lederboard

Joanna Ceplin: Dywersyfikujmy swoje działania w sieci

Z Joanną Ceplin, trenerką skutecznej komunikacji online rozmawiają Matylda Setlak i Anna Ewa Suska, współzałożycielki ExcellenceVale. To z ich inicjatywy 17 marca 2018 r. w Londynie Joanna Ceplin poprowadzi szkolenie Ty i Twoja marka online, które zgromadzi przedsiębiorczych Polaków, którzy chcą dokształcać się w obszarze social mediów.

 

Matylda Setlak: Jaki potencjał Twoim zdaniem tkwi jeszcze w świecie social mediów? Do jakich rozmiarów mogą się one rozwinąć? 

Joanna Ceplin: Tak naprawdę media społecznościowe stale ewoluują, z jednej strony będą się rozwijać, ale będą też powstawać nowe platformy skupiające się na bardziej niszowych społecznościach. Jeżeli rozmawiamy o potencjale, to powiedzmy sobie szczerze, chyba nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego jak duży wpływ mają na nasze decyzje wiadomości publikowane na portalach społecznościowych. Powoli widać, że poprzez media społecznościowe można manipulować dużym grupami odbiorców, nawet w kwestiach politycznych. Podczas moich szkoleń skupiam się na szeroko pojętej komunikacji online. Między innymi ważne jest przemyślenie tego, co zostawiamy w Internecie – trzeba mieć świadomość, że każdy nasz komunikat wpływa na naszą markę osobistą oraz markę organizacji jaką reprezentujemy.

Anna Ewa Suska: Czy sprzedając na Facebooku swoje produkty i usługi naprawdę można osiągnąć spektakularne sukcesy?

Joanna Ceplin: Oczywiście, trzeba tylko znać zasady tej gry. Jeżeli nie włożymy wysiłku w przygotowanie planu komunikacji, nasze działania będą chaotyczne, a treści zamiast przyciągnąć klientów mogą raczej ich odstraszyć – wtedy bardzo szybko uznamy, że z tym sukcesem to ściema. Prawda jest taka, że samo pytanie o sprzedawanie na Facebooku wprowadza już w błąd. Facebook to sieć społecznościowa, dbajmy tam w pierwszej kolejności o społeczność, a dopiero potem myślmy o zamianie naszej społeczności w klientów.

Matylda Setlak: Dlaczego według ciebie rozwój marki online jest tak ważny?

Joanna Ceplin: Gdy rozejrzymy się dookoła odpowiedź powinna przyjść nam do głowy od razu: Każdy ma w smartfonie wszystkie informacje zaraz pod kciukiem. Każdy może powiedzieć „sprawdzam Cię” i poszukać opinii na nasz temat. Oczywiście najlepiej jest, kiedy panujemy nad naszą komunikacją, monitorujemy co inni publikują na nasz temat. Znam wiele historii, gdzie fatalne materiały w sieci uniemożliwiły rozwój i karierę. W biznesie wizerunek online przekłada się oczywiście na sprzedaż.

Anna Ewa Suska: Jakie błędy najczęściej popełniane są podczas prowadzenia profili w mediach społecznościowych?

Joanna Ceplin: Podstawowy błąd, to brak zrozumienia klienta i jego potrzeb, a co za tym idzie przygotowanie nieodpowiednich treści. I chociaż wiele o tym już powiedziałam i napisałam, nadal wielu moich klientów nie rozumie, że w dzisiejszych czasach albo poświęcą na to czas i odrobią tę lekcję, albo cały czas będą rozmijać się z odbiorcami.

Anna Ewa Suska: O czym należy pamiętać, żeby nie zdarzały się nam spektakularne „przepalenia” budżetów reklamowych?

Joanna Ceplin: Znajomość grupy docelowej, podział grup odbiorców na „hot”, „warm” i „cold”, odpowiedni cel, a przede wszystkim edukacja. Uczmy się! Nie działajmy „bo tak nam się wydaje”. Nawet, gdy zlecamy działania zewnętrznym podmiotom musimy wiedzieć na co zwracać uwagę, jakie dane kontrolować. Jeżeli mówimy o Facebooku, to każdy z nas może sam taką reklamę ustawić. Czasami mała inwestycja w wiedzę przyniesie nam niesamowitą oszczędność czasu i lepsze efekty.

Matylda Setlak: Dużo mówi się o Facebooku Zero? Co to znaczy, czy naprawdę zasięgi zostaną drastycznie zmniejszone? Jak się przed tym zabezpieczyć?

Joanna Ceplin: Tak, zasięgi będą drastycznie zmniejszone. Każdy kto prowadzi biznes, wie że Facebook to też biznes, który ma pewną strategię. Pozyskał miliardy użytkowników i nadszedł czas, aby z tego skorzystać. Jeśli chcesz docierać do klientów, którzy spędzają czas na Facebooku – to albo oferuj im niesamowite treści (wtedy oni sami Cię odnajdą, polecą, a Facebook zapewni zasięgi), albo skorzystaj z płatnych działań. O takiej sytuacji, czyli o braku zasięgów mówiłam na moich szkoleniach już w 2016 roku. To było do przewidzenia. Dlatego te osoby, które interesowały się tym tematem, dbały nie tylko o konto firmowe na Facebooku, ale dywersyfikowały swoje działania. Dlatego uczę jak budować listy mailingowe, rozwijać blog lub budować swoją markę również na innych platformach.

Anna Ewa Suska: Kto w pierwszej kolejności powinien przyjść na szkolenie Ty i Twoja marka online?

Joanna Ceplin: Każdy, kto widzi jaką rolę odgrywa Internet i sieci społecznościowe. Każda przedsiębiorcza osoba, która czuje, że mogłaby rozwinąć swój biznes jeszcze bardziej, którą interesuje skala i nowi klienci. Każda osoba, która nie umie zamienić odbiorców w klientów. Każdy, kto czuje, że treści wideo to przyszłość. Podczas tego szkolenia omawiam proces zarządzania swoją komunikacją online, ta wiedza, to obecnie podstawa dla każdego. Niestety wiele osób nie dba o ten obszar, choć na efekty wcale nie trzeba długo czekać. Trzeba tylko zacząć działać i z każdym dniem będziemy zauważać zmiany.

Anna Ewa Suska i Matylda Setlak: Dziękujemy za rozmowę i do zobaczenia w marcu na szkoleniu Ty i Twoja marka online!

 

Joanna Ceplin na specjalne zaproszenie firmy ExcellenceVale poprowadzi szkolenie Ty i Twoja marka online, które odbędzie się 17 marca 2018 r. w Londynie.

Zapisy i bilety w promocyjnej cenie na: http://excellencevale.com/twoja-marka-online/#zaproszenie

Dzięki szkoleniu Ty i Twoja marka online przeprowadzisz METAMORFOZĘ Twojej marki online i poznasz zasady budowania jej na 4 platformach – Facebooku, Instagramie, LinkedIn i YouTube. Podczas szkolenia: • dowiesz się od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała, • omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, Linkedin, Instagram, YouTube, • poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe, • dowiesz się jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów, • poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych,• dowiesz się jak znaleźć odbiorców Twoich produktów lub usług i jak stworzyć swoje przesłanie, • gdzie warto być obecnym, • jakie ZASADY prowadzą do sukcesu na platformach: Facebooku, Instagramie, Linkedin, YouTube. Podczas szkolenia zrozumiesz, dlaczego Twoja obecność w mediach społecznościowych jest KLUCZOWA do rozwoju Twojego biznesu.

Patronat medialny nad szkoleniem objęły: Businesswoman&Life, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Londynek.net, MojaWyspa.co.uk, Goniec Polski, WLuton.net, MagazynLokalny.co.uk, BiznesNaFali.pl, Klub Marka Jest Kobietą.

Sponsorami szkolenia zostali:

IMD Solicitors międzynarodowa kancelaria adwokacka, lider w świadczeniu kompleksowych usług prawnych na terenie Anglii oraz Walii. To najwyższej jakości opieka prawna w konkurencyjnej cenie dla klientów indywidualnych oraz firm. Prowadzi z sukcesem sprawy m.in. z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego, gospodarczego, karnego, imigracyjnego, prawa pracy, a także z zakresu odszkodowań czy też prawa spadkowego.

London Business Solutions LTD. To polskie biuro księgowe w północno zachodnim Londynie. Oferuje ono m.in. księgowość dla firm, osób samozatrudnionych, ubezpieczenia, odszkodowania, rozliczenia, usługi optymalizacji ZUS, biznes plan, rejestrację VAT, listy plac w UK i rejestrację pracodawcy.

Axe Capital. To polski ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach na życie, od chorób krytycznych, od utraty przychodów, domu, mienia, biznesu, motrgage advice, odszkodowań oraz testamentów.

Joanna Ceplin – bio

Trener skutecznej komunikacji online. Doradza firmom i osobom indywidualnym w obszarach związanych z komunikacją w mediach społecznościowych, tworzeniem koncepcji kreatywnych online oraz budowaniem wizerunku. Autorka Planera Nowoczesnego Przedsiębiorcy, kursów online „Jak tworzyć angażujące treści”, „Zaplanuj swój Biznes w mediach społecznościowych”, „Skuteczna reklama na Facebooku”, „Turbo lista mailingowa” oraz szkolenia stacjonarnego markaonline.pl Łącznie z jej szkoleń i kursów w ciągu ostatnich 2 lat skorzystało ponad 3000 osób. Szkoląc skupia się na efektywnym planowaniu, organizacji i automatyzacji działań w mediach społecznościowych.

O ExcellenceVale

Firma oferuje szkolenia stacjonarne z najlepszymi polskimi trenerami, coachami i psychologami oraz biznesowe programy mentoringowe, a w przyszłości również inne produkty rozwojowe.

ExcellenceVale powstało po to, aby dostarczyć jak najlepszych narzędzi do rozwoju osobistego i biznesowego, a dzięki temu  wpływać na poprawę świadomości, rozwój wiedzy, umiejętności i postaw. Firma działa w branży rozwoju osobistego i biznesowego, kierując swoją ofertę do Polaków niezależnie od ich miejsca zamieszkania.

Dąży do momentu, gdy świadomość Polaków zmieni się w takim stopniu, że większość społeczeństwa będzie w stanie w pełni realizować swój potencjał osobisty, zawodowy i biznesowy.

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności