Aleksandra Socha, Paweł Korzeniowski, Justyna Kasprzycka, Adrian Zieliński, mistrzowie Polski, Europy, świata, olimpijczycy. A teraz gwiazdy unikalnego kalendarza, przygotowywanego z okazji Igrzysk Olimpijskich 2016 w Rio de Janerio. Na zdjęciach wystąpią w PARACH z najlepszymi polskimi paraolipijczykami.
Naszych olimpijczyków przedstawiać nie trzeba. Znamy ich nazwiska, twarze, dokonania. Kochamy i podziwiamy. A co wiesz o sportowcach niepełnosprawnych? Nic albo prawie nic. Z ostatniej letniej olimpiady w Londynie w 2012 roku paraolimpijczycy przywieźli 36 medali! Wiedziałeś o tym? Jeśli tak, to nie z mediów.
Szansą na zmianę jest ten wyjątkowy kalendarz. Idea prosta, odkrywcza, wspaniała. Pomysłodawcy – Iwona El Tanbouli-Jabłońska i Maciej Jabłoński, ze studia projektowego F11 – Pracownia zaprosili do współpracy najlepszych polskich olimpijczyków i paraolimpijczyków.
Każdy miesiąc to wyjątkowa fotografia PARY sportowców – olimpijczyka i paraolimpijczyka z tej samej dyscypliny. Przed obiektywem stanęli już: Grzegorz Pluta z Aleksandrą Sochą (szermierka), Joanna Mendak z Pawłem Korzeniowskim (pływanie), Maciej Lepiato z Justyną Kasprzycką (skok wzwyż), Justyna Kozdryk z Adrianem Zielińskim (podnoszenie ciężarów), Milena Olszewska i Justyna Mospinek (łucznictwo). Niebawem kolejne odsłony naszych sportowców. Ambasadorką akcji jest Natalia Partyka (tenis stołowy), jedyna polska paraolimpijka rywalizująca na zawodach z pełnosprawnymi sportowcami.
To nie koniec niespodzianek! Na zdjęciu sportowcy występują w eleganckich strojach glamour.
Twórcy celowo pozbawiają ich wizerunku sportowego i zamiast krótkich spodenek czy topu, sportowcy prezentują się w nowej, innej odsłonie. Tej nieznanej i zaskakującej. W ten sposób twórcy kalendarza chcą pokazać, że niepełnosprawni mogliby się świetnie sprawdzić w rolach ambasadorów marek w kampaniach reklamowych.
Kalendarz jest projektem non-profit, tym bardziej, jak każde przedsięwzięcie, za którym stoi pasja i zaangażowanie, potrzebuje sponsorów i finansowego wsparcia. Warto się do tego przyczynić, bo dzięki temu jest szansa, że ten absolutnie wyjątkowy olimpijski kalendarz trafi do jak największej ilości osób, a nazwiska paraolimpijczyków staną się równie powszechnie znane jak pełnosprawnych sportowców.
Akcji PARA.Olimpijczycy partnerują portal sport.pl, Związek Sportów Niepełnosprawnych „START”, Fundacja Akademia Integracji, Stowarzyszenie „Nie widzę przeszkód” prowadząca kampanię „Pokażcie nas w Rio”.
Sprzętu fotograficznego do sesji (aparatu Leica S z kompletem obiektywów) użycza firma Millroy Sp. j. dystrybutor Leica Camera w Polsce.
Akcję wspiera LAW BUSINESS QUALITY!