lederboard

Czy Twoja strona zarabia? Wywiad z ekspertką IT Joanną Gizgier

Kobieta przedsiębiorcza, kreatywna z pomysłem nie tylko na siebie ale i na swoich klientów. Ekspertka branży IT, która z powodzeniem tworzy nietuzinkowe strony www. Wyróżnia się nieszablonowym podejściem do współczesnego świata Internetu.

 

 

Jak doszło do tego, że została Pani przedsiębiorcą? Dlaczego zdecydowała się Pani założyć własną działalność?

Dosyć szybko zmuszona byłam dorosnąć i wziąć odpowiedzialność za swoje życie. Jestem samodzielna od 11 roku życia. I wszystko za co jestem w tej chwili wdzięczna to efekt determinacji. Dosyć szybko zaczęłam rozumieć jak działa mechanizm indywidualnej potrzeby vs bezcelowość. Ukształtowało to mój charakter. Miałam 12 lat kiedy po raz pierwszy zatrudniłam się – w ogrodnictwie. Naklejałam etykiety na nasiona. To była praca popołudniami i w weekendy, chodziłam jeszcze wtedy do szkoły podstawowej. Po niej były kolejne. Poznałam różnice w traktowaniu ludzi, rodzajów płatności, zasad pracy godzinowej lub na akord. W wieku 15 lat potrafiłam już określić czego chce, a czego nie chcę wcale. I chociaż nie znałam jeszcze technik na życie, już wyznaczałam swoje cele. I tak jest po dziś. Pamiętam każdą rozmowę o pracę, pracę i szefostwo. Moje zainteresowania kręciły się w dziedzinach psychologii behawioralnej, chciałam studiować resocjalizację. Kiedy zatrudniłam się w dużej hurtowni odzieżowej moją szefową została najwredniejsza osoba na świecie. Wtedy tak uważałam, życie pokazuje, że obiekty się zmieniają. Była na równi niemiła co pracowita, pracowała więcej niż wszyscy jej pracownicy i uzyskiwała świetne efekty. Była konkretna i wiedziała czego chce. Wtedy właśnie pojęłam, że będę pracować na siebie nie na kogoś. I, że czyny to efektywność. Do dziś uważam, że nauczyła mnie więcej niż ktokolwiek inny. Doszedł do tego sport, trenowałam zapasy i akrobatykę. To natomiast dało mi systematyczność i pewność siebie. Kiedy z roku na rok pogłębiałam wiedzę, ukończyłam szkoły, uczelnie dopełniłam się na tyle, aby stać twardo na ziemi i żonglować tym czym chcę.

Dlaczego zostałam właścicielką firmy? Podążam własną drogą, realizuje swoje pomysły, mogę wspierać innych, jestem decyzyjna bez względu na porażkę czy zwycięstwo jest to zawsze moje w całości.

Jeśli nie zadbasz o realizacje swoich marzeń, ktoś inny zatrudni Cię do realizacji swoich.

Jakie usługi oferuje marka byFhu?

Projektujemy w pełnym zakresie technicznym i wizualnym strony, sklepy internetowe, platformy streamingowe, blogi. Wykonujemy optymalizacię, przygotowujemy stronę pod seo organiczne. Wdrażamy różnego rodzaju rozwiązania techniczne poprawiające funkcjonalność każdej www. Tworzymy logotypy – takie prawdziwe z księgą znaków jeżeli klient zamówi. Piszemy teksty pod usługi lub produkty z klimatem zaufania, szczerości z dbałością o indeksację pod wyszukiwarki. Prowadzimy konsultację, pokazujemy podczas nich, jak używać strony, e-sklepy czy blogi jako narzędzi do zarabiania jak i  promowania marki. Nie jesteśmy firmą PR-ową. Nie prowadzimy kampanii reklamowych, nie drukujemy wizytówek, rol-upów. Nie prowadzimy social mediów i nie poprowadzimy firm za klientów.

Skąd pomysł na nazwę marki?

Uwielbiam wszystko, co słowiańskie. Idąc tropem głagolicy najstarszego pisma starosłowiańskiego trafiamy do różnych źródeł. Wędrówki Wikingów wplotły magiczne symbole runiczne w nasze słowiańskie wierzenia. Mam upodobania do natury, stylu Mindfulness. Jestem poplątaniem magii z technologią. I mój hymn wedyjski to:  marka to Ty. To osobowość, a nazwa odzwierciedla moją.

Fehu jest symbolem pierwotnej instynktownej energii, emanującej z głębokich pokładów naszej psychiki. Jest wolą tworzenia, smakowania życia. Dawniej bogactwo oznaczało bydło, które było synonimem dostatku. Dzielenie się strawą podczas świąt znaczyło dzielenie się własnym dobrodziejstwem. Jak i bogactwo duchowe, które zdecydowanie powinno być wykorzystywane dla dobra innych ludzi. Jest symbolem witalności, ognia i siły. Fehu jest pierwszą runą w Futharku- alfabecie runicznym. To kształt złocistego, dojrzałego łanu zboża i zawsze zapowiada pomnożenie majątku dzięki pracy własnych rąk. Określa nasz stosunek do tego, co posiadamy, dbamy o to, co jest, inwestujemy na przyszłość. Dostarczy energii, aby zrealizować to, co mamy zaplanowane. Symbolika runy dba, aby pomnażanie majątku nie stało się celem samym w sobie, lecz wiązało się ze świadomością, że można się nim podzielić – również na obu poziomach: materialnym i duchowym. Symbolizuje cierpliwość i wytrwałe dążenie do celu. I w dodatku moja nazwa totalnie łamię schematy jakie każdy, kto buduje firmę zupełnie niepotrzebnie sobie narzuca.

Co jest najmocniejszą stroną Pani firmy?

Oczywiście zespół by Fehu. Mechanizm firmy musi mieć silne fundamenty. W moim zespole jest to doświadczenie 15-sto, 20-sto letnie i wiedza technologiczna, PR-owa, graficzna. Składamy się z:

  • Koordynatora projektów, grafika, edytora sieciowego, menadżera komunikacji, stratega cyfrowego, czyli specjalisty od SEO/ SEA/SMO, programisty stron internetowych /Przód/Tył, projektanta ruchu, czyli silniki aplikacji, video, animacji.
  • Kierujemy się nieszablonowym myśleniem i konsekwencją w dzianiach. Mocna strona to również zdecydowanie empatyczne podejście do klienta, zrozumiale przekazywane zagadnienia oraz umiejętność słuchania. Potrafię słuchać całą sobą, dzięki czemu poznaje potrzeby i cele innych.

Z jakimi wyzwaniami się Pani spotyka na co dzień w biznesie?

Zdecydowanie z moimi wszechmocami, których zwyczajnie nie posiadam. Daje klientom narzędzia, szkole jak ich używać daję konkretne wskazówki, które powodują skuteczność. Jednak często jestem obarczana odpowiedzialnością, która nie jest moją. Nie poprowadzę za klienta firmy. Nie sprawię, że w tydzień sprzeda wszystkie swoje produkty czy znajdzie się w top 10 w Googlu. Na to potrzeba czasu i jego determinacji oraz konsekwencji. Jasno i wyraziście to argumentuje, jednak często jest to efekt słuchania, ale nie słyszenia. Kolejnym ambarasem jest często nie dość dobry serwer, logo dostarczone w złej jakości wykonane po kosztach.  Również jakość zdjęć dostarczanych jest problematyczna. Otrzymujemy zdjęcia ściągnięte z social mediów, albo są pokryte taką ilością filtrów, że ich  jakość nie pozwala na umieszczenie w witrynie. Ostatnim i kluczowym dla mnie i mojego zespołu wyzwaniem jest bezapelacyjnie brak decyzyjności klienta, który aby potwierdzić projekt, tekst czy funkcjonalność strony kieruje się po rady do osób postronnych na fora na których często zostaje coś przesądzone na jego niekorzyść. Pamiętajmy, że nie osiągniemy sukcesu próbując przypodobać się i spełnić życzenia każdego. Zapominamy, że to marka wyznacza trendy i to ona pokazuje co jest potrzebne. Chętnie przypomnę o niesamowitej osobowości biznesowej Joy Mangano, która wynalazła mopa i która 3 lata walczyła z brakiem afirmacji, a co za tym szło? Brak sprzedaży produktu. Gdyby nie jej indywidualizm, zaciętość i niesłuchanie otoczenia, nie wiem jak długo bylibyśmy pozbawieni komfortu przy myciu podłóg.

Jakie są najczęściej powtarzające się błędy, jakie Pani znajduje na różnych stronach www?

Wykonanie samych layoutów czyli wierzchu strony i już. Za dobrą stronę trzeba zapłacić, unikając tego doprowadzasz do wegetacji własnej firmy, zwłaszcza teraz, kiedy strefa sprzedaży online odnotowuje najwyższy wzrost. Za mała ilość treści na stronach lub na niektórych podstronach całkowity ich brak. Landing page mylony ze stroną, a mają zupełnie inne cele i są innym narzędziem. Bardzo zła jakość zdjęć, brak wezwań do działania jak i linkowań na stronie. Social media oraz numer telefonu na samej górze strony, czym doprowadzamy do wyprowadzenia klienta z własnej strony internetowej. Natychmiastowy kontakt z nami odbiera możliwość zainteresowania go nami i swoją marką. Jak i również pozbawiamy się na własne życzenie konwersji na www, która jest o wiele ważniejsza niż SM. Brak optymalizacji strony, treści, zdjęć co doprowadza do jej powolności i braku indeksacji przez wyszukiwarki. Brak przygotowania technicznego pod SEO – wtedy Google mówi stanowcze NIE. Niefunkcjonalność i brak intuicyjności w poruszaniu się po witrynie. I co najważniejsze niespójność w przekazie i kopiowanie innych stron. Najczęściej poprawiamy nazwane przeze mnie albumy ze zdjęciami. Coś na wierzchu, a w środku bezużyteczna wydmuszka.

Jakie cechy powinna spełniać skuteczna strona www?

Nieszablonowość interfejsów bezapelacyjnie, który odzwierciedla produkt czy usługę. Strona ma zawierać wszystkie elementy zgodne technicznie, powinna być prawidłowo podpięta, napisana, musi być zabezpieczona, musi mieć dobry serwer, musi być zoptymalizowana, musi być dobrze przygotowana pod SEO organiczne, musi mieć unikalne teksty bez plagiatów, bo inaczej trafi do spamów. Musi mieć politykę prywatności i rodo. I może mieć zaskakujące udogodnienia dla klientów.

Co uważa Pani za swój największy sukces biznesowy?

Osiągnięcie równowagi między tym co we mnie, a tym co na zewnątrz. Stabilność emocjonalna w biznesie jest dla mnie miarą sukcesu na równi z ludźmi którzy znaleźli się w moim życiu. Mój zespół, wspierający zawsze i wszędzie. Przyjaźnie wbrew kanonom i takie nieproszone. I do momentu kiedy to wszystko będę w stanie utrzymać na czele mojej rewolucji IT będę miała swój sukcesu. Reszta nie ma  znaczenia, przychodzi, odchodzi, psuje się, gubi. Wszystko co materialne nie ma żadnej wagi.

Jakimi wartościami kieruje się Pani w biznesie?

Prostymi, nie lubię utrudniać czegoś czego nie trzeba. Widzę zawsze wiele rozwiązań, stawiam się w różnych perspektywach. Jestem pragmatyczna w działaniach. Wprowadziłam zasady bezwarunkowości etycznej. Słuchaj! Nie mów! Tłumacz! Ratuj! I tego się trzymam. Tego przestrzegamy. Poznaję klienta, jego mocne strony, jego ograniczenia. Stawiam zawsze na czynnik ludzki i indywidualność, bo to tam jest największy potencjał firmy. Wyznaczam stanowcze i całkowicie oparte na szacunku granice. Obierając jeden kierunek sprzedaż- usługa odważyłam zmierzyć się z różnymi osobowościami poprzez stosowanie innego przekazu oraz innego sposobu rozumienia. Jednocześnie moja wielozadaniowość, ogromny głód doświadczania oraz ciekawość świata spowodowały, że moja firma wspiera bardzo dużo osób i czuję się z tym doskonale, a oni podaję pałeczkę szczęścia dalej.

Na zakończenie poproszę Panią o wskazanie najważniejszych rad, jakich udzieliłaby Pani początkującym przedsiębiorcom?

Pierwsza złota rada. Zanim otworzysz swój pierwszy biznes zatrudnij się w firmie o profilu działalności w który chcesz zainwestować. Poznaj działanie karuzeli zanim otworzysz lunapark.

Druga jest na równi ważna z pierwszą. Szanuj każdego, kogo spotkasz po drodze, od sprzątaczki po największego inwestora. Może się zdarzyć, że spadniesz z jakiegoś szczebla drabiny sukcesu i pamiętaj, że łapać Cię będą Ci co są nisko.

Określ gdzie jest Twój sukces, poznaj jego cenę, a później zwyczajnie ją zapłać. Jeżeli nie jesteś na tą zapłatę gotowy, pamiętaj, że rozczarowanie to nauka nie cel.

Zacznij swój biznes od jego serca czyli dopracowania produktu, usługi. Poznania jego możliwości i ograniczeń. Nie udawaj kogoś kim nie jesteś, bo siła jest w twojej prawdziwości. Zadbaj o dokładne umowy, które zabezpieczą Twój biznes.

I przede wszystkim nie idź za tłumem, myśl indywidualnie i narzucaj trendy.

,,Nie trać czasu na krytykowanie innych, ganienie ich dzieł, pracuj nad swoim, poświęcaj mu wszystkie godziny. Reszta to czcza gadanina albo wymysł. Trzymaj się tego, co w Tobie prawdziwe albo nawet wieczne’’.

Emil Cioran

Rozmawiała Ilona Adamska

***

Joanna Gizgier Koordynator projektów / Grafik / Menadżer komunikacji

Właścicielka marki byFehu. Związana z branżą IT od ponad 11 lat. Zajmuje się projektowanie i budowaniem stron internetowych oraz e-sklepów, tworzy layoty- i jest mistrzynią WordPress. Jest specjalistką w optymalizacji i działaniach organicznych SEO. Zajmuje się, także kwestiami związanymi z identyfikacją wizualną marki. Jest autorką szkoleń: “Twoje miejsce w sieci” czy “Firmowe błędy w poruszaniu się online”. Pracuje z pasją starając się realizować zobowiązania podjęte wobec klientów i czuję się odpowiedzialna za za ich powodzenie. Swoje działania opiera na technikach quick wins i insights.  Jak sama podkreśla: zamiast porażek zbiera doświadczenia. Zamiast ulegać schematom łamie zasady i znajduje szerszą perspektywę. Hasło przewodnie jej marki to #Tykamrzetelnie #StronaZarabia #ŁamSchematy

Jest zaprzyjaźniona z Photoshop / Adobe XD / CorelDRAW / Canva / Sketch do HTML / Blender / Gimp / Rozumiemy się nawzajem z WordPress / Linux / PSD Adobe XD / Sketch do HTML / strony HTML / HTML 5 / CSS 3 / MySQL / RWD

Strona WWW: https://byfehu.art/

Facebook: https://www.facebook.com/byFehuotwieramfirmomdrzwidoswiataonline

 

 

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności