamieszkania. Ta generacja nie lubi czekać, przez co nieprzychylnie patrzy na inwestycje położone na przedmieściach czy w dzielnicach oddalonych od centrum. Wiążą się one z ciągnącymi się podróżami komunikacją miejską bądź autem. Dobra lokalizacja jest zarazem gwarancją licznych miejsc, w których mogą rozwijać swoje życie towarzyskie: kawiarni, restauracji czy popularnych placów miejskich. Relacje społeczne stanowią dla „Zetek” jedną z najważniejszych kwestii ich codziennego życia. Wynika to z faktu, że wychowywali się w dobie internetu i nowych technologii, które znacznie ułatwiały komunikację ze znajomymi. Z biegiem lat chęć do utrzymywania relacji się nie zmniejszyła, jedynie zmieniły się miejsca, w których spędzają swój wolny czas.

Wolność i swoboda

Kolejną z charakterystycznych cech pokolenia Z jest ich niechęć do przywiązywania się do jednego miejsca. Cenią sobie swobodę, dlatego chcą pozostawać elastyczni i mobilni. Bardzo często decydują się na wynajem zamiast na kupno mieszkania. Jeśli w grę wchodzi zakup nieruchomości, to najczęściej to ich rodzice podejmują decyzję o zapewnieniu dzieciom dobrego startu. Część młodych oczywiście przekonuje się do posiadania własnego mieszkania. Jednak ze względu na brak doświadczenia w tego typu transakcjach oczekują oni transparentnej oferty i przeprowadzenia przez cały proces krok po kroku.

Design i solidność

Kwestią, na którą zwraca uwagę większość reprezentantów generacji Z, jest dobry design. Niezwykle istotną dla nich sprawą jest solidność i estetyka wykonania rzeczy, z których korzystają i którymi się otaczają. Oczywiście tyczy się to także rynku nieruchomości – wyglądu inwestycji i wystroju wnętrz.

– Jedną z naszych najczęściej wybieranych inwestycji wśród pokolenia Z jest Pixel House. Nasi klienci cenią sobie niecodzienny design budynku, który na stałe wpisał się już w świadomość wrocławian, ale także dobrą infrastrukturę komunikacyjną czy bliskość terenów zielonych połączonych z atrakcjami centrum miasta – komentuje Tomasz Bednarek z WPBM „Mój Dom” S.A.

Innowacje na rynku

Rynek nieruchomości jest niezwykle dynamiczny i dostosowuje się do bieżących trendów oraz potrzeb. Mocno obrazuje to przykład coraz częściej pojawiających się na inwestycjach technologii smart – umożliwiających efektywne i łatwe zarządzanie nieruchomością. Silnie kształtuje się także rynek transakcji inwestycyjnych, a to wszystko przekłada się na jeszcze większą liczbę ofert dla pokolenia Z.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.