Jak dać się skutecznie znaleźć przez klientów w Google?

Możliwość znalezienia przez potencjalnych klientów Twojej fantastycznej strony w wyszukiwarce Google to jeden z wielu świetnych sposobów na poszerzenie bazy klientów. Może nie być tak ekscytujący ani interaktywny dla klientów w porównaniu z marketingiem w mediach społecznościowych, ale ma pewne wyjątkowe zalety.

 

 

Główną korzyścią jest to, że jeśli ktoś szuka Twoich usług i odwiedza Twoją stronę, najprawdopodobniej będzie potencjalnym klientem. Klient poszukuje z zamiarem zbadania Twoich produktów i usług lub dokonania natychmiastowego zakupu.

Jak więc sprawić, by potencjalni klienci znaleźli swoją firmę w Google?

Istnieją 3 główne sposoby na znalezienie Twojej witryny w wyszukiwarce Google: za pomocą Google Ads, optymalizując stronę pod kątem wyników wyszukiwania Google i profilu Google My Business.

Dalej omówimy je bardziej szczegółowo, ale najpierw wyjaśnijmy, jak ważne są słowa kluczowe.

Słowa kluczowe (znane również jako frazy kluczowe) to słowa, dla których chcesz znaleźć swoją firmę i stronę.

Firma telekomunikacyjna może chcieć być wyszukiwana dla słów kluczowych, takich jak światłowody, 5G lub telefonia internetowa, podczas gdy firma kosmetyczna może chcieć skoncentrować się na słowach kluczowych, takich jak pielęgnacja skóry, krem ​​do twarzy i krem ​​nawilżający.

Jeśli skupisz się na niewłaściwych słowach kluczowych w swoich kampaniach marketingowych, Twoje działania, aby znaleźć się w Google i innych wyszukiwarkach, będą nieskuteczne.

Przyjrzyjmy się teraz głównym sposobom znalezienia się w Google:

Reklamy Google

Korzystając z Google Ads, możesz od razu pojawić się na górze wyników wyszukiwania dla potencjalnych klientów – a ponieważ reklamy to sposób, w jaki Google zarabia, Google Ads zwykle pojawia się na górze, gdzie są bardziej widoczne.

Google Ads kosztuje, a gdy tylko przestaniesz prowadzić kampanię, nie będziesz już pojawiać się na górze wyników wyszukiwania. Google pobiera opłaty tylko za reklamy w oparciu o płatność za kliknięcie (w skrócie PPC). Oznacza to, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś podejmie działanie, klikając w Twoją reklamę – albo odwiedzi Twoją witrynę, albo zadzwoni do Ciebie.

Opłaty, które płacisz, są oparte na procesie licytacji, o którym Google nie ujawnia zbyt wielu informacji. W efekcie, jeśli jesteś gotów zapłacić 1,50 GBP za kliknięcie, a Twój konkurent ustawi niższą cenę ofertową, Twoja reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Google nie ujawnia wyników każdej licytacji. Wiesz tylko, czy Twoja reklama została wyświetlona i kliknięta. Mechanizmy stojące za tym, jak to działa, są bardziej złożone, ale ustalenie odpowiedniego budżetu i strategii ustalania stawek ma kluczowe znaczenie dla skutecznej kampanii marketingowej.

Nie ma znaczenia, ile osób zobaczy Twoją reklamę, nic nie płacisz, dopóki nie wejdą w interakcję z Twoją reklamą.

Optymalizacja strony (SEO)

Optymalizacja strony tak, aby pojawiała się w organicznych wynikach wyszukiwania, to kolejny sposób na znalezienie go przez klientów. Ta praktyka jest określana jako optymalizacja dla wyszukiwarek (lub w skrócie SEO) i pozwala pojawiać się w wynikach organicznych bez konieczności płacenia za reklamy.

Pozycjonowanie to złożony obszar i nie ma gwarancji, że Google będzie odpowiednio pozycjonować Twoją witrynę dla odpowiednich słów kluczowych, ale jeśli to zrobisz dobrze, możesz uzyskać ogromne korzyści w dłuższej perspektywie bez konieczności płacenia za kampanię Google Ads codziennie lub co tydzień.

Aspektem, który wiele firm pomija w SEO, jest to, że jest to ciągły proces ulepszania. Tylko dlatego, że witryna pojawia się na górze pierwszej strony wyników wyszukiwania, nie oznacza, że ​​tam pozostanie.

SEO wymaga przemyślanej strategii treści, która obejmuje profesjonalne projektowanie stron internetowych i regularne aktualizowanie treści strony.

W Kamreno współpracujemy z firmami, aby zapewnić, że ich strona internetowa zawiera właściwe słowa kluczowe i treść. Zadbamy o to, aby nagłówki treści, linki, a nawet kodowanie stron internetowych zawierały słowa kluczowe.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak możemy pomóc Ci stworzyć świetnie wyglądającą witrynę zoptymalizowaną pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Google My Business (GMB)

Google My Business koncentruje się na lokalnych firmach. Jeśli świadczysz usługi lokalne, Twój profil Google My Business może pojawiać się w Mapach Google oraz w wynikach wyszukiwania.

Aby zobaczyć to w akcji, przejdź do Google i po prostu wpisz restaurację lub kawiarnię. Powinieneś wtedy zobaczyć miniaturę mapy z listą kawiarni lub restauracji w pobliżu (jeśli tego nie widzisz, może to wynikać z ustawień prywatności i jeśli zezwalasz Google na dostęp do informacji o Twojej lokalizacji).

Wielką zaletą posiadania profilu Google My Business jest to, że Twoja firma może wyświetlać się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania (SEO) bez konieczności wydawania pieniędzy lub poświęcania zbyt dużej ilości czasu.

Istnieją jednak poważne ograniczenia. Poza tym, że jest to tylko dla lokalnych firm fizycznie obecnych, jest skuteczny tylko dla osób szukających w pobliżu.

Jeśli prowadzisz firmę sprzątającą w Krakowie, nie pojawisz się w wynikach wyszukiwania dla osoby z Warszawy. W rzeczywistości – w przypadku wielu firm, takich jak restauracje, wyniki są ograniczone dla kogoś, kto jest oddalony o zaledwie 30 – 40 km.

Innym ograniczeniem jest to, że może być trudno pojawić się nad innymi profilami Google My Business w wynikach wyszukiwania, jeśli w pobliżu znajduje się wiele podobnych firm. Google zazwyczaj udostępnia w wynikach wyszukiwania tylko 3 profili Google My Business i musisz kliknąć „Więcej miejsc”, aby zobaczyć pełną listę.

Skoncentruj się na świetnym projekcie strony internetowej!

Działania takie jak SEO wymagają posiadania odpowiednich słów kluczowych na właściwych stronach witryny, a przez lata widzieliśmy, jak wiele firm próbuje zoptymalizować swoją witrynę, wpychając słowa kluczowe, które ostatecznie sprawiają, że ich witryna jest nieprofesjonalna i trudna do odczytania.

Niezależnie od tego, czy stosujesz powyższe taktyki, aby zostać znalezionym przez klienta, czy inną taktykę, zawsze upewnij się, że Twoja strona jest skoncentrowana na kliencie i zachęcaniu go do podjęcia właściwych działań.

W końcu nie ma sensu, aby wielu potencjalnych klientów odwiedzało Twoją witrynę, jeśli jest ona źle zaprojektowana i zniechęca ich do kontaktu z Tobą!

Jak pozyskujesz klientów dla swojej firmy? Kamreno zapewnia strategiczne i internetowe wsparcie marketingowe, aby pomóc markom w rozwoju. Skontaktuj się już dziś, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o generowaniu większej liczby klientów.

Renata Kamińska

Kontakt: renata.kaminska@kamreno.com

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności