Integracja platformy sprzedaży i ERP – polecane rozwiązanie dla każdego e-sklepu

Internetowe platformy sprzedażowe to nowoczesne narzędzia pozwalające na wygodną i bezpieczną obsługę zamówień. Transakcje handlowe można dodatkowo przyspieszyć i usprawnić, integrując e-commerce z systemem ERP. W jaki sposób to zrobić? Jakie korzyści przynosi to rozwiązanie?

 

Internetowe platformy sprzedażowe to nowoczesne narzędzia pozwalające na wygodną i bezpieczną obsługę zamówień. Transakcje handlowe można dodatkowo przyspieszyć i usprawnić, integrując e-commerce z systemem ERP. W jaki sposób to zrobić? Jakie korzyści przynosi to rozwiązanie?

Połączenie e-sklepu i systemu ERP – dlaczego się opłaca?

Nowoczesne integratory IT to narzędzia łączące ERP oprogramowanie z platformami sprzedażowymi. Dzięki nim proces integracji, czyli połączenia obu rozwiązań, przebiega szybko i bezpiecznie. Główną funkcjonalnością integratorów jest automatyczne przenoszenie zamówień z e-sklepu do systemu ERP. Proces ten usprawnia codzienne działanie sklepów, skraca czas obsługi zamówień, co przekłada się na zadowolenie klientów. To jednak nie wszystkie zalety, jakimi cechuje się to rozwiązanie.

Integracja platformy handlowej z oprogramowaniem ERP daje firmom możliwość lepszej kontroli nad różnymi obszarami działalności. Pozwala w łatwy sposób uzyskać informacje o przychodach. W każdej chwili można bowiem wygenerować raport za dowolny okres na podstawie aktualnych danych.

Profesjonalne ERP oprogramowanie zintegrowane z platformą sprzedaży to również oszczędność kosztów. Automatyzacja przesyłania zamówień eliminuje konieczność ręcznego wysyłania danych, co daje możliwość zaoszczędzenia czas pracy i w efekcie przekłada się na zyski pieniężne.

Opcja ta pozwala także znacząco zmniejszyć lub nawet wyeliminować ryzyko błędów, które występuje podczas ręcznego wprowadzania zamówień. Możliwość zarządzania całym obszarem sprzedaży z jednego miejsca zapewnia lepszą kontrolę nad biznesem.

Integracja ERP oprogramowania i platformy sprzedaży wiąże się też z lepszą obsługą klientów B2B i B2C. Zamawiający otrzymują aktualne informacje na temat statusu swoich zamówień. To przekłada się na zadowolenie z obsługi i zwiększa prawdopodobieństwo, że klienci wrócą jeszcze na zakupy albo podzielą się z innymi użytkownikami pozytywną opinią na temat sprzedawcy.

Połączenie e-commerce z systemem ERP pozwala śledzić przepływ towarów w czasie rzeczywistym. To umożliwia błyskawiczne informowanie klientów np. o dostępności produktu czy też wygenerowanie zamówienia do dostawcy. Przekłada się też na mniejsze koszty magazynowania towarów.

Integracja w modelu B2B

Warto podkreślić, że profesjonalne integratory IT to rozwiązanie dedykowane nie tylko właścicielom sklepów internetowych oferujących produkty dla klientów prywatnych. Integracja jest przeznaczona również dla firm opierających swą działalność na modelu B2B, czyli sprzedaży innym podmiotom.

Zintegrowanie platformy sprzedaży B2B (np. hurtowni) z systemem ERP pozwala często uzyskać dodatkowe funkcjonalności, np. możliwość tworzenia kont klienckich, pobierania dokumentów, sprawdzenia indywidualnych cenników i historii współpracy czy też dodania umów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat integracji systemów ERP z platformami sprzedaży, wejdź na stronę: https://erp-polkas.pl/integracja-sklep-hurtownia-allegro-baselinker-comarch-enova-presta-magento/.

Liczba znaków (ze spacjami) jedn

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *