lederboard

Lufthansa dostała pierwszego na świecie Airbusa A320neo


Lufthansa razem z Airbusem oraz Pratt & Whitney, producentem silników, podczas uroczystości na lotnisku Hamburg-Finkenwerder przyjęła dostawę pierwszego na świecie Airbusa A320neo.

 

Po uroczystym przekazaniu publiczności zaprezentowano dwa samoloty nowego typu. Pierwszy A320neo, o numerze rejestracyjnym D-AINA, jest wykorzystywany w lotach już od stycznia. Natomiast drugi „neo” ma wkrótce uzupełnić flotę samolotów Airbus Lufthansy – podała 12 lutego w komunikacie prasowym Lufthansa Group.

Pierwsze doświadczenia z A320neo pokazują wyraźnie, że zakładane oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 15 proc. zostały nie tylko osiągnięte, ale wręcz nieco przekroczone. Co więcej, znacznie cichsze silniki wykorzystane w tym modelu zwiększają komfort pasażerów na pokładzie i są mniej uciążliwe dla osób mieszkających w pobliżu lotnisk dzięki zmniejszonej emisji hałasu – zaznaczono w informacji Lufthansy.

A320_NEO_2

Kolejnym powodem do świętowania – jak podkreślono w informacji prasowej – jest upłynięcie 40 lat współpracy między Lufthansą a Airbusem.

Dnia 9 lutego 1976 roku Lufthansa odebrała pierwszy samolot Airbus A300 na lotnisku Hamburg-Finkenwerder. Linie lotnicze działające w ramach Lufthansa Group zamówiły przez 40 lat od Airbusa w sumie 582 samoloty. Lufthansa jest obecnie największym klientem Airbusa i posiada 392 samoloty tego europejskiego producenta, w tym 284 maszyn typu A320 oraz 14 typu A380.

Jak przypomniała Lufthansa Group, zamówiła ona w sumie 166 samolotów A320neo i A321neo. Zostaną one dostarczone w przeciągu kolejnych lat. 60 spośród nich zostanie dostarczone z nowym silnikiem PW1100G-JM produkcji Pratt & Whitney. Specjalny pośredniczący system konwersji przekładni 3:1 zapewnia optymalną prędkość wentylatorów o długości przekroju 2,06 metra oraz turbiny silnika.

Nowe silniki oraz ulepszona aerodynamika umożliwiają znaczne zmniejszenie emisji hałasu oraz spalin. Dzięki nowej technologii silników hałas na poziomie 85 decybeli, który cechuje nowego A320neo, to zaledwie połowa wartości cechującej porównywalne samoloty znajdujące się aktualnie we flocie Lufthansy.

A320_NEO_1

W komunikacie zaakcentowano też, że A320neo zapewnia o co najmniej 15 proc. wydajniejsze zużycie paliwa w porównaniu do poprzedniej wersji tego modelu. W przypadku obliczania tej wartości dla pojedynczego miejsca, przewaga wydajnościowa zwiększa się do około 20 proc., ponieważ dzięki polepszonemu wykorzystaniu przestrzeni wewnątrz kabiny A320neo zapewnia więcej przestrzeni w przedziale klasy biznesowej oraz dwa dodatkowe rzędy, zawierające w sumie 12 dodatkowych miejsc.

(gm)

FOT. © LUFTHANSA GROUP

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności