Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Podwyżki cen nie odpuszczają. W sklepach jest już o blisko 5 proc. drożej niż rok temu

Już o blisko 5% rdr. podrożały codzienne zakupy. Tak pokazuje ostatnia analiza rynkowa prawie 79 tys. cen detalicznych. We wrześniu br. na 17 monitorowanych...
Strona głównaLudzie sukcesuKatarzyna Pietrzyk-Bilewicz: Sztuka budowania relacji

Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz: Sztuka budowania relacji

Jest wiele aspektów gwarantujących sukces w biznesie. Oprócz dobrego biznesplanu, działania z pasją i wykorzystania możliwości, jakie daje określona nisza, kluczowa jest również sztuka budowania relacji: zarówno z klientami, jak i pracownikami. Przekonuje o tym Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz z firmy Higiena Serwis.

 

 

Będąc przedsiębiorcą, można oferować produkty najwyższej jakości, trafiające w zapotrzebowanie odbiorców. Jeśli jednak tym działaniom nie towarzyszy nastawienie na zbudowanie długofalowych relacji z klientami, nie osiągniemy sukcesu. Trafności tej tezy dowodzi kariera Katarzyny Pietrzyk-Bilewicz, właścicielki firmy Higiena Serwis – uznanego na naszym rynku dostawcy profesjonalnych środków czystości, wśród których znajdują się również produkty pomagające chronić środowisko naturalne. W ciągu 20 lat Higiena Serwis przekształciła się z niewielkiego, niszowego przedsiębiorstwa, w prężnie działającą firmę. Zdaniem Katarzyny Pietrzyk-Bilewicz, rozwój przedsiębiorstwa nastąpił dzięki nastawieniu na potrzeby klienta realizowane poprzez kompleksowe doradztwo1 Dzięki takiemu nastawieniu obie strony budują długofalowe relacje, które procentują sukcesem. Efekt to obopólne zadowolenie i nieustanny rozwój.:

– Przede wszystkim, jesteśmy zawsze otwarci na potrzeby klienta. On jest w centrum uwagi. Korzystając z naszego doświadczenia i wiedzy można zdecydowanie ułatwić swoją pracę. Najbardziej zależy nam na tym, aby klient zaczynając współpracę z nami, miał pewność, że zaproponowane rozwiązania będą dla niego optymalne – mówi właścicielka firmy Higiena Serwis.

Działania podejmowane przez Katarzynę Pietrzyk-Bilewicz wynikają z chęci rozwoju, wypracowywania nowych rozwiązań, ale też entuzjazmu i radości z realizowania się na polu zawodowym. Nie zawsze jednak sytuacja była bezproblemowa:

– Od prawie 25 lat jestem przedsiębiorczynią – prowadzę firmę handlową działającą w segmencie B2B. Gdy zaczynałam swoją działalność, byłam pełna pasji, radości, optymizmu i wiary w sukces. Firma świetnie się rozwijała i prosperowała. Wraz z rozwojem przybywało mi obowiązków, odpowiedzialności i trudnych spraw do rozwiązania, co zaczęło mieć realny wpływ na moje samopoczucie i mój stosunek do pracy. Czułam, że gdzieś zatraciłam swoją pasję i radość, z którą wyruszałam, a utknęłam w rutynie, terminach i obowiązkach. Praca nie sprawiała mi już takiej satysfakcji. Chciałam to zmienić, znów poczuć radość i wiatr pod skrzydłami. Zaczęłam się zastanawiać, co mogę zrobić, co mogę poprawić, jak wprowadzić te wszystkie zmiany? – mówi Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz.

– W tym momencie zaczął się etap mojego świadomego rozwoju, który zaowocował odkryciem pasji i moich talentów, wyznaczeniem nowych celów i priorytetów. O tym, jak do tego doszło, opowiem 24. marca podczas I Forum Kobiet Biznesu organizowanego przez Europejski Klub Kobiet Biznesu, gdzie będę mieć ogromną przyjemność być panelistką. Tematem mojego wystąpienia będzie: pasja w biznesie.

Chcąc uchylić rąbka tajemnicy, można zdradzić, że w przypadku Katarzyny Pietrzyk-Bilewicz, w zakresie budowania więzi z szeroko pojętym gronem współpracowników niezwykle pomocne są umiejętności i kompetencje nabyte podczas studiów na kierunku psychologia w biznesie oraz dodatkowych kursów i szkoleń. Szczególne miejsce zajmuje tu również członkostwo w wyjątkowej organizacji: Maxwell Leadership Certified Team Poland:

– W tej społeczności spotkałam wyjątkowych ludzi, o wspaniałych wartościach, którzy sami stale rozwijają swoje umiejętności i kompetencje oraz pomagają innym w ich rozwoju. Są tu wybitni trenerzy, coachowie, mówcy, którzy każdego dnia wnoszą wartość w życie innych ludzi. Na szczególną uwagę zasługuje pogram transformacji narodów Change Your World, którą założyciel John Maxwell uważa za jeden z najważniejszych w swoim dorobku – mówi właścicielka marki Higiena Serwis.

– Jako osoba uprawniona do prowadzenia szkoleń, coachingu, przemówień publicznych i innych form przekazywania wiedzy, przy wykorzystaniu zasobów szkoleniowych dr Johna C. Maxwella – eksperta #1 na świecie w dziedzinie przywództwa jestem bardzo dumna z bycia częścią tej społeczności. Cieszę się na dalszy rozwój i czerpanie z ogromnych zasobów materiałów szkoleniowych, do których mam dostęp i których cały czas przybywa. Z ostatniego szkolenia z Johnem – zabrałam ze sobą zdanie: „Nie zadawaj sobie pytania, kiedy zakończysz swój rozwój, tylko jak daleko możesz dojść w drodze swojego rozwoju”, co oznacza, że nie ma granicy, że rozwój jest bezkresny, co jest szalenie optymistyczne.  Gdzie będę za rok, za dwa, czy za dziesięć lat? Jeszcze tego nie wiem, ale już cieszę się na tę drogę.

Budowanie i podtrzymywanie relacji jest prawdziwą sztuką, która może być realizowana na wielu obszarach. Na płaszczyźnie biznesowej warto w tym temacie podpatrzeć poczynania inspirujących osób, które osiągnęły sukces i na tym nie poprzestały. Przykładem z pewnością może być Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz!

Joanna Bielas