Pierwsze spotkanie z cyklu „Kobiece Inspiracje” odbyło się w niedzielę 12 marca 2017 roku w klimatycznym warszawskim Teatrze Kamienica. Konsorcjum Wydawnictwa Anagram i Fundacji Duży Format – organizatorów wydarzenia – zaproponowało temat „Kultura i biznes”. Na scenie mogliśmy zobaczyć m.in. Ilonę Adamską, Grażynę Torbicką, Ewę Łabno-Falęcką, Annę Mętrak, Justynę Sieńczyłło i Danutę Terpiłowską. Panie opowiadały o pasjach, które niejednokrotnie przeobraziły w zawód: kinie, teatrze, sztuce. Za każdym razem wywiązywała się dyskusja z paniami z widowni, które chciały dowiedzieć się więcej na dany temat. Rozmowy przenosiły się do foyer.
„Zrozumienie wzajemnych potrzeb i oczekiwań, pomaga zbudować długoterminową współpracę opartą na zaufaniu i dialogu” – słowa Ewy Łabno-Falęckiej (Mercedes-Benz, główny partner wydarzenia) były jeszcze długo omawiane. Panie w większości również zidentyfikowały się ze słowami Ilony Adamskiej „Im wyżej tym samotniej, ale trzeba stawiać na jakość a nie na ilość relacji oraz że warto inspirować się osobami, które są wyżej ode mnie”.
Na pierwsze spotkanie „Kobiece Inspiracje” zaprosiły również firmę kosmetyczną, perfumerię, projektantkę mody, producenta wódki oraz specjalną ciastkarnię. Byłą to wyselekcjonowana, nieliczna grupa wystawców. Każda z pań dostała torbę z katalogiem w postaci książki, książką „Kino ze znakiem jakości” pod redakcją Anny Mętrak i tomikiem poezji oraz drobnymi upominkami od partnerów wydarzenia. Pod koniec spotkania odbyła się loteria wizytówkowa z cennymi nagrodami m.in.: vouchery na weekend z Mercedesem i weekend w nadmorskim SPA czy akwarela Agnieszki Gil i wiele innych.
Należy też wspomnieć, że wszystkie rozmowy na scenie prowadził Konrad Szczebiot, teatrolog i radiowiec, a wydarzenie uświetniły koncerty Dominiki Świątek i Gabán Azul – zespołu, którego założycielem jest Gabriel Hernadez-Riso. Magdalena Koperska (Anagram) i Rafał T. Czachorowski (Fundacja Duży Format) zaprosili również na scenę jedenastoletnią Anie Bałdowską, która zaskoczyła słuchaczy „potężnym głosem” podczas zaśpiewania „Feelings” Morissa Alberta.
Jak podkreślają organizatorzy chcą również dawać szansę tym wyjątkowym, bardzo młodym wykonawcom.
LBQ było partnerem medialnym wydarzenia.