Marki – laureatki tytułu Superbrands zostały wyłonione głosami ponad 15 tys. respondentów badania, przeprowadzonego jesienią ubiegłego roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, oraz członków Rady Marek – niezależnego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i reklamy. Otrzymają dwa rodzaje wyróżnień: Superbrands 2015/16 – dla najsilniejszych marek w Polsce oraz Created in Poland Superbrands 2015/16 – dla najsilniejszych polskich marek.
Statuetki odbiorą także przedstawiciele najsilniejszych marek biznesowych. O wyborze Business Superbrands 2015/16 zadecydowało grono menedżerów największych firm działających w Polsce oraz członkowie Rady Marek.
Po raz pierwszy w 10-letniej historii Superbrands w Polsce laureat Nagrody honorowej, przyznawanej za szczególne zasługi dla promocji dobrego wizerunku Polski w świecie, został wybrany głosami uczestników badania, zapytanych o „Polaka, który daje im najwięcej powodów do dumy”. Statuetkę Superbrands otrzymali dotychczas m.in. Lech Wałęsa, prof. Jerzy Buzek, prof. Leszek Balcerowicz, Andrzej Wajda i Robert Lewandowski.
Podobnie jak w poprzednich latach, Nagrodę Culture.pl Superbrands przyznała kapituła, w której skład weszli dziennikarze – szefowie redakcji kultury dzienników i tygodników: Newsweeka, Tygodnika Powszechnego, Polityki, Wprost, Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej oraz Paweł Potoroczyn, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza i Nina Kowalewska-Motlik, prezes zarządu New Communications, wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce. Dotychczas otrzymali ją: Krzysztof Warlikowski, Grzegorz Jarzyna, Tomasz Stańko, Agnieszka Holland oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w którego siedzibie odbędzie się tegoroczna gala.
Wieczór poprowadzą: Nina Kowalewska-Motlik i Alicja Resich–Modlińska, a dla gości wystąpi duet: Kasia Stankiewicz (śpiew) i Aleksander Dębicz (fortepian).
Partnerami strategicznymi projektu są: ARC Rynek i Opinia, Stratosfera by Deloitte, Dragon Rouge, Konfederacja Lewiatan, Culture.pl, Ośrodek ThinkTank, Międzynarodowe stowarzyszenie reklamy IAA, Lidermatic, KinAds, Redexperts, IMM
Partnerem Logistycznym Superbrands jest DPD
Partnerami Medialnymi są: TOK FM, Mediarun, PRoto, NowyMarketing
Partnerami Gali są: RWE Polska, Martini, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN