Dlaczego warto przeanalizować pod kątem SEO wersję mobilną strony?

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO obecnie jest obowiązkowa. W innym przypadku jej właściciel nie może liczyć na zadowalającą ilość wejść i dobrą pozycję w wyszukiwarkach. U coraz większej liczby osób zwiększa się też świadomość dotycząca wersji mobilnej strony. Dlaczego warto zadbać o jej optymalizację? Powodów do takiego działania jest całkiem sporo, a o nich można przeczytać poniżej!

 

Wersja mobilna strony – co to jest i jak przebiega jej audyt?

Mobilna wersja strony internetowej to nic innego, jak jej kompatybilność z urządzeniami takimi jak tablety i telefony. Często można spotkać się również z terminem responsywnej witryny. Oznacza to, że dopasowana jest do każdego urządzenia niezależnie od rozdzielczości ekranu czy innych aspektów technicznych. Dzięki temu strona jest bardziej przyjazna dla użytkowników i znacznie chętniej ją odwiedzają. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy odbiorca wpisuje adres URL w wyszukiwarce na swoim telefonie lub tablecie i mimo że ją znajduje, nie jest zadowolony z treści, ponieważ jest ona nieczytelna, część tekstu ucięta bądź grafika niewyraźna.

Audyt SEO to długotrwały, wymagający i czasochłonny proces obejmujący również właśnie wersję mobilną strony. Specjaliści biorą pod uwagę przede wszystkim jej zgodność z wszystkim urządzeniami oraz systemami operacyjnymi. Mówiąc wprost, chodzi o to, aby treść była widoczna dla użytkownika w takim samym stopniu, jakby przeglądał ją na komputerze. Zresztą nie tylko dla niego. Równie ważne jest to, aby wyszukiwarka także oceniła treść i kompatybilność jako atrakcyjne i jednocześnie zamieściła witrynę na wysokiej pozycji. Tak samo ważne jest tempo ładowania witryny. Im szybsze będzie, tym lepiej. By dowiedzieć się więcej, możemy skorzystać z bezpłatnego narzędzia dostępnego na stronie https://audytyseo.pl/ dzięki któremu poznamy błędy w optymalizacji.

Dlaczego analiza pod kątem SEO wersji mobilnej strony ma tak duże znaczenie?

Każdy posiadacz strony internetowej chce, aby znalazła się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie ma w tym nic dziwnego, skoro większość internautów wybiera linki z pierwszych kilku miejsc z wyszukiwarki. Nie można zaprzeczyć, że obecnie każdy z nas coraz częściej korzysta z telefonów i tabletów do przeglądania sieci. Jazda komunikacją miejską, czy przerwa w pracy to doskonały moment na zrobienie zakupów online, czy też sprawdzenie najświeższych informacji. Nie mając wersji mobilnej strony, jej właściciel traci szansę na duże grono potencjalnych odbiorców. Należy również nadmienić, że korzystanie z urządzeń mobilnych często odbywa się w pośpiechu, więc niewątpliwie znaczenie ma szybkość, z jaką witryna się ładuje. Jeśli będzie musiał czekać zbyt długo, to całkiem możliwe, że zrezygnuje i przejdzie do konkurencyjnej strony. W tym momencie należy wspomnieć o czynniku odrzuceń, czyli ilości osób, które zbyt mało czasu spędzają na naszej witrynie, aby mogły znaleźć poszukiwane informacje. Będzie on wyższy, kiedy treści udostępnione w mediach społecznościowych nie będą otwierać się prawidłowo lub po prostu strona będzie źle zaprojektowana pod względem responsywności.

W związku z powyższym niezaprzeczalnie analiza pod kątem SEO wersji mobilnej strony jest kluczowa, jeżeli jej posiadacz chce uzyskać zadowalające wyniki i wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeżeli już istnieje taka wersja witryny, to trzeba zadbać o każdy jej szczegół. Czytelność i wygląd strony, tempo ładowania, czy nawet rozmiar czcionki może mieć wpływ na to, czy odbiorca będzie chciał ją odwiedzać i do niej wracać.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności