Jak uzyskać patronat medialny?

Konferencje, kongresy, targi, fora i inne wydarzenia wymagają dodatkowego wsparcia. Rozwiązaniem jest patronat medialny, który jest rodzajem sponsoringu udzielanego przez mass media tj. radio, telewizję, prasę oraz portale internetowe. W zamian za udostępnienie powierzchni reklamowej w mediach organizator wydarzenie zobowiązany jest do umieszczenia logo medium na wszystkich materiałach promocyjnych. Jakie korzyści płyną z posiadania patronatu medialnego? Jak wybrać odpowiednie medium dla swojego wydarzenia? Jakie formalności należy spełnić, aby uzyskać patronat medialny? Odpowiedzi szukaj poniżej.

 

 

U nas są same plusy – korzyści patronatu medialnego

Korzyści z patronatu jest wiele i to dla obu stron. Zarówno media, jak i organizatorzy otrzymują to, na czym im zależy – zwiększanie zasięgów wydarzenia oraz wzajemna promocja marki. Media lokalne chętnie obejmują patronatami imprezy w swoim regionie. Pozwala to na budowanie wizerunku zaufania do medium. Objęcie patronatem medialnym ważnych wydarzeń branżowych tj. Forum Ekonomiczne w Krynicy to ogromny zaszczyt i wyróżnienie dla redakcji. Materiał redakcyjny zebrany podczas eventu urozmaica oraz ubogaca przekaz medialny np. prasowy. Redakcja Dwumiesięcznika Business Intelligence Partnerem Medialnym XXX Forum Ekonomicznego 2020.

Dla organizatorów niebywałą korzyścią jest dotarcie do szerokiego grona potencjalnych uczestników kongresu, targów czy forum. Jeśli miałbyś samodzielnie dotrzeć do trzech milionów słuchaczy ogólnopolskiej rozgłośni radiowej, to ile czasu musiałbyś poświęcić? Wywiad w radio czy telewizji zwiększa wielokrotnie zasięg w bardzo krótkim czasie. Posiadanie logo mediów w materiałach prasowych lub np. na książce, napisanej przez autora to potwierdzenie wartości, jaką niesie za sobą organizowane wydarzenie lub publikacja. Zwiększa się w ten sposób poziom zaufania i wiarygodności do osób/instytucji posiadających patronat medialny.

 

Diabeł tkwi w szczegółach, czyli jak wybrać odpowiednie medium

Wybór odpowiedniego medium do objęcia patronatem medialnym jest bardzo ważny. Należy pamiętać, że od tego będzie zależeć powodzenie naszej promocji. Nie każde radio, telewizja czy prasa będzie chciało udzielić nam zgody na tą formę sponsoringu. Wiele zależy od tematyki wydarzenia, kto ubiega się o patronat oraz wzajemnych korzyści. Każda ze stron ma obowiązki, z których musi się wywiązać. Warto się z nimi zaznajomić przed wysłaniem prośby o patronat. Być może nie wszystkie warunki nam odpowiadają np. wyłączność patrona medialnego. Przy wyborze warto kierować się pozycją danego medium, opinią publiczną, poziomem zaufania oraz nawet naszą własną „lubością” danego medium. Zanim wyślesz prośbę dowiedz się czy wybrany adresat jest właściwy. Najczęściej na stronach internetowych radia, telewizji czy prasy znajduje się kontakt do osoby odpowiedzialnej za udzielanie patronatów. Możesz również pójść np. do urzędu miasta i szukać właściwej osoby, jednak może to być czasochłonne, a w obecnych czasach nawet mało realne. Skoncentruj swoją uwagę na tym, co chcesz osiągnąć dzięki uzyskanemu patronatowi i skieruj swoją prośbę we właściwe ręce.

Wnioski, maile, akceptacje – cała prawda o formalnościach

Formalności to nasza „ulubiona”, polska domena. W większości przypadków przed złożeniem prośby o patronat będziesz musiał wypełnić wniosek. Zawrzesz w nim wszystkie niezbędne informacje m.in.:

  • kto jest wnioskodawcą?
  • czego dotyczy przedsięwzięcie, które ma zostać objęte patronatem?
  • kiedy i gdzie będzie się odbywać? (dotyczy głównie eventów)
  • jaki jest zasięg przedsięwzięcia?
  • do kogo kierowane jest przedsięwzięcie?
  • jaka jest planowana liczba uczestników?
  • czy udział w przedsięwzięciu jest odpłatny?

Wypełniając wniosek napisz konkretnie, czego oczekujesz od patrona. Jakie korzyści są dla Ciebie najważniejsze. Nie bój się prosić o to, co potrzebujesz. Najwyżej dostaniesz mniej. To trochę tak jak w sprzedaży – negocjuj cenę z wysokiego poziomu, żebyś miał z czego zejść. Jeśli starasz się o kilka patronatów dopasuj prośbę do medium. Nie wysyłaj tego samego wniosku do wszystkich. Zadbaj o personalny charakter swojej prośby. nie przesadź z załącznikami. Nikt nie ma ochoty czytać elaboratów o Twojej kilkunastoletniej działalności. Wybierz tylko te, które są najistotniejsze do tego celu. Po uzyskaniu patronatu PODZIĘKUJ. To bardzo miły, ale i ważny gest. To, że dostałeś patronat oznacza, że Twoje wydarzenie, książka, event jest wartościowy i warto o nim mówić szerzej. Zajmij się przygotowaniem materiałów promocyjnych i poproś o ich akceptację przez patrona medialnego. Bez jego zgody nie możesz używać jego logo.

Pamiętaj, patronat medialny to idealny sposób na wsparcie Twojego przedsięwzięcia.

Redakcja Dwumiesięcznika Business Intelligence objęła Patronatem Medialnym m.in.:

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
  • Książkę „Kwadraciaki i Finanse”
  • Książkę „Listy płynące z serca. Kobiety dla kobiet”

 

Tekst: Elżbieta Jachymczak – redaktor naczelna Business Intelligence

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności