Prowadzisz własny biznes? Wskaźnik KPI, to element, który musisz znać! Jak on działa?
Efektywność firmy to podstawa, która przekłada na się na nasze zarobki i rozwój. Każdy przedsiębiorca chce, aby efekty działań jego marki oraz wkład włożony w pracę nad nią, przynosiły jak najwyższe zyski. Czy efektywność Twoich ruchów sprzedażowych i marketingowych jest dla Ciebie zadowalająca?
KPI to wskaźnik, który ułatwia i uporządkowuje prowadzenie biznesu. Zarządzanie własną firmą wymaga ciągłego monitorowania efektów. Tylko w ten sposób będziesz mógł skupić się na działaniach, które są skuteczne i wyeliminować te niepotrzebne. Na czym dokładnie polega wskaźnik KPI i w jaki sposób może pomóc Twojemu biznesowi?
KPI – CO TO JEST?
KPI, czyli Key Performance Indicators, to kluczowe wskaźniki efektywności. Dostarczają one przedsiębiorcom danych, które określają postęp działań firmy. Wskazują jak bardzo zbliża się ona do osiągnięcia wyznaczonego celu. KPI oceniają skuteczność podejmowanych działań. Pomagają w wielu obszarach prowadzenia firmy. Używane są przede wszystkim do kontroli czynności podejmowanych przez przedsiębiorstwo, ale także do porównywania ich z konkurencją.
Wskaźnik KPI powinien być mierzalny. Tylko w ten sposób spełni swoją funkcję. Odnosić się musi także do wcześniej postawionych, konkretnych celów, do których przypisana jest data realizacji. Musi być przejrzysty, obiektywny i jasny.
DLACZEGO FIRMY POTRZEBUJĄ KPI?
KPI przede wszystkim mierzą skuteczność podejmowanych działań, ale nie jest to ich jedyne zadanie. W pewien sposób wskazują one do czego firma powinna dążyć. Przynoszą one wiele korzyści:
- Wskazują nad jakimi działaniami warto więcej pracować, a które należy całkowicie wykluczyć,
- Pomagają w przejrzystym określeniu kosztów,
- Pozwalają na prognozowanie postępów i rozwoju,
- Redukują natłok informacji, wyróżniając najważniejsze z nich,
- Nie wymagają szczegółowej analizy procesów,
- Wskazują konkretne problemy do zredukowania,
- Wskazują kierunek potrzebny do osiągnięcia obranych celów,
- Zmniejszają ryzyko kryzysów w przyszłości,
- Motywują pracowników,
- …oraz wiele więcej!
JAK WYZNACZYĆ KPI?
Aby wyznaczyć KPI najpierw trzeba wybrać cel, do którego się dąży. Cel ten powinien być konkretny, sprecyzowany i opatrzony datą. Nie musi wiązać się z wielkim przedsięwzięciem, może dotyczyć mniejszych działań, które będą wspierały osiągnięcie celu głównego. Wyznaczanie KPI wymaga odpowiedniej wiedzy i przede wszystkim doświadczenia. Warto zwrócić się z tym do profesjonalnej agencji marketingowej. Taką usługę oferuje Studio Marki Brandsoul. To agencja marketingowa, która w kompleksowy sposób zajmuje się marketingiem swoich klientów. Jeżeli chcesz, aby Twoje działania przyniosły najlepsze efekty – skorzystaj z usług specjalistów.
KPI to ważny wskaźnik, który uporządkuje Twoją pracę. Skup się na efektywności swojego biznesu i obserwuj jego rozwój.
Więcej na: https://brandsoul.pl/