Jak zbudować silną markę na polskim rynku?


Budowanie silnej marki to wyzwanie dla firm, które chcą utrzymać dobrą pozycję na rynku przez długie lata, a nie tylko zaistnieć na nim przez moment. Na co zwrócić szczególną uwagę przy kreowaniu własnego brandu? Przede wszystkim trzeba być konsekwentnym, dbać o jakość oferowanych produktów lub usług oraz wyróżnić się wśród innych.

Konsekwencja

W prowadzeniu biznesu ważny jest upór w dążeniu do celu i świadomość swojego produktu. Działania wykonywane konsekwentnie przez długi czas są znakiem jakości i determinacji, co wpływa pozytywnie na wizerunek całej firmy. Ważne też jest określenie zakresu świadczonych usług – czym właściwie się zajmujemy? Klienci potrzebują jasnego przekazu – co oferuje konkretna firma. Lata pracy nad uświadamianiem konsumentów czym zajmuje się przedsiębiorstwo, owocuje zbudowaniem rozpoznawalnej firmy o pewnej pozycji na rynku. Firma, która działa zgodnie ze swoją wizją i wartościami jest godna zaufania.

Zaufanie

Zadowolenie klienta ma ogromny wpływ na to jak firma funkcjonuje na rynku. A klient jest usatysfakcjonowany usługą lub produktem, gdy spełnia jego oczekiwania, jest zgodny z wcześniejszymi zapewnieniami producenta i najlepiej jest dostarczony w ekspresowym tempie. Trzeba mieć świadomość, że każdy z nas może popełnić błąd. Jednak za swoje pomyłki trzeba brać odpowiedzialność. Tym cechuje się dobra firma, lojalna w stosunku do klientów i ceniąca jakość swoich usług.

– Jakość produktów to jedna z wartości, na której skupiamy się najbardziej. Jestem świadomy tego, że tkaniny wychodzące z naszych magazynów są zgodne z opisem i spełnią oczekiwania klienta. Logo firmy zawsze jest nadrukowane po wewnętrznej stronie tkaniny, tak żeby klient miał gwarancję oryginalności produktu, a w razie problemów z tkaniną mógł ją zawsze zareklamować. Niestety zdarza się, że inne firmy podrabiają nasze projekty, więc nadrukowane logo jest zabezpieczeniem również dla nas. Toptextil funkcjonuje na rynku od 13 lat. Przez ten czas nauczyliśmy się, że w centrum biznesu zawsze stoi człowiek – klient. I to on weryfikuje naszą pracę, dokładność i rzeczywistą wartość produktów. Klienci są trochę jak nasi przyjaciele – lubią czuć, że można na nas liczyć – mówi Andrzej Moskała, prezes firmy Toptextil, wiodącego dystrybutora obiciowych tkanin meblarskich najwyższej jakości, importera, ale też eksportera.

Royal-G_zestaw. pomn

Eksponowanie swoich zalet

Każda marka ma coś, co wyróżnia ją spośród innych. Może to być niecodzienny design produktu, innowacyjny sposób komunikacji z konsumentami, nowoczesne technologie wykorzystywane tylko w jednej firmie.

Możliwości jest mnóstwo, trzeba przeanalizować wszystkie wady i zalety marki, by wybrać niepowtarzalną cechę wyróżniającą ją z ogromnej ilości przedsiębiorstw na rynku.

– Firmy prześcigają się w tym, kto będzie najbardziej nowoczesny, w jaki sposób zaskoczy wszystkich. Ale okazuje się, że czasami najlepszy efekt przynosi konsekwencje i skupienie się na swoich mocnych stronach. – Markę Toptextil cechuje zarówno przywiązanie do wartości i tradycji, jak i  innowacja i kreatywność. Pięć lat temu kiedy firma debiutowała na międzynarodowych targach Heimtextil we Frankfurcie nad Menem, ich tkaniny od razu trafiły na Forum Trendów. Ma to o tyle znaczenie, że są to targi bardzo duże, gdzie mamy wystawców z ponad 120 krajów, a grupa ekspertów wybiera najlepsze tkaniny. Dzięki temu, że wzory są oryginalne, znalazły się wśród wyróżnionych. Grono, które wybiera produkty na forum, jest gronem międzynarodowym. To duży sukces dla firmy, ale także dla naszego kraju – komentuje dr Marek Borowiński, znany Shop Doctor, ambasador marki Toptextil.

 

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności