lederboard

Jak budować silną markę online? Poznaj sprawdzone sposoby!

Pandemia koronawirusa sprawiła, że wiele tradycyjnie działających dotąd firm ekspresowo przenosi swoje biznesy do Internetu. Szkoda, że potrzeba było tak trudnych czasów, aby ich właściciele dostrzegli potencjał promocji online. Możesz mieć świetny produkt lub doskonałą usługę, ale ludzie, zanim dokonają zakupu, muszą poznać twoją markę. Jak dać im się poznać z najlepszej strony?

 

 

Przygotowałam poradnik, z którego dowiesz się jak budować silną markę online.

  1. Nazwa marki – wszędzie taka sama

Strona internetowa twojego biznesu to absolutna podstawa. Niezaprzeczalnie powinna wyglądać profesjonalnie. Jest wizytówką, która świadczy o danej marce. Wystarczy jedno spojrzenie na stronę www i potencjalny klient może na niej zostać lub wiać gdzie pieprz rośnie. A co na to wpływa? Czytelność, szybkość działania, estetyka…. ale także jej odpowiednia nazwa, czyli to, co znajduje się za skrótem www. Znajdź odpowiednią domenę i ją wykup.

Upewnij się, że nazwa twojej domeny jest taka sama lub bardzo zbliżona do nazwy twojej marki, firmy czy danego projektu. Zadbaj o to, aby również nazwy w social mediach były tożsame z nazwą twojej marki (o social mediach więcej informacji znajdziesz poniżej).

  1. Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna firmy to nie tylko logo. Identyfikacja wizualna jest inaczej prezentowanym wizerunkiem firmy. Ważne, aby pozytywnie kojarzył się odbiorcom. Pozwala budować zaufanie, odróżniać się od konkurencji, a także wzbudza zainteresowanie. Na identyfikację wizualną firmy składa się nie tylko logo, wygląd strony internetowej, sklepu czy social mediów, ale także aranżacja biura czy ubiór pracowników. Bądź konsekwentna w swoim przekazie, a to wpłynie na rozpoznawalność marki. Bez względu na to czy ktoś zobaczy cię w materiałach prasowych, czy w reklamie na blogu, natychmiastowo powinien kojarzyć go z daną marką. Spójność wizualna ułatwia potencjalnym klientom identyfikację firmy.

  1. Strona internetowa to absolutna konieczność

Choć dziś wszyscy dbają o to, by być w social mediach, to uważam, że absolutnym must-have, dodającym profesjonalizmu, jest posiadanie atrakcyjnej i intuicyjnej w obsłudze strony internetowej. Można sprzedawać swoje produkty na portalach aukcyjnych, ale dopiero posiadanie własnej strony internetowej sprawia, że marka staje się bardziej autentyczna.

  1. Blog, który edukuje i buduje społeczność wokół marki

Kolejnym niezbędnym elementem budującym markę online będzie firmowy blog. To doskonałe narzędzie, które edukuje twoich przyszłych klientów, skupia ich wokół twojej marki, a dodatkowo naturalnie wspomaga pozycjonowanie. Oczywiście pod warunkiem, że regularnie publikujesz na nim atrakcyjne dla czytelnika i nasycone słowami kluczowymi artykuły. Poza tym to idealny sposób na budowanie zaufania. Dziel się z innymi swoją wiedzą, bo jeśli znajdą na blogu to, czego potrzebują lub poszukują, chętniej kupią twój produkt bądź usługę. Jeśli podpowiesz ludziom sprawdzone rozwiązania, zamiast próbować im cokolwiek sprzedawać, to wiarygodność twojej marki zdecydowanie wzrasta.

  1. Koniecznie załóż konta w social mediach

Trudno żyć bez social mediów. Ile razy dziennie sam logujesz się na Facebooka czy Instagrama, by sprawdzić aktualności? Załóż konta firmowe w popularnych serwisach społecznościowych. Koniecznie musisz być tam, gdzie bywają twoi docelowi odbiorcy. Co najmniej kilka razy w tygodniu publikuj tam aktualności. Nie zapomnij odpowiadać na pytania i wiadomości prywatne.

  1. Promocja na blogach i nie tylko

Kolejnym etapem budowania silnej marki online jest promocja na blogach i portalach internetowych. Warto szukać takich, które posiadają podobną grupę docelową, ale także koniecznie wpisują się w wartości twojej marki. Wiele firm oferujących luksusowe i ekskluzywne produkty bądź usługi za nic w świecie nie „pokaże się” na blogu, który jest typowym słupem reklamowym. Ja również radzę uciekać od miejsc, w których każdy post to reklama, a dodatkowo czytelnika denerwują wyskakujące okienka z reklamami. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest prezentacja swoich produktów lub usług na mniejszej liczbie blogów, ale za to prowadzonych z pomysłem i pasją. Pisanych przez osoby, które polecają produkty i usługi, które rzeczywiście wcześniej poznają.

  1. Szukaj nietypowych sposobów promocji

Wysyłam dużo przesyłek pocztowych, dlatego znalazłam prosty sposób na promocję. A były nim kolorowe i przyciągające wzrok naklejki. Intensywny kolor i proste hasło z nazwą strony sprawiło, że nawet podczas transportu przesyłek wiele osób zatrzymywało mnie i pytało co to za akcja. Ty jednak możesz stworzyć rozwiązania skrojone na miarę własnego biznesu. Może wspólna promocja z firmą z podobnego sektora albo z całkiem niepowiązanym tematycznie biznesem będzie dla Ciebie strzałem w dziesiątkę?

Jak firma lub marka może nawiązać współpracę z ciekawym blogiem?

Zastanawiasz się, w jaki sposób nawiązać współpracę z blogerem? Poszukujesz intrygującego i niebanalnego kobiecego bloga lifestylowego, z którym pragniesz podjąć satysfakcjonującą współpracę? Zapraszam na blog SposobyNaZycie.pl. Z przyjemnością przyjrzę się Twojemu biznesowi, ofercie, usługom, a jeśli wspólnie poczujemy flow, to zaproponuję intrygujący artykuł merytoryczny na moim blogu wraz z lokowaniem produktu. Materiał interesujący dla czytelnika, zgodny z wymaganiami SEO nasycę słowami kluczowymi, a pozostawiony na stałe na moim blogu z pewnością ułatwi pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Jeśli dodatkowo poszukujesz copywriterki, która przygotuje dla Ciebie teksty uszyte na miarę twojego biznesu, to pamiętaj, że czekam na kontakt z Twojej strony.

 

 

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję zasady Polityki prywatności