Dlaczego warto zainwestować w księgę znaku firmowego?

Logo jest swoistym znakiem rozpoznawczym, który powinna posiadać każda firma i marka. Jego projekt często okazuje się jednak niewystarczający, aby możliwe było prawidłowe i łatwe zarazem korzystanie ze znaku firmowego w przyszłości. Cennym narzędziem, które znacząco ułatwia pracę z logo jest księga znaku – dokument, który powinniśmy otrzymać wraz z gotowym projektem logo. Dlaczego jest on tak istotny i z jakich powodów warto w niego zainwestować?
Księga znaku firmowego, czyli instrukcja obsługi logo w pigułce

 

Księga znaku to nic innego, jak profesjonalny dokument, w którym szczegółowo opisane jest logo, jego historia i znaczenie, poszczególne warianty oraz niedopuszczalne reprodukcje. W efekcie otrzymujemy swoiste kompendium wiedzy o znaku firmowym i coś w rodzaju jego instrukcji obsługi, która pozwoli prawidłowo korzystać z logo oraz dostarczy cennych wskazówek wszystkim osobom zajmującym się reprodukowaniem znaku firmowego na różnego rodzaju materiałach reklamowych. Z księgi znaku skorzystają m. in. projektanci, drukarnie, graficy oraz wszyscy inni profesjonaliści, którzy będą pracowali w oparciu o znak firmowy.

Księga znaku może występować w dwóch wersjach – podstawowej i rozszerzonej. Wariant podstawowy zawiera wszystkie istotne informacje odnoszące się do pracy z logo, natomiast wersja rozszerzona, oprócz wskazówek z podstawowej, dostarcza także przykładów materiałów reklamowych z już naniesionym na nie znakiem firmowym. W wersji podstawowej znajdziemy wszystko, co istotne do prawidłowego korzystania z logo, a jej posiadanie pozwoli rozwiać wątpliwości oraz dowiedzieć się, jak logo powinno prawidłowo prezentować się na różnego rodzaju materiałach promujących firmę i jej profesjonalną działalność. Wszystko to pozwoli na stworzenie spójnego, idealnie dopasowanego wizerunku, którego znakiem rozpoznawczym będzie logo.

Jakie informacje powinny znajdować się w księdze znaku firmowego?

Księga znaku jest podzielona na kilka części, z których każda opisuje oraz obrazuje jedną konkretną problematykę związaną z logo. Zazwyczaj rozpoczyna ją wyjaśnienie genezy, czyli pochodzenia znaku firmowego, objaśnienie jego symboliki oraz krótki opis jego historii. Następnie księga znaku prezentuje i charakteryzuje podstawowe warianty logo oraz jego wersje alternatywne. Powinny znaleźć się w niej także informacje na temat pola ochronnego, kolorystyki logo, typografii oraz skalowania i rozmiarów znaku. Bardzo istotną rolę pełni zapis o reprodukcjach logo na różnych kolorach tła oraz charakterystyka niedopuszczalnych i zakazanych modyfikacjach.

Usystematyzowany zbiór takich informacji dostarcza kompletnych we wszystko, co niezbędne informacji na temat pracy ze znakiem firmowym. Dzięki nim wszyscy potencjalni użytkownicy logo, którzy będą pracowali w oparciu o nie w przyszłości, będą dokładnie wiedzieli, co mogą zrobić, a czego nie z firmowym logo. Pozwoli to oszczędzić czas i pieniądze oraz da firmie pewność, że ich znak firmowy będzie zawsze wyglądał tak, jak powinien, co pozytywnie wpłynie nie tylko na jej wizerunek, ale także podniesie jakość współpracy z osobami odpowiedzialnymi za realizację materiałów promocyjnych oraz wszystkich innych elementów i dodatków, na których będzie widniało firmowe logo.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności