Polska sieć Focus Hotels, należąca do Grupy Kapitałowej IMMOBILE, promuje swoje usługi na Śląsku za pomocą tzw. reklamy porównawczej. Kreacje bilbordów wskazują na atuty hoteli marki Focus na tle lokalnych obiektów konkurencji, a sama akcja promocyjna doczekała się już reakcji ze strony innych hoteli oraz środowiska branżowego.
Sieć Focus Hotels rozpoczęła w marcu 2016 roku kampanię promocyjną swoich usług, za pomocą reklamy porównawczej, która dotychczas nie była używana na rynku hotelarskim. Do tej pory zainstalowano mobilne nośniki reklamowe w Katowicach oraz Chorzowie, na których widnieją hasła wskazujące zalety oferty Focus Hotel Katowice Chorzów – nowoczesnego 3-gwiazdkowego obiektu biznesowego. Kreatywnie dostosowane bilbordy zamontowano na przyczepach reklamowych, które ustawione zostały w pobliżu konkurencyjnych hoteli.
– Patrząc na światowy rynek reklamy widać, iż stosowanie porównań wpisało się już w kanon współczesnego marketingu. Naszym zdaniem akcje tego typu są powiewem świeżego powietrza w marketingu hoteli w Polsce, który postrzegamy jako nudny i przestarzały. Idealnie również wpisują się w strategię sieci Focus Hotels, firmy aktywnie walczącej o klientów. – mówi Łukasz Płoszyński, członek zarządu sieci Focus Hotels.
Kampania reklamowa wzbudziła już duże zainteresowanie zarówno klientów, jak i otoczenia branżowego. Akcja spotkała się także z reakcjami ze strony konkurencyjnych obiektów. Jeden z nich wystosował do Focus Hotels oficjalne pismo. Drugi konkurent z pomocą Straży Miejskiej odholował przyczepę reklamową – wówczas sieć Focus Hotels wprowadziła pomysł z tzw. „Przyczepą Trojańską – lepiej nie ruszać”. Biuro marketingu Focus Hotels jest obecnie w trakcie przygotowań do kolejnych akcji porównawczych promujących hotele marki.
– Wiele firm na całym świecie stosuje tego typu reklamy, które w ciekawy sposób porównują specyfikację produktów. Takie praktyki stosowane są w różnych branżach. Jako przykłady z ostatnich czasów, można wspomnieć kreatywną potyczkę reklamową miedzy dwiema globalnymi markami fast-food we Francji, czy też polskie reklamy Internetu LTE, w których marki porównują swoje produkty z konkurencją. Reklam porównawczych na polskim rynku, było już naprawdę sporo. Naszym celem jest pokazanie, że hotele również mogą ze sobą konkurować nie tylko cenami i ilością gwiazdek. Kampania reklamowa miała również za cel stworzenie ciekawego contentu, który chętnie podchwyciły branżowe media powodując szeroką dyskusję na ten temat. – dodaje Łukasz Płoszyński, dyrektor marketingu i członek zarządu sieci Focus Hotels.
18 marca 2016 roku podczas forum branżowego MeetingsWeek na Stadionie Narodowym Forum Obiektów, odbyła się także dyskusja „Agresywne kampanie marketingowe, sprzedażowe i promocyjne. Dobre czy złe?”. W panelu tym, członek zarządu Focus Hotels – Łukasz Płoszyński, rozmawiał z przedstawicielami konkurencji, m.in. właśnie na temat reklamy porównawczej.
To nie pierwszy raz, kiedy reklama Focus Hotles została zauważona przez rynek. W 2014 roku Sieć zdobyła prestiżową nagrodę Idea Awards, wyprzedzając tym samym znane i wysokobudżetowe marki, takie jak Heyah. W 2015 roku, Focus Hotels reklamował swoje usługi za pomocą dronów, co zostało docenione przez środowisko blogerów zajmujących się tematyką reklamy oraz rynku HoReCa.
Obiekty należące do sieci Focus Hotels prezentują nowy standard w swojej kategorii i już kilkukrotnie zostały nagrodzone w prestiżowych plebiscytach i rankingach branżowych. Hotele gwarantują swoim gościom szereg bezpłatnych udogodnień, takich jak nieograniczony dostęp do sauny i siłowni, bezpłatny Internet na terenie całego obiektu czy kawę i kanapkę na wynos. Ponadto dzieci i młodzież do lat 18-stu zakwaterowane w pokoju z opiekunami, nocują gratis. Każdy pokój posiada osobną łazienkę, duże i wygodne łóżko, zestaw do parzenia kawy i herbaty, telewizor LCD, biurko do pracy.
***
Focus Hotels S.A. to prężnie rozwijająca się sieć nowoczesnych hoteli biznesowych w Polsce. Obiekty należą do klasy ekonomicznej i charakteryzują się wysoką jakością świadczonych usług. Właścicielem spółki jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie Grupa Kapitałowa IMMOBILE S.A. z siedzibą w Bydgoszczy. Grupa jest holdingiem spółek z takich sektorów jak przemysł, hotelarstwo, budownictwo, nieruchomości komercyjne oraz handel detaliczny. Znana wcześniej jako Grupa Kapitałowa MAKRUM S.A., zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w lipcu 2007 roku. Nadrzędnym celem Grupy Kapitałowej IMMOBILE S.A. jest inwestowanie w branżach o najlepszych perspektywach rozwoju oraz o najwyższej rentowności, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym.
Aktualnie w skład sieci wchodzą obiekty hotelowe w Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Chorzowie oraz Inowrocławiu. Jako miejskie hotele biznesowe prezentują nowy standard w swojej kategorii. Każdy z nich posiada zaplecze konferencyjne wyposażone w wysokiej klasy sprzęt użytkowy, saunę oraz siłownię.
Wyróżnikiem sieci jest darmowe Wi-Fi na terenie całego obiektu, nieograniczony dostęp do sauny i siłowni, kawa i kanapka na drogę gratis oraz bezpłatny nocleg dla dzieci i młodzieży do lat 18 w pokoju z rodzicami.