lederboard

Już 62% Polaków płaci zbliżeniowo. Firmy powinny POStawić na terminal

Z badania Santander Bank Polska „Indeks Mobilności Bankowej” wynika, że aż 62% Polaków płaci zbliżeniowo. To ryzyko straty aż 6 na 10 klientów dla firm, które nie akceptują płatności bezgotówkowych. Przedsiębiorcy mogą zwiększyć swoją konkurencyjność, zgłaszając się do Programu Polska Bezgotówkowa, którego Santander Bank Polska jest partnerem.

 

 

Polacy przyzwyczaili się do tego, że nie muszą nosić przy sobie gotówki, bo za zakupy czy usługi zapłacą kartą. Z badania Santander Bank Polska wynika, że z wygodnego zbliżania karty do terminala korzysta aż 62% Polaków. Liczba sklepów i punktów usługowych, które akceptują płatności kartami płatniczymi od kilku lat rośnie. Nadal jednak w wielu miejscach trudno o terminal, m.in. na targach i bazarach, w drobnych punktach usługowych, małych sklepikach czy salonach kosmetycznych.

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że w czerwcu br. na polskim rynku funkcjonowało ponad 850 tys. terminali płatniczych, o niecałe 150 tys. więcej niż w czerwcu 2018 roku. Oznacza to niewielki spadek dynamiki przyrostu nowych urządzeń, ale eksperci Santander Bank Polska wskazują, że potencjał wśród firm, które dotychczas nie korzystały w swojej działalności z terminala płatniczego, oraz nowo powstających działalności, jest stale duży.

Polacy nawet w małych punktach usługowych chcą płacić kartą. Coraz częściej nie noszą ze sobą gotówki. Rośnie grono płacących nie tylko plastikowymi kartami, ale także telefonem, który każdy z nas ma przy sobie. Brak terminala to ryzyko utraty klienta. Firmy nie powinny zwlekać z przystąpieniem do Programu Polska Bezgotówkowa, zwłaszcza, że na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, które pozwalają dopasować typ urządzenia do prowadzonej działalności. W Santander Bank Polska wprowadziliśmy m.in. mobilny terminal mPOS czy nowoczesne modele terminali stacjonarnych i przenośnych – mówi Piotr Termena, zarządzający biznesem acquiringowym w Santander Bank Polska.

Terminal dobrany do typu działalności

Mobilne terminale mPOS to rozwiązanie wprowadzone przez Santander Bank Polska, które sprawdzi się w firmach prowadzących działalność w ruchu, np. kurierskich. W przeciwieństwie do tradycyjnego rozwiązania, mPOS nie musi być przypisany do jednego miejsca i na stałe połączony z internetem. Nie wymaga też stałego podłączenia do zasilania. Wystarczy skonfigurować mPOS z tabletem czy smartfonem z dostępem do sieci. Co ważne, firmy przystępując do Programu Polska Bezgotówkowa mogą otrzymać mPOS za darmo.

Poza mPOS firmy mogą wybierać w terminalach stacjonarnych i przenośnych. Te pierwsze sprawdzą się w biznesie takim jak sklep czy hotel. Zaletą rozwiązania jest szybkość przetwarzania danych, ale terminal musi być na stałe podłączony do linii telefonicznej lub internatu, a także stałego dostępu do źródła zasilania. Terminale przenośne doskonale spiszą się m.in. w restauracjach i kawiarniach, bo dają pracownikom swobodę poruszania się z urządzeniem w ręku oraz rozliczania rachunków bezpośrednio przy stoliku. Urządzenia tego typu mają wbudowany akumulator oraz ładowarkę, a transfery płatnicze realizowane są w oparciu o bezprzewodową transmisję danych. Bez względu jednak na wybrany typ, stacjonarny czy przenośny, firmy mogą liczyć na nowoczesne modele. Santander Bank Polska wprowadził terminale, które są bardziej intuicyjne, mają kolorowe, dotykowe wyświetlacze i pozwalają sprawnie realizować transakcje.

Więcej informacji: https://bank.santander.pl/ms/polskabezgotowkowa/index.html.

 ***

Metodologia badania: Badanie przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Santander Bank Polska w terminie 27.07.2018-21.08.2018. Do przeprowadzenia badania użyto metody CAWI, gdzie respondenci wypełniają ankietę za pośrednictwem internetu. Badaniem objęto 750 respondentów.

Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu oraz regulamin promocji dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 14.10.2019.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności