Ewelina Walkowiak – specjalistka od sprzedaży, na swoim koncie ma 10-letnie doświadczenie w jednej z polskich korporacji, aktualnie od roku szef sprzedaży Agencji 12stopni.pl. Kobieta o wielu pasjach, jedną z nich są podróże, zwiedziła ponad 30 krajów i jeszcze nie powiedziała „koniec”.
Twoje wcześniejsze doświadczenia nie były związane z branżą eventową, ciężko było się dostosować do tej jakże szybko rozwijającej się dziedziny?
– Rzeczywiście branża eventowa była dla mnie czymś nowym, co nie oznacza, że zupełnie nieposmakowanym, miałam przyjemność realizować kilka większych wydarzeń, ale rzeczywiście nie znajdowałam się po tej stronie, po której stoję teraz… czyli po stronie podwykonawcy. Cieszę się, że poznaję eventy razem z tak doświadczoną firmą, jaką jest Agencja 12stopni.pl. Weszłam od razu na „głęboką wodę”, co było też motywacją do szybkiego zaznajomienia się z tematem, który w niepohamowanym tempie rozwija się, co również jest ogromnym plusem. Szybki rozwój branży eventowej motywuje nas do tego, aby wciąż poszukiwać nowych inspiracji, zaskakiwać Klientów i być o krok przed konkurencją.
Czyli sprzedać można wszystko?
– Zawsze uważałam, że żeby coś sprzedać, trzeba wierzyć w produkt, który oferuje się swoim klientom. Kiedy otrzymałam propozycję objęcia stanowiska dyrektora sprzedaży Agencji 12stopni.pl, nie zastanawiałam się zbyt długo, ponieważ wiedziałam, że jest to znana marka o ugruntowanej pozycji na rynku. Dodatkowo jednym z moich zainteresowań jest aranżacja wnętrz, inspiruje mnie nowoczesny design, a właśnie to oferuje 12stopni.pl, dodatkowo dbając o najwyższą jakość produktu. Dobrze więc sprzedaje się coś, co jest po prostu dobre, a mam szczęście pracować z dobrymi ludźmi i dobrym produktem.
Wielokrotnie w Twoich wypowiedziach, pada słowo „inspiracje”, tego z pewnością nie może zabraknąć podczas tworzenia eventów, skąd je czerpiesz?
– Inspirują mnie ludzi, otoczenie i podróże, które kocham. Miałam okazję zwiedzić kilkadziesiąt krajów i mimo pracy, której poświęcam ogrom czasu, staram się też znaleźć na nie chwilę i chociaż dwa razy w roku poznać nowe miejsce, kulturę, sztukę… To z pewnością są rzeczy, które motywują i właśnie… inspirują. Ważne jest również dla mnie śledzenie nowinek designerskich, na bieżąco sprawdzam producentów mebli i ich ofertę i oczywiście projektantów z Polski i zagranicy. Dzień zaczynam od prasówki branżowej, dzięki czemu wiem, co dzieje się w świecie eventów. Jestem dumna z tego, co prezentują polskie agencje, które dorównują, a i często przewyższają te zachodnie, to również jest dla mnie ogromną inspiracją, która jest w mojej pracy bardzo ważna.
12stopni.pl to nie tylko Polska, ale również realizacje międzynarodowe.
Porównując rynki, jak oceniasz aktualny stan polskiej branży eventowej?
– Już sam fakt, że 12stopni.pl pracuje na rynkach zagranicznych, świadczy o tym, jak dobrze prosperuje polska branże eventowa. Coraz więcej naszych agencji realizuje największe, światowe wydarzenia, co ogromnie nas cieszy, ponieważ to właśnie pokazuje, jak szybko polski rynek eventowy się rozwija i nie tylko dorównujemy naszym zachodnim sąsiadom, ale nawet możemy nieśmiało powiedzieć, że stajemy się od nich lepsi. Z pewnością dużą rolę odgrywa tu cena, jesteśmy (my – jako branża eventowa) konkurencyjni na rynku, natomiast niewygórowane koszty nie idą w parze z jakością, mamy naprawdę agencje na najwyższym poziomie, tak samo jak i produkty, które oferujemy. Miałam okazję odwiedzić ostatnio Salone de Mobile w Mediolanie – największe targi designu na świecie. Prócz inspiracji, które „zabrałam” ze sobą do Polski, z pewnością zaskoczył, ale też ucieszył mnie fakt – braku zaskoczenia. Staram się być na bieżąco z trendami designerskimi i muszę powiedzieć, że w Polsce widziałam te same trendy, które zostały pokazane w Mediolanie, co tylko świadczy o tym, że już nie odbiegamy od wielkiego świata i absolutnie nie mamy czego się wstydzić. Polski rynek designu, polska branża eventowa, stoją na naprawdę wysokim poziomie.
Największy sukces 12stopni.pl to…
– …ludzie. Cieszymy się z każdej realizacji, nie możemy długo zapomnieć o tych największych, które inspirują nas i motywują do dalszego działania. Cieszymy się każdą małą, ponieważ dla nas ważny jest każdy szczegół, ale to właśnie dzięki osobom, które tworzą 12stopni.pl, to wszystko się dzieje. Istniejemy już 9 lat, zaczynaliśmy w bardzo okrojonym składzie, dziś na naszym pokładzie jest kilkadziesiąt osób. Każdy pracownik jest częścią firmy, do której wnosi coś od siebie. Żaden event nie udałby się, gdyby nie wspólna, zgrana praca wszystkich działów.
Jak widzisz 12stopni.pl za 10 lat?
– 12stopni.pl za dziesięć lat to nadal: niesłabnąca energia kreatywnych ludzi, niepohamowany rozwój i wyznaczenia nowych trendów.
Kim za 10 lat będzie Ewelina Walkowiak?
– Eweliną Walkowiak bogatszą o 10 lat pięknych doświadczeń.