lederboard

Jak zacząć prowadzić profil na Instagramie?

Większość z nas ma od dawna założone konto na Instagramie, ale raczej nic na niego nie wrzucamy. Chcemy po prostu spokojnie przeglądać zdjęcia innych użytkowników, zostawiać serduszka pod postami i od czasu do czasu je skomentować. Jeśli jednak ostatnio naszła Cię ochota na lekkie ubarwienie swojego profilu, to nie ma co się zastanawiać. Zacznij tworzyć, póki masz na to ochotę.

 

Jak zacząć prowadzić profil na Instagramie?

Większość z nas ma od dawna założone konto na Instagramie, ale raczej nic na niego nie wrzucamy. Chcemy po prostu spokojnie przeglądać zdjęcia innych użytkowników, zostawiać serduszka pod postami i od czasu do czasu je skomentować. Jeśli jednak ostatnio naszła Cię ochota na lekkie ubarwienie swojego profilu, to nie ma co się zastanawiać. Zacznij tworzyć, póki masz na to ochotę.

Wybierz, czym chcesz się zajmować

Określona tematyka jest bardzo ważna dla twojego odbiorcy, ale także i dla Ciebie. Pomoże Ci ona nie tylko trzymać się określonej formy, o ile oczywiście chcesz, aby twój profil był uporządkowany i nie jest on przeznaczony tylko dla znajomych, ale do tego zgromadzi wokół Ciebie określoną społeczność. Na przykład prowadząc Instagram w tematyce fit, będziesz przyciągała do siebie osoby prowadzące zdrowy tryb życia albo takie, które dopiero chcą zacząć to robić. Utrzymanie takiej jednorodnej społeczności przy sobie będzie dla nas znacznie prostsze, bo tak zdobędziemy więcej obserwujących na Instagramie. Znacznie lepiej zacząć niszowo niż budować zainteresowanie sobą bardziej różnorodniej i celować w to czego poszukują na Instagramie, różne grupy osób.

Skup się na systematyczności

Systematyczność to nie tylko puste słowa. Niekoniecznie nawet twoi odbiorcy skorzystają na tym, że publikujesz stale i często, chodzi o bezduszny algorytm. Instagram lubi regularność. Dajesz mu znak, że jesteś zainteresowana działaniem na tej platformie, a to oznacza, że jesteś dla niego bardziej pewną inwestycją, niż osoba, która wrzuca zdjęcie raz na dwa miesiące. Mówiąc bardziej ogólnie, Instagram chce Cię promować na swojej stronie głównej bardziej, kiedy widzi, że możesz zdobyć dla niego stałych użytkowników. Oczywiście systematyczność to nie jedyne kryterium, ale regularne publikowanie znacznie zwiększa twoją szansę na większe zasięgi.

Wchodź w interakcje z obserwatorami

Odpisuj na komentarze. Zwracaj się z pytaniem do odbiorcy. Korzystaj z InstaStory. Te wszystkie kanały pozwalają Ci pokazać, że odbiorca i czas, który Ci poświęca, są dla Ciebie ważne. Nikt nie chce pisać komentarzy pod postami kogoś, kto nawet ich nie czyta, zwłaszcza jeśli są to mali twórcy i w naszych oczach nic ich nie usprawiedliwia. Kiedy ktoś pisze Ci komentarz albo wręcz wiadomość prywatną, chce, żebyś mu odpisała. I to najlepiej nie emotką, ale całym zdaniem. Budowanie społeczności na początku jest niezwykle ważne, ponieważ pozwala nam zdobyć sobie stały wartość zasięgów, która w przyszłości przełoży się napływ nowych followers.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności