lederboard

Kenzo – symbol pożądania


Luksus, wszechstronność i awangarda to przepis na sukces, którego marka Kenzo trzyma się od samego początku funkcjonowania. Tylko (i aż) tyle wystarczy, by osiągnąć sukces!

 

Wśród znanych na całym świecie przedsiębiorstw tylko nieliczne potrafią wylansować szeroką gamę produktów, która z każdym sezonem uzyskuje budzące uznanie wyniki sprzedaży. Ta sztuka z pewnością od dziesięcioleci udaje się marce Kenzo!

Początki funkcjonowania firmy sięgają 19764 roku, kiedy pod nazwą Jungle Jap młody japoński projektant Takada Kenzo w Paryżu założył swoje studio. Dlaczego zdolny i obiecujący Japończyk, mający w kieszeni dyplom prestiżowej uczelni Bunka Fashion Collage wybrał akurat stolicę Francji, a nie Tokio, cenione przecież w środowisku modowym? Odpowiedź jest prosta, Takada Kenzo od zawsze uznawał zasadę: „jak spaść to z wysokiego konia”. Ogromne zaangażowanie, innowatorskie dla Europy pomysły i niecodzienne rozwiązania w krótkim czasie zostały docenione zarówno przez klientów, jak i znawców modowej branży. Przywodzący na myśl dżunglę wystrój butiku Kenzo był jak powiew świeżego powietrza dla znudzonych haute couture Francuzów, a widniejący na wielu projektach Kenzo tygrys – stał się najbardziej pożądanym logo.

– Dziergane i haftowane swetry, które znalazły się w naszych kolekcjach były zbyt drogie, aby sprzedać się w dużej ilości – wspomina początki działania firmy Carol Lim, dyrektor artystyczny marki Kenzo. – Nagle pojawiła się lista tuż po ukazaniu się kampanii reklamowej. Kiedy sweter z tygrysem pojawił się w sklepie wybuchł szał. Nie byliśmy w stanie zatrzymać ich w sklepie nawet przez chwilę – dodaje projektant. Nic dziwnego zatem, że w szybkim czasie projekty Kenzo podbiły francuskie redakcje „Elle” czy „Vouge’a”.

Pierwsza męska kolekcja domu mody Kenzo (znanego pod tą nazwą od 1970 roku), którą zaprojektował Gilles Rosier zadebiutowała w 1983 roku i niemal z marszu została wyprzedana. Kolejne projekty pozwoliły domowi mody Kenzo wypracować stabilną pozycję na trudnym przecież rynku mody, której do tej pory nie zachwiał żaden kryzys.

Wielki kreator, Takada Kenzo i jego projekty są modne do dziś, najlepszym tego przykładem jest wizytówka marki Kenzo – bluza z nadrukiem tygrysa.

Z czasem firma wciąż rozszerzała swój asortyment, nie pozwalając tym samym stałym klientom na nudę, i jednocześnie przykuwając uwagę coraz to nowych odbiorców. Dziś Kenzo oferuje zatem m.in. kolekcję damską, męską, dziecięcą czy niemowlęcą. Oprócz tego wielkim zainteresowaniem cieszą się dodatki z logo firmy, od butów począwszy, na biżuterii skończywszy.

 

4

 

Obiektem pożądania wśród fashionistów są zwłaszcza zegarki „by Kezno”. Pomijając parametry techniczne, czasomierze sygnowane logo marki łatwo dopasować do codziennego wizerunku. Uosobieniem stylu glamour są wykonane ze szlachetnych materiałów luksusowe zegarki na bransolecie. Można je nosić zamiast biżuterii!

Przysłowiowym strzałem w dziesiątkę było jednak wprowadzenie na rynek zapachów od Kenzo – zarówno damskich, jak i męskich. Także tę branżę japońska marka podbiła błyskawicznie, a wszystko dzięki szerokiej gamie produktów, które na tle innych firm wyróżniały niezwykle oryginalne, przywodzące na myśl egzotykę lub nowoczesność kompozycje zapachowe oraz misternie wykonane flakony.

Nie od dziś wiadomo również, że synonimem Kenzo jest również wysoka jakość oferowanych produktów. Wedle filozofii firmy cena musi iść w parze z najlepszymi, naturalnymi materiałami i starannością wykonania. Bez wątpienia ta cecha wyróżnia Kenzo na tle innych, adresowanych do młodej klienteli marek. A czy stanowi wabik dla kolejnych nabywców? Wyniki sprzedaży zdają się to potwierdzać!

Nic dziwnego zatem, że dochody firmy od lat utrzymują się na wysokim poziomie i jak do tej pory żaden kryzys finansowy nie stanowił dla niej większego zagrożenia.

Historia marki Kenzo w Polsce sięga roku 2009, kiedy to zorganizowany został pierwszy pokaz. Dla polskich klientów ubrania czy dodatki z metką Kenzo to kwintesencja stylu i nowoczesności, luksusu i awangardy. Ubrania Kenzo, odpowiednio zestawione, tworzą zachwycające stylizacje, natomiast zapachy opatrzone logo firmy to kult dobrego smaku.

Dziś każdy pokaz kolekcji Kenzo na nowy sezon budzi wiele emocji i gromadzi zarówno przedstawicieli świata mody, jak i show biznesu. Nic dziwnego – w końcu Kenzo, jak nikt inny, dobrze wie, jak z pozoru zwyczajnej stylizacji nadać luksusowy sznyt!

 

Joanna Początek

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności