Content marketing – co to takiego i jak go budować?
Jest to forma strategii marketingowej, dzięki której możesz dotrzeć do większej grupy odbiorców – stała się bardzo popularna w związku z pojawiającym się oprogramowaniem, które blokuje reklamy, a tym samym zmniejsza ich skuteczność. Content marketing polega na tworzeniu atrakcyjnych treści, które utrzymują zainteresowanie grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Za pomocą tekstów budowana jest relacja firmy z konsumentem i tym sposobem zwiększana jest sprzedaż. Usytuowanie siebie na pozycji eksperta sprawi, że zaufanie odbiorców do Twoich produktów i firmy wzrośnie.
Składanie oferty nie przyniesie wielkich rezultatów – skup się na dzieleniu się swoją wiedzą, doświadczeniem oraz informacjami, które wpłyną na postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów.
Content marketing – jakość czy ilość?
Wdrażając strategię marketingową, w tym marketing treści, musisz przede wszystkim rozpoznać potrzeby swoich klientów, a następnie dostosować swoje teksty do tego właśnie czynnika. Przede wszystkim zadbaj o odpowiednią jakość prezentowanych przez Ciebie treści – muszą być merytoryczne. Dzięki temu sprawisz, że klient będzie szanował Twoją pozycję eksperta i chętnie skorzysta z zamieszczanych przez Ciebie wskazówek, a w efekcie wybierze Twój produkt lub usługę.
Właśnie z tego względu ważna jest jakość prezentowanych treści – jeżeli nie będą one odpowiadać na pytania, które rodzą się w głowie konsumenta, nie zostanie nawiązana relacja zbudowana na zaufaniu. W takiej sytuacji klient nie będzie w pełni przekonany do Twojej marki i bardzo łatwo zdecyduje się na zakup w konkurencyjnej firmie, jeżeli przedstawiane przez nią treści wzbudzą jego zainteresowanie.
Jeżeli chcesz mieć pewność, że treści, które pojawiają się na Twoich kanałach komunikacyjnych, spełniają swoją rolę – skorzystaj z pomocy profesjonalistów, takich jak Adnext. Dzięki temu możesz mieć pewność, że strategia będzie odpowiednio zaplanowana, a teksty spełnią oczekiwania Twoich potencjalnych klientów.