Zostań członkiem

Otrzymuj najlepsze oferty i aktualizacje dotyczące Magazynu LBQ.

― Reklama ―

spot_img

Anonimowość w sieci – mit, który warto obalić

W erze wszechobecnego Internetu wielu użytkowników ulega złudzeniu, że są anonimowi w sieci. To poczucie bycia niewidzialnym często skłania do działań, które w realnym...
Strona głównaRozmaitościKonferencja Polish Luxury Market Summit 2017 – The Future

Konferencja Polish Luxury Market Summit 2017 – The Future


24 maja 2017 roku odbyła się druga edycja unikatowego wydarzenia Polish Luxury Market Summit. Tematem przewodnim konferencji była przyszłość rynku dóbr luksusowych w Polsce, światowe trendy w komunikacji i sprzedaży dóbr luksusowych oraz współpraca marek luksusowych ze środowiskiem kultury i sztuki. W spotkaniu udział wzięli eksperci z dziedziny dóbr luksusowych oraz przedstawiciele firm sektora premium takich jak BMW i Christian Dior. Niespodzianką był mini recital ukraińskiej pianistki Svetlany Gololobovej.

 

 

Konferencję otworzyła prezentacja wyników badań przeprowadzonych przez Havas Media/ LuxHub na temat zamożnego konsumenta w Polsce i jego zachowań. Beata Orkwiszewska oraz Anna Kuropatwa przedstawiły profil polskiego konsumenta dóbr luksusowych a także kanały wykorzystywane w komunikacji w obszarze dóbr luksusowych.

konf8

Przyszłość rynku dóbr luksusowych na świecie omówiła Anna Szubrycht właścicielka Chic Being. Wskazała na zmieniające się oczekiwania i zachowania konsumentów, którzy zamiast w dobra materialne inwestują w doświadczenia jakie ze sobą niosą. „Luksus zmienia swoją definicję i jest teraz bardziej związany z byciem niż z posiadaniem” – powiedziała Anna Szubrycht w trakcie prezentacji. – Jest demokratyczny, dostępny zarówno przez kanały offline jak i online. Zmiany w obszarze zachowań konsumentów nie powinny jednak wpłynąć na DNA marki, która musi trzymać się swoich wartości.

konf1

W panelu dotyczącym obecności marek luksusowych w Social Media prelegenci reprezentujący marki premium podkreślili, że są to dla nich istotne kanały wymiany doświadczeń, budowania wizerunki i zarazem sprzedaży produktów czy usług. Przykłady komunikacji marek luksusowych w social media, influencer marketingu oraz współpracy z blogerami oraz grupami influencerów przedstawiła Monika Majgaard, ekspertka Social PR.

Mecenas Magdalena Korol poruszyła aspekty prawne takie jak ochrona marki i własności intelektualnej.

Po prezentacji dotyczącej korzyści jakie może nieść ze sobą połączenie muzyki klasycznej i biznesu odbył się mini recitalu ukraińskiej pianistki Svetlany Gololobovej.

konf9

W panelu dyskusyjnym na temat wspierania kultury przez marki luksusowe wzięły udział: Małgorzata Cecherz-Kowalska, dyrektor marketingu BMW Group Poland, Magda Bulera-Payne, eskspert PR ds. rynku dóbr luksusowych oraz Karolina Nowak-Sarbińska z Wealth Solutions. Panel moderowała Ewa Mierzejewska, redaktor naczelna magazynu „Dom & Wnętrze”. Paneliści przedstawili korzyści wynikające ze współpracy z artystami oraz przykłady projektów realizowanych przez ich marki w tym obszarze, takie jak Fundacja Louis Vuitton czy film dokumentalny Bartosza Konopki – Droga do mistrzostwa współtworzony przez BMW.

konf15

Na koniec Thomas Drevet z Christian Dior z Dubaju opowiedział o globalnych zmianach w podejściu do biznesu i doświadczeniu zakupowym. „Luksus nadal wymaga bezpośredniego kontaktu z wymagającym konsumentem, dlatego marki będą inwestować w swoje własne salony sprzedaży, nie pomijając jednak kanału online” – zauważył Drevet.

Wydarzenie zorganizowała agencja ESSE Media specjalizującą się w marketingu dóbr luksusowych i wydającą cykliczny przewodnik Book of Luxury.

konf7

Partnerami konferencji byli m.in. firmy LuxHub Havas Media, BMW Group Poland, Villa Foksal, Black Rabbit, Dr.Irena Eris, Atelier Mesmetric, Grupa Vidoq, Newby, Alfa Studio, Caffee Zone, Dr.Irena Eris, Voda Collagen i Visau Multimedia.