Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować...
Strona głównaWnętrza i designDima Loginoff w Polsce

Dima Loginoff w Polsce

Dima Loginoff, jeden z najsłynniejszych rosyjskich designerów spotkał się z architektami, projektantami, przedstawicielami mediów i miłośnikami dobrego wzornictwa 14 września 2017 r. w Warszawie. Przyjechał do Polski na zaproszenie włoskiej marki oświetleniowej Axolight, która w tym roku obchodzi 20-lecie istnienia.

 

Wydarzenie to było możliwością spotkania w Polsce tego wyjątkowego i jednocześnie skromnego designera osobiście. Dima Loginoff, podczas wywiadu z Patrycją Raczko-Fabisiak agentem Axolight, opowiadał o początkach swojej kariery, którą rozpoczynał jako fryzjer. Goście mogli też m.in. dowiedzieć się o tym, jak powstawały jego projekty i jak to się stało, że zostały one docenione.

Axolight (70)

– Fryzjerstwo pozwoliło mi spojrzeć na design z szerszej, bardziej interesującej perspektywy – wspomina Dima Loginoff. – Gdy byłem młody, żyłem jeszcze w Związku Radzieckim. Wtedy nie było tam żadnej szkoły, która uczyłaby wzornictwa, a ja miałem marzenie, by kreować piękniejszy świat od tego, który mnie otacza. Uznałem, że fryzjerstwo będzie czymś, co mi to w jakimś stopniu umożliwi. Stąd taki wybór kierunku studiów. Później, gdy tylko miałem taką możliwość, skończyłem szkołę designu i zacząłem robić to, co od zawsze było moim marzeniem – tworzyć piękne przedmioty.

Axolight (38)

Uczestnicy wydarzenia mieli okazję do rozmów z Dimą Loginoffem w kuluarach, poznania jego oświetlenia stworzonego dla Axolight oraz projektów inspirowanych jego najsłynniejszą lampą Fedora w wykonaniu rosyjskich designerów. Podczas spotkania odbyły się także rozstrzygnięcie instagramowego konkursu na zdjęcia tych prac. Przestrzeń Mysia 3 odwiedziło w tym dniu ponad 150 osób.

Axolight (47)

O Axolight

Axolight – marka oświetleniowa, mająca swoją siedzibę nieopodal Wenecji, od momentu powstania bazuje na tradycji rzemiosła i trendach zaczerpniętych z całego kontynentu. Można to dostrzec w niebanalnych projektach wysokiej jakości oświetlenia, które firma proponuje swoim klientom. Jej produkty wyróżniają odważne formy i rozmiary, nieszablonowe rozwiązania konstrukcyjne oraz wyjątkowe efekty świetlne. Wszystko to jest możliwe do osiągnięcia dzięki ścisłej współpracy Axolight z takimi designerami, jak Dima Loginoff, Karim Rashid, Ryosuke Fukusada, Sandro Santantonio, Timo Ripatti, Brian Rasmussen, Manuel Vivian, Serge i Robert Cornelissen czy Rainer Mutsch. To także efekt 20-letniego doświadczenia w pracy z różnymi materiałami: szkłem, kryształem, stalą, tkaniną, ceramiką, aluminium i ABS.