Czy warto prowadzić firmowego bloga?

Niezależnie od wielkości firmy, wielu jej szefów, właścicieli oraz pracowników, często odpowiadające za marketing, zadaj osobie kluczowe pytanie – czy warto prowadzić firmowego bloga? Oto korzyści, które z tego wynikają.

 

A jest ich naprawdę sporo. Wbrew pozorom, blog może sprawić, że nie tylko będziemy pomagać zakłopotanym użytkownikom. Wejścia na stronę, rozpoznawalność marki, sprzedaż – to wszystko można wygenerować właśnie za pomocą firmowego bloga.

A oto konkretne korzyści, wynikające z prowadzenia firmowego bloga:

Pozyskiwanie fraz z długiego ogona – wiele firm chce znajdować się w Google na wysokich pozycjach. Liczą się jednak nie jedynie frazy z dużą ilością wyszukań, ale również te z niewielką, jeśli tylko jest ich odpowiednio wiele. Badania w branży wskazują, że coraz większa ilość użytkowników wpisuje w wyszukiwarkę frazy składające się nawet z 6-7 słów, a trend ten będzie rósł tym bardziej, im więcej osób będzie wykorzystywało wyszukiwanie głosowe. To właśnie blog pomoże nam generować ruch z fraz długoogonowych – z jednej strony sprawi, że poszczególne frazy będą mogły zostać dopasowane do konkretnych treści, z drugiej – sprawi, że ilość fraz będzie niemal nieograniczona, a rozwój bloga będzie prowadził do wyświetlania się na kolejne i kolejne frazy.

Linkowanie wewnętrzne – w poszczególnych blogowych wpisach będziemy mogli wykorzystywać linki do innych, kluczowych podstron naszego serwisu. Dzięki temu z jednej strony będziemy wspierali pozycjonowanie naszej strony oraz szybkość indeksowania poszczególnych podstron, z drugiej będziemy wskazywali czytającym bloga kluczowe produkty czy usługi, którymi mogą być zainteresowani.

Rozpoznawalność marki – jeżeli użytkownicy trafią na naszego bloga, będą jednocześnie poznawać naszą markę. To kluczowe, by klient poznał naszą markę wcześniej, gdy jeszcze nie do końca wie, czego szuka i co wybrać. To właśnie blog jest miejscem, by generować ruch osób, które cały czas są niepewne i szukają rozwiązania swojego problemu. A gdy dany użytkownik je pozna, będzie już wiedział, że istniejemy i mamy dla niego odpowiedni produkty czy usługę – w końcu jakiś czas temu odpowiedział on naszego bloga.

Wizerunek eksperta w branży – zysk ten powiązany jest z rozpoznawalnością marki. Pamiętajmy jednak, że prezentując użytkownikom rozwiązania ich problemów, nie tylko stajemy się bardziej rozpoznawalni, ale poszczególni użytkownicy mogą również uważać nas za ekspertów w danej branży, dzięki temu tym chętniej mogą sięgnąć po nasze produkty, uważając, że są one bardziej zaawansowane czy po prostu lepsze od oferty naszej konkurencji. W końcu właśnie pokazaliśmy, że na danym temacie znamy się naprawdę dobrze.

Remarketing – jeżeli tylko chcemy, możemy kierować reklamy do osób, które odwiedziły naszego bloga. To właśnie remarketing. Jeżeli zakładamy, że osoba trafiła na naszego bloga, później na konkretne produkty, jednak opuściła naszą stronę, będziemy mogli kierować reklamy tylko do tych osób, które oglądały wcześniej jeden z naszych produktów. To dobra opcja, jeżeli uważamy, że produkt ten rozwiąże problem danego użytkownika – może go kupić, gdy zobaczy go ponownie.

Generowanie bazy mailingowej – osoba, która trafia na naszego bloga, może zapisać się również do naszej bazy mailingowej. W tym przypadku blog ma jedynie przyciągnąć ją na naszą stronę, potem jednak osobnym zadaniem jest przekonanie użytkownika, by zapisał się na listę. Plusem jest jednak fakt, że obecność na naszym blogu sprawia, że zainteresowała go nasza treść. Kluczowym punktem jest następnie sama propozycja. Warto za zapisania się do listy mailingowej zaproponować coś specjalnego, np. przygotowanego ebooka, do którego dostęp może otrzymać jedynie osoba zapisana właśnie do naszego newslettera.

Przychylność Google – wspominaliśmy już o linkowaniu wewnętrznym czy pozyskiwaniu ruchu z fraz z długiego ogona, Google może jednak uznać, że skoro regularnie dodajemy treść atrakcyjną dla wielu użytkowników, warto ją promować, podobnie jak inne treści, które dostarczamy. Dzięki temu treści z całego bloga będą wyświetlały się w Google wyżej, jeżeli tylko blog będzie prowadzony regularnie, a treści na nim będą profesjonalne, rozbudowane i dostarczające realną wartość dla użytkowników.

Edukacja swoich klientów – każdy wpis blogowy powinniśmy promować również wśród naszych obecnych klientów. Jeżeli treści będą wartościowe, nie tylko skłonią wiele osób m.in. do śledzenia naszych kont w social mediach, ale osoby te będą stale edukowane. Dzięki temu będą świadome tego, co oferujemy oraz kiedy nasze produkty lub usługi będą pomocne. Dzięki temu sami klienci lub potencjalni klienci chętniej będą sięgać znowu po naszą ofertę, niewykluczone również jest to, że będą edukować oni swoich znajomych i polecać im nasze produkty, oczywiście głównie wtedy, gdy już z nich skorzystali i byli z tego faktu naprawdę zadowoleni.

Czy warto założyć firmowego bloga?

Zdecydowanie tak. Jak widać, można wykorzystywać go na wiele sposobów, a treść w takiej formie jest naprawdę istotna pod wieloma aspektami. Blog może zwiększać naszą rozpoznawalność, sprzedaż czy wspierać proces naszego pozycjonowania. Biorąc pod uwagę, ze treści blogowe niekoniecznie muszą być trudne do przygotowania lub drogie do kupienia, tym bardziej warto zadbać, by nasz blog był prowadzony regularnie oraz by dostarczał treści wysokiej jakość.

Artykuł powstał we współpracy z firmą 3-a.eu

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności