Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Premiera raportu o hejcie. Nowe spojrzenie na różnice płciowe i ich wpływ na relacje społeczne

Już 15 października 2024 roku w warszawskim Teatrze Scena RELAX odbędzie się wyjątkowa konferencja, która bez wątpienia zmieni sposób postrzegania hejtu i jego wpływu...
Strona głównaRozmaitościDecyzje zakupowe a social media

Decyzje zakupowe a social media

Czy umiemy wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez social mediów? W obecnej rzeczywistości są one stałym elementem naszego życia, jak i jednym z najbardziej znaczących kanałów służących do komunikacji – również marek z konsumentem. Co istotne, to właśnie przekaz płynący z portali społecznościowych w dużej mierze przekłada się na nasze zaufanie do konkretnych brandów oraz decyzje zakupowe.

 

 

 

Jak wykazują dane z tegorocznego raportu Hootsuite i We Are Social, liczba użytkowników mediów społecznościowych wynosi 4,48 miliarda w skali światowej[1]. Facebook, Instagram czy ostatnio popularny wśród młodzieży TikTok to serwisy, które na dobre zagościły w naszym codziennym życiu.

Nie ulega więc wątpliwości, że działania komunikacyjne marek aby były efektywne, powinny obejmować miejsca, w którym konsument przebywa często – i  w dodatku jest otwarty na dialog. Dlatego też dziś niemal każda marka prowadzi swoje kanały w social mediach.

Wizerunek i przekaz

Trendy w mediach społecznościowych są zmienne. Aktualnie kierunek dla umieszczanych tam treści, szczególnie jeśli chodzi o grupę docelową, jaką jest młodzież wyznaczają w dużym stopniu Influencerzy. Oprócz tego, że w social mediach budują swój wizerunek, wielu z nich podejmuje współprace z poszczególnymi markami.

Portale społecznościowe mają dziś wyjątkową siłę przekazu. Obecnie to właśnie takie media jak Instagram czy Facebook dają szereg możliwości do kreowania wizerunku marki. Działania komunikacyjne na platformach społecznościowych mogą zwiększać stopień zaufania klientów i wpływać równocześnie na ich decyzje zakupowe. Konsumenci bowiem chętnie sięgają po produkty dobrze im znane, kojarzące się z pozytywnym przekazem.

– Dzisiejsza komunikacja jest w znacznym stopniu oparta na social mediach. To dla nas bardzo ważna i nieodłączna część kontaktu oraz budowania relacji z konsumentami. Cały czas mamy na uwadze to, że nasza grupa docelowa to głównie młodzi ludzie, którzy funkcjonują w środowisku mediów społecznościowych z bardzo dużą częstotliwością – mówi Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.

Aby marka odniosła sukces w social mediach warto pamiętać, że sama obecność na portalu społecznościowym nie wystarczy – potrzebna jest dobrze przemyślana strategia komunikacji, jak i podejście z ukierunkowaniem na potrzeby konsumentów.

 [1] Raport „Digital 2021 July Global Statshot Report” przygotowany przez firmy Hootsuite i We Are Social, [URL] https://wearesocial.com/au/blog/2021/07/digital-2021-july-global-statshot-digital-audiences-swell-but-there-may-be-trouble-ahead/