Dla Hotelu Mikołajki***** 2016 rok zakończył się na dużym plusie. Przychody wzrosły o kilkanaście procent rok do roku, a średnie obłożenie roczne zwiększyło się o 5 proc. Rozwój obiektu widać zwłaszcza w sezonie wysokim, trwającym od maja do października, ale także w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy – obłożenie zimą tylko w niedużym stopniu ustępuje obłożeniu jesienią i wiosną. W 2016 r. z usług Hotelu Mikołajki skorzystało łącznie 40 416 osób.
Największym zainteresowaniem w Hotelu Mikołajki***** cieszyły się pakiety letnie Wakacje na wyspie i Relaks + przystań na SPA. Wysokie obłożenie hotelu, sięgające miesięcznie średnio minimum 50 proc., w lipcu i sierpniu wzrosło do 81 proc. i było równie wysokie w okresach świątecznych. To dowodzi nasilającego się trendu spędzania Bożego Narodzenia i Wielkanocy poza domem – 26 marca 2016 r. hotel odnotował aż 94-proc. obłożenie. Wielkanocny rekord popularności hotelu miał jednak miejsce w 2015 r., kiedy obłożenie sięgnęło 100 proc. Podobnie z pakietami bożonarodzeniowymi, na które zdecydowało się w tym roku o 4-5 proc. więcej Gości niż w roku 2015. A to wszystko przekłada się na rosnące przychody hotelu i świadczy o jego rosnącej konkurencyjności w regionie.
– Hotel Mikołajki***** stale się rozwija. Dużą popularnością cieszą się nasze pakiety wakacyjne, te związane z regeneracją w SPA, oraz świąteczne. Średnie obłożenie hotelu w ciągu 2016 r. wyniosło 50,61 proc., czyli o około 5 proc. więcej niż w poprzednim roku. Cieszymy się również z rosnącej liczby gości zagranicznych, którzy docenili naszą ofertę i potencjał turystyczny Mazur. Odwiedziło nas w ciągu roku ponad 1 400 cudzoziemców, przeważnie Niemców, Rosjan i Litwinów, ale gościło u nas także sporo Duńczyków, Belgów, czy Amerykanów. To dobra wiadomość dla hotelarstwa i dla polskiej turystyki – mówi Ireneusz Czerski, dyrektor Hotelu Mikołajki*****.
Największą inwestycją 2016 r. był wart prawie 4,5 mln zł szklany tunel, łączący dwa budynki hotelowe na Ptasiej Wyspie. Dzięki niemu, hotel nie tylko wyróżnia się architektonicznie, ale przede wszystkim gwarantuje Gościom komfort przemieszczania się pomiędzy częścią hotelowo-apartamentową, a restauracyjno-konferencyjną.
– Widzę przed Hotelem Mikołajki***** dalszy rozwój. Obecnie polskie hotelarstwo ma się dobrze, a prognozy mówią o stałym wzroście przychodów w branży. Jesteśmy jednym z niewielu obiektów w najwyższym standardzie w okolicy, dbamy o markę i wychodzimy naprzeciw trendom. Zwiększyła się też mobilność Polaków i potencjał turystyczny regionu – dodaje Ireneusz Czerski.
Hotel Mikołajki***** powstał w 2013 roku jako jeden z najwyższej klasy hoteli na Mazurach. Poza wysokim standardem, kompleksową ofertą SPA, wyróżniającą się kuchnią i obsługą, oferuje również wyjątkową lokalizację na Ptasiej Wyspie.